Las aici nişte concluzii, plus cifrele pe care le adun de 9 ani deja.

Este cea mai mare diferenţă între previziunile eMAG şi cât s-a vândut de fapt din ultimii 10 ani. Probabil că doar la primele ediţii au fost diferenţe mai mari, dar asta pentru că echipa eMAG nu avea experienţă aşa mare şi nu se aşteptau nici ei la un apetit aşa mare pentru cumpărături.

Este şi cea mai mare creştere YoY (adică de la un an la altul) pentru Black Friday în ultimii 10 ani. Din nou, nu mai caut informaţii despre ediţiile de la început, probabil că au fost salturi mari atunci. 

Dar să creşti cu 170 de milioane de lei de la o ediţie la alta nu s-a mai întâmplat. 

Black Friday nu mai e de mult „a 13-a lună din an pentru eMAG”, a devenit mult mai mult de atât. De Black Friday vând mai mult decât într-o lună întreagă. E cam o lună şi jumătate, ceea ce e enorm. Dacă dai de-o parte Black Friday din cifra de afaceri şi împarţi restul la 12 luni, deja se duce spre 2 luni.  Să faci într-o singură zi cât faci în 2 luni de muncă? Mi se pare că presiunea e enormă pe acest mare eveniment de shopping.

Culmea, mi se pare că s-a mai domolit nebunia. Adică a intrat în normal, oamenii care ştiu de Black Friday au toate informaţiile, ştiu ce e de făcut, se trezesc, cumpără, aşteaptă comenzile. End of story. N-am mai simţit o frenezie.

Cred că tot mai mulţi oameni aşteaptă Black Friday ca să facă anumite achiziţii. Sigur că asta reiese şi de prin studiile pe care le mai face publice eMAG, dar mi se pare că a ajuns să fie un fenomen de masă. Inclusiv eu am făcut nişte achiziţii pe care le aşteptam de luni de zile (mai mult pentru familie, mai puţin pentru mine).

Cashul a dispărut. Cel puţin din ecuaţia asta cu eMAG şi Black Friday. 73% plăţi cu cardul şi 24% plăţi în rate (preponderent Wallet adică) înseamnă peste 97% card. Restul e ramburs (în care intră şi card la easybox!). Sigur, la cifrele astea, tot mai vorbim de 27 de milioane de lei plătiţi ramburs. Cash sau card la easybox. Dar dacă luăm în calcul că nu avem mult easybox în rural, probabil că acolo sunt cele 27 de milioane.

Am observat că vânzarea de aur este total random. Nu văd niciun tipar acolo, uneori creşte, alteori scade. În 2016 nu mai ştiu ce motive aveau românii să cumpere atâta aur. Poate atunci o fi fost prima ediţie la care s-a vândut aşa ceva de Black Friday?

Interesant este că easybox a scăzut la finalul zilei. Anul trecut, la final, era 81% procentul, acum este 80% (comenzi date în localităţile disponibile). Presupunerea mea e că pur şi simplu erau full şi oamenii au fost nevoiţi să aleagă livrarea la domiciliu.

Mai jos sunt cifrele din anii precedenţi:

Valoarea
comenzilor
Produse
vândute
Trafic mobilPlăţi card
2016 (real)
301 mil.1,1 mil.64,17%26,11%
2017 (real)
360 mil.1,1 mil.
2 mil. stoc
68,19%30,69%
2018
(previziune)
400 mil.3 mil.
(în stoc)
--
2018 (real)
460 mil.1,28 mil.77,83%33,94%
2019
(previziune)
500 mil.3,5 mil.

(în stoc)
--
2019 (real)
499 mil.1,33 mil.76,11%42,37%
2020 (real)
585 mil.1,73 mil.79,81%54,58%
2021 (real)
609 mil.2.2 mil.80.69%56.71%
2022 (real)
644 mil.
(639 mil. prev.)
2.2 mil. 81.78%63.21%
2023 (real)
731 mil.
(680 mil. prev.)
2.8 mil.86.05%71.28% (18.73% rate)
2024 (real)
896 mil.
(800 mil. prev.)
3.2 mil.90%73.35% (23.92% rate)

Şi restul de informaţii:

ViziteVizitatori
simultani
KG aur
2016 (real)
6,2 mil.450.00013 kg
2017 (real)
8,3 mil.473.0004 kg
2018 (real)
9,5 mil.405.0005,8 kg
2019 (real)
10,8 mil.437.0002,98 kg
2020 (real)
12,4 mil.415.0008,28 kg
2021 (real)
12.5 mil.423.0004.34 kg
2022 (real)
13 mil.380.0006.15 kg
2023 (real)
11 mil.351.8565.23 kg
2024 (real)
12 mil. 391.2756.85 kg

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Meniu