royouth2

Conferinţa organizată de Smark continuă cu a doua zi. Pentru live-blogging-ul primei zile click aici.

Panelul 1 – Strategii de comunicare pentru tineri

Din câte am înțeles în acest panel se va discuta preponderent despre ce s-a comunicat cu tinerii din România până acum.

Primul speaker al zilei e Adrian Preda (mulți ani la Leo, în prezent la MRM Worldwide România).

Generation gapul a existat mereu, dar in prezent este o diferenta intre tehnologiile cu care suntem obisnuiti.

Campanie sprite – No Control parental – campanie targetata pe teenagers si moms. Insight – parents are bad for your image

Varianta pentru parinti – tricouri educative, bla bla.

Varianta pentru copii – vacanta la herculane, breloc cu GPS (ca sa stii cand se intorc parintii), petrecere pe insula Mykos.

Case study-ul deja e pregătit, am avut ocazia să-l vedem. În urma campaniei vânzările Sprite au crescut cu 26%, după 3 ani în care a fost pauză de comunicare din partea brandului. În caz că vreți să aprofundați, aveți un articol aici.

Adina Militaru – PUMA

La mijlocul anilor 90 PUMA a început să comunice pe zona de lifestyle, în scurt timp a devenit un brand cool. Mulți tineri folosesc termenul ”cool” pentru a defini brandul.

Se discută puțin despre After-hours Athlete – campania internațională dedicată tinerilor. Un clip tot de la Street Heroes, proiect în care s-a implicat și Burn (ieri ne-a fost prezentat un case study pe tema asta, căutați în articol unul din linkurile vimeo). Al doilea case study e cu celebrity endorsementul powered by Guess Who și Andi Moisescu (Puma Creative Factory).

Stefan Pălărie – Școala de Valori

Școala de valori este un ONG care își propune să dezvolte o societate bazată pe valori reale. Doar 0,5% din publicul țintă (844.000 de tineri între 14 și 19 ani) ia parte la programele Școlii de valori (cam 4000 de tineri).

Partea cu adevărat bună în legătură cu Școala de valori și cu alte proiecte de educare alternativă e că există speranță, sunt mulți tineri super dotați care vor să facă chestii, care vor să evolueze.

Mihaela Stănoiu – Marketing Manager Samsung Electronics

În România șomajul în rândul tinerilor e peste 20% (tineri 18-25), poate chiar mai mult pentru că nu toți aplică pentru șomaj. În Spania sau Grecia depășește chiar 40%.

Smartphone-ul este gadgetul în care tinerii investesc cel mai mult, Samsung a targetat segmentul 16-18 ani (aproximativ 300.000 de tineri în România și Bulgaria – cumulat).

Trends for Tomorrow – un program complex desfășurat de Samsung pentru tinerii olimpici.

Mugur Pătrașcu – iLeo

Abordări în comunicarea cu tinerii – multe sunt greșite: promoții la greu, gadgeturi ca premii, teribilism în limitele impuse de brand, coolness – sau cât înțelegem noi din coolness. În final ne iese ceva călduț.

Trei exemple date de Mugur: Always, Redescoperă România și Tnuva – Hunger Management.

Beneficii există: distracția se duce, educația rămâne.

Panelul 2 – Hot Stuff

Andrei Botescu – Pegas

Echipa care a lucrat la refacerea brandului Pegas a creat un intreg ecosistem in jurul bicicletelor. O mulțime de parteneriate, participarea la evenimente, colaborarea cu o serie de alte branduri care apeleaza la latura nostalgică – de exemplu Harap-Alb continuă.

Ioana Cozma și Adina Antonie – Student din provincie

Din ianuarie 2012 pe Facebook. O idee pornită întâmplător, de la Ioana – o tipă din Piatra-Neamț care a făcut inițial un blog pe Tumblr. Abia după ce a pus citatele în albumele de fotografii de pe Facebook conținutul s-a viralizat.

Mult mai târziu s-a lansat studentdinprovincie.ro. În momentul ăsta e UGC – oamenii trimit citate iar ele se ocupă de grafică și le postează.

O mulțime de branduri le-au abordat pe fete (pagina de Facebook are aproape 30.000 de fani): transporturban.ro, memoplus, huawei, epson, aristocrații etc.

Vlad Mihai (Cutărică)

Un prim proiect – Becali’s Words of wisdom, pornit for fun.

Manele served – un alt proiect personal prin care a vrut să exerseze typography.

În urma proiectului Rezumate Românești a primit oferta de a realiza coperțile mai multor cărți.

Tudor și Eugen de la Fredo and Pidjin

Pidjin in 2012 – 32 de posturi – mai bine de 15 milioane de views. Sub 2% public din România, 70% trafic din US și Canada.

Nu mai încercați să fiți funny, găsiți oameni funny și lucrați cu ei.

Scott Adams rule 2 of 6 – există 6 calități ale unui lucru funny care îl fac să fie funny. Ca să fie funny și să aibă potențial de viral trebuie să fie indeplinite măcar două.

1. Recognizible
2. Cute
3. Smart
4. Weird
5. Naughty
6. Cruel