in Web

Joi s-a lansat Zonga în private beta şi toată blogosfera parcă numai despre asta vorbeşte. Asta înseamnă un eveniment de PR reuşit. Tipele de la The Practice au stârnit curiozitatea tuturor. Dacă petrecerea ne-am lămurit deja că a fost bună, să vedem produsul. Câteva idei:

– am testat 3 zile şi încă nu-mi dau seama de ce a fost lansat Zonga. Am intrat, am găsit 2 piese pe placul meu, m-am întors la foobar. Ideea nu era să rămân acolo? Sau are cineva impresia că mă voi întoarce când se lansează în public beta şi pe urmă când se lansează de tot?

– Zonga e „atât de” beta, încât nici măcar o poză de profil nu poţi să-ţi urci, ţi-o ia el din contul de Facebook (sau din pagină, că am văzut că e un bug).

– e excelent că va fi multă muzică legală, chiar e. Mă bucur că Sergiu Biriş & co. au bătut palma cu toate casele mari de discuri. Dar de ce nu s-a lansat acest private beta cu câteva sute de mii de piese? Nu zic să fi fost încărcat complet, dar am mai multă muzică în calculator (ce-i drept, 80% e piratată). Repet, în momentul ăsta am închis Zonga şi nu mă mai interesează.

– nu prea înţeleg de ce sunt atât de multe reclame. Din 3 în 3 piese e un spot de promo (care probabil va fi înlocuit cu reclame în curând). Merci, dar prefer să ascult radioul în cazul ăsta.

– 150 de bloggeri au primit vouchere ca să testeze produsul „timp de 6 luni”, însă conturile nu sunt nici Plus, nici Premium. Din câte am înţeles, sunt nişte conturi de test, fără acces la aplicaţia de mobil, la modul offline etc. Se pot asculta 20 de ore pe lună de pe aceste conturi, dacă vrei mai mult trebuie să plăteşti.

– oricum, toată lumea poate oferi feedback  (şi oamenii chiar oferă) pentru a rezolva bugurile. Cu alte cuvinte, suntem şi testeri de produs, şi promoteri. Dacă vrem să şi folosim Zonga pe bune, trebuie să scoatem banii. De-a dreptul amuzantă abordarea. E ca şi cum aş merge să testez o maşină sport şi mi-ar da o variantă specială cu motor de 1.2, cu menţiunea că pot s-o închiriez pe aia cu motor de 2 litri dacă vreau.

– Zonga e un proiect lansat parcă prea devreme, cu prea multe buguri (nici măcar câmp de avatar să n-ai pe un serviciu social?) iar ceea ce li s-a oferit bloggerilor la party-ul de lansare e mai mult o formă de a-i cere cuiva un favor decât voucher de test. Un antivirus, de exemplu, nu spun că ar fi oferit licenţa respectivă pe un an tuturor bloggerilor prezenţi (deşi probabil că ar fi făcut-o), dar dădeau măcar o lună de test în versiunea full 🙂

În concluzie buzz-ul creat a fost excelent, produsul s-a bucurat de acoperire însă degeaba. Mai mult dezamăgeşte. Sigur, vom fi la un moment dat entuziasmaţi, o să iasă ceva grandios. Dar de ce mai vorbim despre asta acum?

Cum zicea Jerry Della Femina?

Nothing kills a bad product faster than good advertising. Everyone tries the thing and never buys it again.

7 comentarii. Leave new

  • Eu credeam ca doar cei invitati de catre bloggeri au conturi de test, nu toata lumea. Am intrat, am ascultat o piesa (danke RazvanBB de invitatie) si am uitat de el. Nu cred ca sunt in target, ca cea mai mare parte din muzica pe care o ascult e pe YouTube pusa de catre labeluri moca drept promo sample sau mixuri de pe soundcloud.

    Ar fi misto daca s-ar nisa pe muzica romaneasca, gen lanseaza Inna un album? Il ai pe Zonga! Vine Guess Who cu o piesa noua? Zongaaaa!

