in Web

Hai să ne înţelegem

La fel ca toate chestiile care au o utilitate neclară în ţara noastră, Foursquare a devenit tool de agăţat şi substitut pentru cei care n-au ce să spună. „Am ajuns acasă”, „sunt în parc”, „sunt la piaţă”.

Să citim de pe siteul oficial:

Foursquare is a location-based mobile platform that makes cities easier to use and more interesting to explore.

Nu e nimic interesant de explorat la tine acasă. Nu mă ajută să ştiu că mergi de 15 ori pe săptămână la aceeaşi terasă. Da, Edi?

Am observat că prima grijă a tinerilor cu aifoane şi blecberi e să dea repede check-in pe foursquare. De ce fac asta? Cum „de ce”? Pentru că asta face toată lumea! Şi nu zic de ăştia din online, ci de „civili”.

Foursquare guides real-world experiences by allowing users to bookmark information about venues that they want to visit and surfacing relevant suggestions about nearby venues

Aţi văzut voi „information about venues” sau „relevant suggestions”? Nu.

Ca să nu mai spun de toate modurile utile în care ar putea fi folosit de branduri. Ca să nu mai spun de SCVNGR. Ai un badge? Primeşti o cafea. Ai alt badge? Primeşti un card de fidelitate. Dar asta trebuie planificat, comunicat, promovat.

Până se trezesc oamenii de marketing încercaţi să scrieţi chestii utile. Gen: berea e ieftină, eclerele sunt naşpa, cartofii sunt mai buni decât cei de la Mc. Sau măcar daţi o poză.

Iar asta e valabil şi pentru Facebook Places.

14 comentarii. Leave new

  • ce-i drept sunt si multi prosti, dar daca in MS acum 2 luni nu era nici o oferta , acum sunt chiar multe. la 5 check-in-uri o cafea gratis sau mayor-ul are cafea gratis cand vrea mushciul lui. Plus discount-uri primul check-in 20% discount sau chiar la un magazin de covoare am vazut discount 15% daca dai check-in pe foursquare :)). mai este pana evoluam dar oricum se misca bine… zic

    Răspunde
  • Deci:) Articolul tau e corect, dar foarte subiectiv. La fel, poate veni un blogger care nu lucreaza in online si scrie ca fsquare trebuie folosit pentru ca prietenii tai sa stie unde esti, pentru a-i putea contacta pe cei care sunt in locurile care te-ar putea interesa.

    La fel ca si twitter, fiecare foloseste toolul asa cum crede el ca este mai corect pentru satisfactia personala. Si ce daca este folosit ca un tool de agatat? Daca mie mi se pare potrivit pentru asta, de ce sa nu-l folosesc asa?

    Eu nu folosesc, pentru ca nu ma atrage, insa daca l-as folosi, nu as pune foarte mare valoare pe detaliile descriptive din siteul oficial.

    Răspunde
    • Alex, nici n-am pretentia de a fi obiectiv pe blogul asta 🙂 Incearca sa vorbesti cu oamenii care n-au treaba cu onlineul, cu userul obisnuit. Intreaba-l de ce da check-in. N-o sa stie ce sa-ti raspunda.

      Problema e ca au inceput sa foloseasca serviciul mai intai early adopterii, pe urma oamenii de online iar cei din afara fenomenului n-au facut decat sa imite ce vedeau injur. E o forma de mimetism electronic, daca vrei 🙂

      In general lumea foloseste prost serviciul nu pentru ca asa vrea, ci pentru ca nu stie cum ar fi corect si care e logica.

  • Am patit sa ma trezesc la o cafea cu un prieten bun pe care nu il vazusem de mult si care nu aveam idee ca ar fi prin zona doar datorita faptului ca a vazut un check-in. Deci asta e scopul lui de inceput de sedere pe o terasa. :p
    Dar ai dreptate, ar trebui lasete comment-uri despre local. Eventual chiar constructive. 🙂

    Răspunde
    • Bogdan, cred ca e un caz izolat. Si mai cred ca ar trebui sa-ti vezi mai des prietenii apropiati si sa nu lasi totul in baza serviciilor de geo-localizare 😀

  • Eu cred ca daca nu te poti abtine de la a da checkin-uri degeaba, macar atunci cand o faci, sa nu mai dai share pe twitter sau facebook. Bifezi „Share with friends” (poate nici aia) si tot mai aproape de a deveni mayor o sa fii 😀

    Răspunde
  • o sa dau de acum inainte check in la Piata Lahovari.

    Răspunde
  • Am renuntat la Foursquare in ziua in care am vazut ca un om foarte, foarte trist dadea check-in zilnic la toate facultatile din Politehnica, si la toate terasele din jurul ei. De la Apaca la Lujerului era tot un check-in. Mi-am bagat picioarele.

    Răspunde
  • Cetateanu' Turmentat
    iunie 12, 2011 6:06 pm

    Ba nici Coca Cola n-a fost facuta mai intai cu scopul de a fi o bautura racoritoare. Sincer apreciez Foursquare ca totusi tine de online, dar te scoate din casa.

    Răspunde
  • de fapt Foursquare nu te scoate din casa. Tocmai, ca te tine online chiar si atunci cand iesi din casa. Ceea ce nu e ok, dupa rationamentul tau 🙂

    Răspunde
  • E o mizerie! Daca ar scoate un leu macar de pe urma check-in urilor ar fi superb. Dar nu scot. Si e normal. Ce comerciant e atat de prost sa dea bani pe un serviciu de care beneficiaza gratis. Pentru ca ei fac concurs care ii mai smecher si care da mai multe mesaje. Si alea cu sunt acasa, la mama la masa, la statia de metrou unirii sunt niste spamuri absolut gratuite. Si replica aia cu cafeaua la 5 check-in e de rahat! E 5 lei cafeaua! Ai ajuns la un leu pe reclama?

    Răspunde
  • imi place print screen-ul….
    cred ca il stiu de undeva:-?

    Răspunde
  • Dobre Eduard-Marian was with Alex Ciucă and Corbu Adrian at The Embassy.

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Meniu