Două chestii sunt nasoale în fashion: comenzile cu ramburs care sunt refuzate şi returul la zeci de zile distanţă. Ambele au o rezolare care n-o să ne placă.
Ne-am lovit de amândouă destul de puţin la Aceeaşi Mărie pentru că vorbim de un brand mic, afacere românească, la care clienţii se gândesc de două ori înainte de glume. Dar realitatea din piaţă e cu totul alta. Rate de retur de 30-40%, toată povestea aceea cu cabina de probă de la tine de-acasă, un sistem în care eşti încurajat să comanzi cât mai mult doar-doar vei păstra produse.
Între timp, s-a ajuns la cifre ameţitoare:
In 2023 alone, people returned $743 billion worth of merchandise. Now sites like ASOS and SSENSE are handing out lifetime shopping bans to longtime shoppers they determine have returned too much too often.
743 de miliarde de dolari într-un an! Asta înseamnă 62 de miliarde pe lună, adică 2 miliarde de dolari pe zi. Zi de zi în care marfă de 2 miliarde de dolari se întoarce în depozite din întreaga lume. Cât poluează asta planeta? Câţi bani se pierd aşa?
Articolul de aici povesteşte cum branduri precum Asos au început să le taie accesul clienţilor care au rate mari de retur.
Cu alte cuvinte, dacă returnezi prea multe produse într-un timp scurt s-ar putea să nu mai poţi să comanzi niciodată de pe anumite siteuri.
E corect? Probabil că nu e corect, la fel cum nu e corect nici să abuzezi de politicile de retur gratuit. Doar pentru că un retur este gratuit timp de 30 sau 60 de zile nu înseamnă că poţi să iei produsul, să îl porţi de câteva ori, apoi să îl returnezi. Chestia asta se întâmplă la scară destul de mare, aşa că lucrurile trebuie remediate cumva.
6 comentarii. Leave new
Pe de o parte, e o problema inerenta cumparaturilor online. Nu poti pune mana pe produs sa iti faci o idee clara daca iti va placea.
Daca magazinele de haine se plang atat de mult, atunci as vedea niste solutii simple de a reduce:
– poze multe si detaliate la produs. Exemplu: am vrut sa iau o geaca acu 1 an. Pe FashionDays 5 poze din care 3 in aproape aceeasi pozitie, nicio poza cu interiorul gecii sa vad unde sunt buzunarele, etc. Pe Decathlon multe poze si in toate ipostazele plus interiorul gecii.
– tabel de marimi per brand/articol. Multe nu au deloc tabel sau unul pentru absolut toate brandurile. Rezulta diferente enorme.
Cred că viitorul este al magazinelor hibride. Faci browsing de acasă, alegi ce vrei să probezi, te duci în mall, probezi, cumperi.
Bonus pentru Decathlon: poti sa cumperi online si sa returnezi in orice magazin.
Eu cred ca e un „race to the bottom” in randul magazinelor fast fashion. Nu le convine rata mare de retur si timpul pana la retur, dar fix asta marketeaza: „Cabina de proba la tine acasa”, comanzi 3 marimi si o tii pe aia care se potriveste”, „60 de zile perioada de retur”, astea pe langa clasicele „retur gratuit” sau „eticheta de retur gata printata in pachet”
Am citit prima parte a articolului, si absolut toate persoanele mentionate si-au meritat ban-ul. Prima a zis ca „returna produse cam o data pe luna, inca din liceu”, alta a zis ca „a avut nevoie de produse pentru o sedinta foto”, alta ca „nu era sigura de marime, si a comandat din fiecare”…
In concluzie este cat se poate de corect. Returul gratuit este pentru a-ti oferi o marja de siguranta, nu ca sa faci rost de toale moca pentru petreceri si postari pe Instagram.
La ce marje de profit au magazinele online mari, problema cu retururile e inclusa in preturile aberante.