Despre indianul N-aş face în primul post.

N-aş scumpi biletele la un festival de muzică de cameră în plin an de criză. Mai mult, nu aş tripla preţurile. N-aş reduce numărul de concerte la care este permisă intrarea liberă.

În cazul de faţă – SoNoRo 2010, cu preţuri între 40 şi 150 de lei. SoNoRo 2009 preţuri între 15 şi 50 de lei.

Numărul de evenimente cu intrare liberă în Bucureşti: 2010 – 1, 2009 – 4.

N-aş profita de nevoia oamenilor pentru cultură într-un an de pauză pentru Festivalul George Enescu.

Şi în cele din urmă, în calitate de comunicator, n-aş accepta o transformare atât de radicală într-un timp atât de scurt pentru un produs pe care îl promovez.

13 comentarii. Leave new

  • Te-ai gandit ca poate daca n-ar scumpi biletele, n-ar mai exista niciun festival de muzica de camera in plin an de criza?

    Răspunde
    • Te-ai gandit ca poate daca ar scumpi biletele n-ar mai avea posibilitate sa mearga o intreaga categorie sociala (bugetarii)?

      Anul trecut nu era plin an de criza? 🙂

      Si nu ca te-as peria, dar festivalul SoNoRo n-are nici vechimea si prestigiul lui Enescu, nici staiful evenimentelor pe care le faceti voi la Agentia de Vise.

      Era un festival simpatic spre misto. Acum e un festival scump si atat.

  • las ca fac eu cinste c-o intrare 😉

    Răspunde
  • 1. In 2009 din 11 concerte 4 erau cu intrare libera. Toate la Bucuresti. In 2010 din 12 concerte 4 sunt cu intrare libera. 2 la Bucuresti si 2 la Cluj.

    2. Festivalul Enescu e facut din bani publici (adica si din ai tai). Costa exorbitant de mult pentru ce livreaza. Si nu exista concerte cu intrare libera. SoNoRo e sustinut in intregime de sponsori, bilete si donatii ale persoanelor fizice.

    3. 40 de lei (cel mai ieftin bilet) inseamna o seara in Expirat sau B52 sau Control. Si cu mult mai putin decat un bilet la Carnegie Hall sau Metropolitan, pe unde canta de obicei oamenii astia.

    4. Eu, in calitate de comunicator, nu as mai face niciun concert cu intrare libera. Cred ca anul asta ne apropiem de cat ar trebui sa coste un bilet, iar in anii trecuti ne-am vandut prea ieftin.

    Răspunde
    • 1. Pe site-ul oficial apar doar 3 concerte cu intrare libera. http://sonoro.ro/bilete/ Am vrut sa fac o paralela cu diferentele din Bucuresti.

      2. Festivalul Enescu are vreo 15 editii peste Sonoro si e cea mai mare manifestare culturala din Romania. Cred ca e normal sa fie sustinut si din bani publici. Si acolo sunt destui sponsori.

      3. Sunt prea putini oameni care merg si in Expirat si la Sonoro. Comparatia cu preturile de afara nu e potrivita. La unele concerte rock, de exemplu, sunt mai scumpe biletele la noi decat afara.

      4. Daca pana acum a fost perceput ca un festival ieftin, usurel, nu crezi ca o sa fie greu sa treceti la un alt nivel?

      4.1 Cum am zis si aici, prefer sa dau mai mult pe un bilet de teatru/concert pentru ca in timp de criza cultura mi se pare un lux. Dar cu toate astea, sa triplezi preturile de la un an la altul, acceptand ca te-ai vandut prea ieftin pana acum si asta e adevarata ta valoare, mi se pare exagerat.

  • Nu vreau sa intru intr-o polemica pentru ca nu cunosc detalii despre artistii de la SoNoRo. Dar trebuie sa tii cont de faptul ca diferentele de pret al biletelor pot fi generate de multi factori incepand cu fee-urile si numarul artistilor invitati.

    Apoi, nu poti face abstractie de faptul ca astfel de evenimente culturale trebuie sustinute cu BANI. Daca vin de la stat, foarte bine, doar ca nu prea vin. Daca nu, sponsori, dar e criza si tot mai putine companii au bani pt cultura. Prin urmare, raman banii din bilete, care oricum nu prea acopera bugetele, oricat de scumpe ar fi.

    Bogdan a punctat foarte corect niste lucruri. Nimeni nu contesta ca Festivalul Enescu nu trebuie sustinut din bani publici. Dimpotriva. Dar reprosul tau privind pretul prea mare al biletelor la SoNoRo nu ar trebui sa se adreseze organizatorilor, ci institutiilor care ar trebui sa sustina un astfel de eveniment incat biletele sa aiba preturi mai mici.

    Inteleg si ce spui tu legat de comunicare, dar, crede-ma, cand stai cu bugetul in fata s-ar putea sa te intereseze mai putin perceptiile despre care vorbesti tu. Pentru ca alternativa ar putea fi ca evenimentul sa nu aiba loc. Si nu cred ca e o solutie. Cred ca avem nevoie de cat mai multe evenimente de acest gen. Iar publicul roman incepe sa se obisnuiasca sa plateasca.

    Răspunde
    • Carina, cred ca a deviat foarte mult discutia. S-o luam mai simplu: o paine care costa acum X si anul viitor costa 3X ori e aceeasi paine dar nu o mai subventioneaza statul(in cazul nostru sponsorii), ori e o paine mult mai buna.

      Either way, cred ca trebuia comunicat ceva legat de noile preturi.

      S-a schimbat sonoro fata de anul trecut?

      Nu. Atunci sa explicam ca n-avem sponsori deci trebuie sa fie 3x pretul ca sa supravietuim.

      Da. Atunci comunicam ce s-a schimbat.

  • Imi pare rau, dar nu sunt de acord. Atata timp cat este o actiune privata, nu au nicio datorie sa comunice politica de preturi. Poate a crescut chiria salii fata de anul trecut. E bugetul lor, bucataria lor… Nu folosesc bani publici, deci de ce sa dea explicatii?

    Răspunde
    • Carina, nu mai raspunde din punctul de vedere al organizatorului.

      Tu esti consumatorul care brusc vede ca produsul pe care il consuma are un pret de 3 ori mai mare. Ce faci? Nu te intrebi ce s-a intamplat?

      Nu zic sa se justifice, ca nu e nimic de justificat sau explicat. Ci sa comunice intr-un fel. Ceva.

  • hoi, te plangi degeaba. nu trebuie nimeni sa comunice nimic, poate le-au triplat „ca asa vor ei”.

    tu ai doo optiuni: sa-ti iei bilet sau sa nu-ti iei. iar daca esti un audiofil impatimit care nu-si mai poate permite sa-si ia bilet… naspa.

    Răspunde
  • Da, cine vine, vine.

    Recitind titlul, nici eu „n-as face 2”: Enescu si Sonoro.

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Meniu