    Răspunde
  • Da, e foarte beta, stim si noi 🙂 Dar atunci cand vrei sa lansezi un proiect il poti lansa in doua variante: cand e gata 100% sau cand mai ai ceva de lucru. De obicei daca alegi prima varianta, risti sa nu mai lansezi veci sau sa te legi de tot felul de chichite si sa lansezi cu cateva luni mai tarziu decat ai fi putut. Asa ca am ales varianta B.

    Pe noi ne ajuta orice fel de feedback primim in faza asta, inclusiv cel „cu rele” pentru ca stim la ce sa lucram pana lansam oficial. Stim ca nu poti sa-ti adaugi un avatar (cu exceptia cazului cand te conectezi cu FB si atunci ti-l ia automat de acolo) si stim ca nu e mult content, dar cum spuneam, e pe vine. Avem mii de piese care stau la coada sa fie convertite in diverse formate atat de fisier cat si dpdv calitate, care sa fie disponibile pe PC, iPhone, Android …

    Anyway, lucrurile sunt mai complexe decat par la prima vedere si chiar daca pentru tine nu pare interesant acum, lucrurile se vor duce inspre tot mai bine.

    Merci de feedback 🙂

    Răspunde
  • Sergiu, stiu cum e cu produsul lansat cat inca se lucreaza la el si sunt perfect de acord cu tine. Doar ca (si sper ca am exprimat indeajuns de bine asta) am impresia ca Zonga e lansat in private beta pe la 50%. Nu poti sa-l lansezi chiar asa, sau risti ca toata lumea sa-ti dea in cap.

    Reiau un exemplu cu masini: nu poti sa zici uite, cam asta vrem sa lansam. Cand o sa fie gata vom avea si usi, si volan, si motor.

    Daca exista o colectie de muzica ceva mai mare, poate ca lumea nu s-ar fi plans de micile buguri. Sau daca macar acele mici chestii erau rezolvate, nu mai conta ca n-avem ce sa ascultam.

    Mie mi se pare ca ati dat party pentru o schita 🙂 Buna, dar la care mai e enorm de muncit.

    Răspunde
  • Eu nu am acces la zonga, dar nici nu voi vorbi despre bug-uri sau alte chestii. Pornind la drum cu ideea de a oferi piese din „repertoriul international”, mi se pare ca acele „mii de piese” care stau in coada la convertit sunt foarte putine. iTunes a avut la lansare 200.000 de piese la descarcat. Asta e viata noastra, in Romania, nu ne putem flexa muschii cu „aia de-afara”. Oricum, efortul de a aduce sub aceeasi umbrela casele de discuri este impresionant.

    Peste cativa ani, cand TOTUL va fi in cloud, daca vom avea o scadere dramatica a vitezelor la internet cu prefigureaza unii (sa ne mai taie din aripi si sa ne alinieze cu restul Europei), atunci e posibil ca serviciul sa fie unul de succes.

    Succesul zonga e direct proportional cu vanzarile de tablete, netbookuri si ultrabook-uri cu harduri ssd miiici de tot.

    Răspunde
  • Nici pe mine nu m-a prins. Mai mult decât atât, mi-a şi băgat „din oficiu” un playlist cu Bitză. Nu am nimic personal cu artistul, doar că NU EU L-AM PUS ACOLO, gizăz craist.

    Probabil că au văzut c-am căutat Baniciu şi ce-au zis? Să mă mulţumesc cu Bitză, că începe cu aceeaşi literă.
    Dar mai aşteptăm şi mai vedem. Oricum, aş fi mers şi eu la lansare.

    Răspunde
  • Mie mi se pare că ceea ce a vrut Sergiu să facă a fost MVP (http://en.wikipedia.org/wiki/Minimum_viable_product) pentru a se putea adapta din mers la cerinţe şi a avea feedback constant.

    Din păcate, pentru end-userii care vor un produs cât mai repede, modalitatea asta de a dezvolta software este foarte foarte enervantă.

    În altă dezordine de idei, regatul meu pentru o invitaţie :). M-ar putea ajuta cineva?

    Răspunde
  • Mda, Spotify knock-off pana in cele mai mici detalii.
    Pana si verdele folosit cred ca e acelasi :)))

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Meniu