Am auzit prima oară de conceptul ăsta în fotbal, pe la echipele mari. Un antrenor, nu-mi mai amintesc care, vorbea despre cum îşi poate îndeplini obiectivul cu un anumit număr de înfrângeri, câteva egaluri şi câţiva jucători accidentaţi. Era pentru prima oară când auzeam pe cineva că ia în calcul şi eşecurile. Am întâlnit mai apoi noţiunea şi în business.

În niciun campionat din lumea asta nu există vreo echipă care să câştige toate meciurile. Şi totuşi, toţi îşi propun asta.

Sigur, poţi să te gândeşti că totul va merge bine, oamenii vor fi total înnebuniţi de produsul/serviciul tău şi că o să vinzi pe rupte, poţi chiar să fii moderat în aşteptări şi să-ţi faci planurile în funcţie de asta, dar până nu iei în calcul şi eşecul n-o să faci mare lucru. Trebuie să fii conştient că uneori vei pierde clienţi, că furnizorul principal o să falimenteze, că se vor întâmpla lucruri care îţi vor da calculele peste cap. Important e să reuşeşti să-ţi vezi de treabă în ciuda acestor probleme. Dacă le accepţi încă de la început n-o să reuşeşti să le elimini, dar îţi vei putea forma nişte aşteptări realiste.

Cred că ne lipseşte asta. Nu văd oameni de business din România care să ia în calcul şi varianta mai puţin fericită a lucrurilor. Entuziasmul foloseşte până la un anumit punct, mai încolo trebuie să fim (măcar puţin) pragmatici.

Asta e un fel de cugetare la micul dejun. Din păcate nici eu nu aplic (încă) ce-am scris.

2 comentarii. Leave new

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Meniu