Leo a murit. Trăiască Leo!
Conform AdPlayers Leo Burnett a mai rămas fară un client mare şi sunt pe ducă rău de tot după cum ziceam aici, aici şi aici.
Altex e al 3-lea client important care pleacă după Orange şi Phillip Morris în ultimele şase luni şi după calculele mele, Leo rămâne cu vreo 7 clienţi mai mari (Interbrew, P&G, CrisTim, BCR, Nestle, DonCafe şi Petrom). Şi în ciuda faptului că Leo a luat ceva premii la Golden Drum (cu mare scandal, ce-i drept), „cea mai creativă agenţie din România” se duce în jos mai ceva decât preţul barilului de petrol.
Tind să cred că problema ţine de management pentru că este inadmisibil pentru o agenţie cu pretenţiile celor de la Leo, să rămână fără două dintre piesele de bază (Naumovici si Mătăşel) într-un timp atât de scurt. Din momentul ăsta nu văd ce minune mai scapă Leo din faliment.
Rămâne de văzut cum va gestiona McCann situaţia, dacă se vor plafona din cauza acestui statut de unic lider de piaţă sau dacă vreuna din agenţiile medii va face pasul înainte luând locul lăsat liber de Leo.
Cert este că odată cu această nouă redistribuire a conturilor, agenţiile mici au de câştigat. E foarte interesant de urmărit dacă acum vom avea parte de campanii mai bune venite de la agenţiile mici care pot duce 1-2 conturi mari, comparativ cu perioada în care primele 3-4 agenţii de pe piaţă strângeau clienţii importanţi.
4 comentarii. Leave new
se spune ca 20% din clienti aduc 80% din venituri…asa ca (poate) nu stau chiar atat de rau avand 7 clienti importanti 😀
eu tot nu intzeleg de ce-l alintzi pe tipul ala cu „Mătăşel” mereu. zi-i „Mătaş”!
@radu: Leo e un mamut care are nevoie de o gramada de incasari ca sa supravietuiasca. orice client mare trebuie pastrat, mai ales in cazul Altexului care e evaluat la 4-5 milioane de euro anual.
@pinkISH: ce sa stie titaneanul ce-i aia publicitatea 😛
[…] plecările de calibru despre care ziceam şi aici, Leo Burnett a pierdut clienţi importanţi şi a regândit strategia de business. Într-un articol […]