in Web

La mijlocul lui decembrie Facebook a mai făcut o glumă şi a reuşit să panicheze toţi marketerii care erau online la momentul respectiv. Timp de câteva ore (cât au fost active noile pagini) s-au pus întrebări de genul „şi ce-o să se întâmple cu landing page-urile mele?” „păi eu am dat atâţia bani pe aplicaţia X, oare o să mai meargă?”. Dureri de cap. Ce-i drept, Mark Zuckerberg şi compania nu şi-ar fi permis să schimbe totul dintr-o dată fără să anunţe marketerii, adică oamenii care le plătesc atâţia bani.

Cu toate astea, schimbarea temporară a subliniat cât de mult depindem de anumite platforme. Aţi observat cât de puţine companii fac social media şi nu Facebook exclusiv sau Twitter exclusiv sau Hi5 exclusiv? Chiar dacă sunt 2.2 milioane de utilizatori pe Facebook nu înseamnă că trebuie să ne mutăm acolo. Da, e cool că Metromind are site-ul pe Facebook, dar dacă pică, pică împreună.

Morala: nu mai investiţi sume colosale (sau proporţii mari din buget) în aplicaţii de Facebook. Nu suntem la nivelul la care Facebook să reprezinte doar un mic procent din mixul de marketing. Interacţiune cu utilizatorul se poate obţine şi cu text chior dacă avem idei bune. Nu trebuie să ne tremure fundu de fiecare dată când se schimbă ceva pe o platformă. Şi dacă prin absurd se închide Facebook (sigur, nu se va demoda niciodată, aşa cum nu s-au demodat nici MySpace, nici Delicious, nici alte reţele) măcar n-o să vă pară rău de zecile de mii de euro investite.

6 comentarii. Leave new

  • Am sentimentul ca ai mai vorbit despre asta, desi in putin alt context. 🙂
    Sunt de acord cu ce spui, in sensul ca mi se pare ca face sens. Cu o observatie, nu cred ca retelele se demodeaza, cred ca „se niseaza” e mai „accurate”. Le folosesc mai putini oameni, dar le folosesc oameni mai „relevanti” pentru ele (presupunand ca relevant poate fi atributul unei persoane).

    Răspunde
    • are. are. are. are. sens. nu face 😛

      si alea care s-au inchis de tot? 🙂 declinul myspace, bebo care s-a dus, delicious care e aproape inchis..

      si cu evolutia Facebook, cat crezi ca mai rezista hi5? e simplu: ramai pe o retea sociala cat timp mai ai prietenii acolo. dar va fi de ajuns sa plece doi dintr-un grup pentru ca mai apoi sa plece tot grupul.

  • Aha, am inteles.

    Răspunde
  • Imi asum „face sens” ca trademark si „licenta stilistica”. :)) Stiu ca e cu „are”. 😀

    Am auzit ca Hi5-ul se transforma in platforma de gaming strict. Miniclip style probabil.

    Si oricum, in orice industrie exista si actori care pierd nu zic nu, dar asta nu inseamna ca pica toate si nu mai ramane nimic. 😀 Ca le inchid ei ca nu sunt suficienti useri, pai poate e din cauza ca nu au nisat cum trebuie. Sau nu se multumau cdar cu o nisa. Oamenii migreaza si atunci migreaza si marketerii. Nu cred ca-i asa greu sa te muti de pe HI5 pe Facebook samd. Daca prin absurd se inchide Facebook te muti la „CocostarculFioros” unde s-a dus toata lumea. :)) Si trebuie sa existe si niste clauze contractuale sau ceva sa te fereasca de catastrofe. Daca nu, ghinion. :))

    Răspunde
    • pai fix asta era ideea. ca tu ai dat 10.000 de euro pe o aplicatie pentru facebook si aplicatia respectiva nu merge si pe cocostarculfricos. dar tu ai dat 10.000 de euro cu gandul ca scoti 100 de mii in 2 ani. si tie ti-a rulat efectiv doar 2 luni aplicatia, timp in care ai scos doar 8000 de euro. deci esti pe pierdere.

      asta era ideea postului.

  • Am inteles, am inteles. Tot cred ca poti sa iti iei masuri printr-un contract ceva. Acum na, nu stiu cum incheie ei respectivele.:D
    Noi sa fim sanatosi! :))

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Meniu