in Casual stuff

De când cu avalanşa de Social Media Manageri, Online Executives şi toată suita de funcţii digital comm.-related, primesc tot felul de invitaţii pe Facebook. De la prietenul X care mă învită la un concurs, de la amica Y care îmi sugerează să-mi placă locul ei de muncă. Opriţi-vă din chestia asta. Atunci când vă angajaţi nu vă întreabă nimeni câţi followeri şi câţi prieteni aveţi. Nu în funcţie de asta sunteţi angajaţi. Sau dacă angajatorul se uită şi la asta, nu înseamnă că vrea să vă transformaţi într-o portavoce de brand. Vrea doar să verifice dacă aveţi habar cu ce se mănâncă chestia asta. Dacă ai 10 followeri pe Twitter şi 3 twitturi, e puţin probabil să-mi poţi face o strategie coerentă de comunicare pentru canalul respectiv.

Teoretic, voi vă angajaţi într-un loc de muncă pentru că aveţi nişte skilluri dezvoltate. De ele trebuie să vă folosiţi când începeţi să promovaţi ceva, nu de prietenii voştri.

Că tot s-a vorbit la Brands, Blogs and Cookies despre asta, voi aveţi un brand personal. Mai mic sau mai mare. Un branduţ, un branduleţ personal. Când vă angajaţi undeva nu vă vindeţi brandul. Nu scrie nicăieri în contract că trebuie să daţi RT la tot ce zice compania voastră. Nici că trebuie să ne sugeraţi să dăm Like la toate prostiile pe care le promovaţi. Voi credeţi că vă ajutaţi pe voi, dar de fapt nu-i aşa.

Pe Twitter sunt câteva conturi de companie pe care nu le urmăresc pentru că ştiu că vor primi RTuri de la oamenii care se ocupă de cont. Când face ceva Borţun Olteanu ştiu că o să dea RT Ligia, când face ceva Kaspersky văd la Carmen. Când a început Cristina să se ocupe de contul Webcard, a dat nişte RTuri şi gata, am fost nevoit să urmăresc contul de companie ca să văd ce mă interesa.

Iar îi dau exemplu pe Buddha şi Auraş, dar ei sunt cele mai recente nume pe lista de Sociali. De la Buddha am văzut vreo 3 RTuri cu BCR în vreo 2 luni şi ceva. La Auraş la fel (adică puţine).

Construiţi strategii de comunicare sau „declinaţi” pe online strategiile alea mari, faceţi lucruri, creaţi conţinut pe conturile sociale şi lumea o să vă urmărească şi fără să le cereţi voi asta.

14 comentarii. Leave new

  • Stai putin, desi iti dau dreptate la partea cu RT-urile la foc automat pt contul companiei, generalizezi si exagerezi, poate intentionat, pentru a starni niste comentarii
    Una e sa dai un 3 RT-uri in 2 luni si ceva, RT-uri oarecum relevante si interesante pentru cei care te urmaresc (eu am doar rt cu concursul cu plecare la munte, pt ca stiu ca cei care ma urmaresc DOAR pe mine ar fi interesati) si alta e sa abuzezi de contul tau PERSONAL ca si cum ar fi RT-uitor automat. E o diferenta majora, (cel putin ca nr de rt-uri), asa ca exemplul tau cu mine si Alex nu e relevant. As da exemple de „asa nu”, dar n-am chef sa intru in dispute . Se stiu ei …

    Cel putin in cazul meu, atat timp cat voi fi Social Media la Paralela45, voi da RT-uri doar in momentul in care voi fi convins ca mesajul contului de companie are nevoie si de aportul meu, pentru a-mi informa followerii. Concursuri, mesaje foarte importante, sau sondaje care ma intereseaza in mod direct. In rest, eu scriu chestii personale, semi-haioase si de online, ca si pana acum, iar contul de companie se rezuma la domeniul in care activeaza. Fie el turism (si online) pt @paralela45 sau training si dezvoltare personala pt @3nerpunctro

    Răspunde
  • dragul meu. asta era ideea. voi erati la Asa Da ;))

    Răspunde
  • Pai scrie undeva ca „asa da”, ca intelege lumea gresit :))
    Eu cel putin, am fost indus in eroare 🙂

    Răspunde
  • 3 RTuri ti se pare mult in 2 luni? :)) credeam ca cifrele vorbesc de la sine 😛

    Răspunde
  • @Auras – odata te lauda si pe tine cineva si atunci dai explicatii ca la Securitate, desi nu ti le-a cerut nimeni :))

    Răspunde
  • @hoinaru ma scuzi, de maine dau mai multe :p
    @make pai daca a zis „Iar îi dau exemplu pe …” cand aud fraza asta, sigur e ceva de rau, exact ca la liceu :))

    Răspunde
  • auras, oi fi tu piarista buna, dar trebuie sa te mai meditez 🙂

    Răspunde
  • @korina ce fantezii mai ai si tu … :>

    Răspunde
  • E doar o mică eroare în felul în care construiești premiza: presupui ca PR-iștii au suflet. Iar asta este o exagerare. Nu numai că nu încurajăm astfel de apucături, dar ele îți cresc spectaculos șansele de a rămâne fără slujbă.

    Răspunde
  • In sfarsit, un post pe care parca l-as fi scris eu. 23 de prieteni de-ai tai au da „Like” la post, dar oare se va schimba ceva?

    Bwahahahha. Nu.

    Răspunde
  • @BTO bine ca nu am o slujba! :))

    @pinkISH 26 :)) o sa se schimbe, zic eu.

    Răspunde
  • Hoi, pai de ce nu ai o slujba? mergi pe emotional? 😛

    Răspunde
  • @korinaMS n-ai inteles ca eu de fapt vreau sa ma angajez? :)) vrieau sa-mi gasesc un sef da’ nu gasiesc, toti sefii sa apeleze la mine :))

    deci nu numai ca vreau campanii pe blog, dar vreau si un job. sunt un sarac. o sa fac un foodtweetmeet pentru mine. un caritabil ceva.

    Răspunde
  • Eu personal dau RT doar la chestii misto sau la chestii facute/scrise de mine si cu care de obicei sunt de acord 😀 Deci teoretic nu vand nimic [ci doar impartasesc un plus de valoare :)) ]

    Subiectul despre care-ai scris e foarte misto, numai ca l-ai abordat in graba si destul de superficial, dupa parerea mea. Ar mai fi fost multe de spus, dar lasa ca-mi redeschid eu blogul si discutam acolo. Sa te prind atunci ca nu dai RT la RT-ul meu RT-uit de @bortunolteanu anuntand articolul, ca s-a zis cu mention-urile la adresa ta 😛

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Meniu