Când apare o reclamă de 2 minute în care mulţi timpi sunt irosiţi şi care n-o să fie prea des integral pe TV, dar care ni se pare mişto, înseamnă că e nasol.

Când asta e singura reclamă mai de Doamne-ajută de pe TV, înseamnă că stăm cam prost cu execuţiile în ultima vreme.

Când e de ajuns să apară pe sticlă un spot de acum 12 ani pentru ca respectivul brand să înceapă să rupă în vânzări, înseamnă că e trist rău de tot.

Chiar nu mai pune nimeni mâna să facă o reclamă bună?

13 comentarii. Leave new

  • O reclamă bună prin comparaţie cu ce? Ce te face să crezi că o reclamă bună în concepţia ta e o reclamă bună? Nu aştept neapărat nişte răspunsuri cât mă aştept să ne gândim mai degrabă la schimbare, decât la referinţe învechite. Hai să privim lucrurile cu mintea puţin mai deschisă.

    Răspunde
  • Alex, rationamentul e corect. Nu exista o valoare absoluta in discutia asta. Totusi, exista reclame care starnesc multor oameni un sentiment negativ, de repulsie (vezi reclama de la Profi sau seria Catena) astfel incat le putem considera proaste.

    In acelasi timp, exista reclame care ne trezesc un sentiment pozitiv. Rolul unei reclame e sa ne informeze in privinta unui produs, sa vanda si, pe cat posibil, sa ne mai si distreze. Prima cerinta e obligatorie, iar cand cerintele 2 si 3 sunt indeplinite, putem spune ca avem de-a face cu o reclama buna.

    Raportandu-ne la astfel de reclame bune le putem evalua si pe celalalte 🙂

    Răspunde
  • Prima data am vazut reclama la Bucovina in timpul unei pauze de la RAT. Si mi s-a aprins un beculet! Cum ar fi ca intr-o pauza de la RAT, sa ni se serveasca o reclama mai speciala? Gen cum fac americanii la SuperBowl.

    Răspunde
  • Alex, raţionamentul e corect, dacă ar fi vorba de acelaşi produs, care se adresează aceluiaşi segment de vizitatori, în acelaşi mediu.

    Până atunci, o reclamă numită bună după raţionamentul tău, e la fel ca o prezentare adormitoare a unui om dintr-o companie, care le povesteşte celor din public cum a avut el succes cu o aplicaţie Facebook, de parcă toţi ar avea acelaşi produs de promovat.

    Răspunde
    • Dar o reclama care iti trezeste un sentiment pozitiv si care vinde poate fi catalogata drept buna, nu? Altfel nu s-ar mai face de 60 de ani un festival care sa premieze publicitatea creativa (cannes lions). Ca si acolo se compara reclame la produse diferite, dar exista un castigator. Si mai exista si un festival care premiaza eficienta.

  • Mie îmi place spotul Bucovina că iese din tiparul clasic, îmi place povestea, îmi place că-i jucată, că are conflict şi miză şi deznodământ. Cu toate că e trasă de păr
    Îs curioasă ce taie din ea pentru 30s de TV

    Răspunde
  • is curioasa: (de) ce ti’a placut?

    Răspunde
  • Anne-Marie, http://www.apabucovina.ro/ – toate variantele de spot, jos, la video 🙂

    Răspunde
  • @Alex – O reclamă care vinde poate fi catalogată drept bună abia după ce vinde, deci nu e cazul aici. De asta ziceam că puţină toleranţă nu ar strica. Adică aş prefera analiza şi catalogarea după ce îşi dovedeşte eficienţa, nu prin comparaţie cu nişte referinţe care au doar 50% şanse să se aplice.

    Răspunde
  • @Ruxa intrebi ce-mi place la reclama Delaco? Am zambit la bunicul care mesteca mirat cascaval 🙂 Si mi se pare bun si numele. DeSendvis. Simplu si usor.

    Răspunde
  • @Alex orice ar spune lumea, o sa ma incapatanez sa cred ca Profi si Catena sunt niste reclame proaste care n-ar trebui sa existe pe TV. Poate ca vand, poate ca sunt potrivite targetului, dar sunt oribile.

    Răspunde
  • nunu, sorry, intrebarea mea a fost in porumbi: de ce’ti place spotul de la bucovina. ca e artsy, de acord, sa zicem (asta oricum e discutabil si subiectiv). dar concept, eficienta? ce zici?

    Răspunde
  • Nu pot sa spun ca-mi place in mod special. Mi se pare o lalaiala generala, un „mamut” de 2 minute. Dar am auzit multi oameni care o apreciaza si o considera misto. Si asta se intampla pentru ca nivelul a scazut. Inteleg ca o reclama precum aia cu Naumovici la Teletech sa vanda 5-6-7 ani, dar sa vii dupa 12 ani si sa vinzi cu o reclama cred ca nu se mai intampla nicaieri in lume.

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Meniu