
În ultimele săptămâni s-au întâmplat nişte chestii care mi-au adus aminte ce jos e nivelul prin agenţiile de la noi. Se dau 3 situaţii:
1. Listă de presă incredibil de veche, de prin 2011 cel puţin. Oameni care nu mai scriu de ani de zile, oameni care au trecut pe vlogging, alţii care s-au mutat din ţară. O să ne trezim peste câţiva ani că trimit ăştia şi unor oameni care au murit între timp. Nu contează, avem noi lista aia bună!
2. Agenţie nouă, listă complet nouă, nu contează cu cine colabora bine brandul înainte. Te trezeşti la un moment dat că nu mai primeşti comunicate de presă, după ani la rând în care totul a fost bine cu brandul ăla. Bine în sensul că oamenii te anunţau când aveau noutăţi, tu puteai să scrii chestii care erau de interes pentru publicul tău, toată lumea era fericită. 6 luni mai târziu, nimeni, nimic, vorba aia. Şi afli că s-a schimbat agenţia, una cu care nu colaborezi. Contează că ai o grămadă de articole pe tema respectivă? S-a făcut vreun pic de research? De ce? Ce-i ăla?
3. Mailuri date cu toată lumea în BCC. De-alea în care ţi se cer lucruri, un ONG sau vreun brand care are nevoie de tine. Dar care nu are suficientă nevoie încât să se obosească să dea un mail individual. Nu, nu, mass email, să fie acolo. Nu ştiu, am activat bloggerii, am trimis pe listele de presă, dar nu ne-a răspuns nimeni, nişte nemernici. Şi mesaje de-alea trimise cu „ştiu că scrii pe blogul tău despre astfel de cauze şi ne place foarte mult, îl urmărim constant”. Mass message.
Şi aş vrea să înţeleg cine sunt oamenii ăştia şi cum se gândesc ei că pot funcţiona în 2021? De ce e nivelul atât de jos? Cum putem schimba asta?













4 comentarii. Leave new
Nu mai angajezi oameni pe 400 de euro care abia au terminat facultatea.
Ca să-ți răspund punctual și din ce am văzut la întrebările de la finalul articolului:
1) Oamenii aceia ori nu au deloc experiență în industrie, ori au (dar puțină).
2) Nivelul este atât de jos din cauza punctului 1), dar aici sunt și alți factori, resursele umane este unul. Graba de a umple un post?
3) Cu greu se poate schimba, dar aș începe:
• cu niște programe de internship / traineeship pentru studenți.
• cum definim “Entry, Middle și Senior Level”?
Uite o întrebare tîmpită: eu am închis prăvălia,, DAR am vreo 2.500 prieteni pe fb și încă 7.500 followeri. Mai merit să primesc comunicatele alea de presă sau nu? Audiența de pe fb este relevantă sau nu? 🙂
Păi hai s-o luăm aşa. Dai mai departe informaţiile alea vreodată?