Facebook are 5,6 milioane de utilizatori în România.

Twitter are vreo 60.000 de conturi, din care vreo 10.000 active.

Instagram probabil că are tot câteva mii de conturi active, poate 10-20.000.

Google+ sub 100.000.

Teoretic, ar trebui să ne îndreptăm atenţia spre Facebook şi să investim acolo bani şi timp pentru brandurile noastre. Doar că uneori pot apărea rezultate mai bune folosind celelalte reţele. 

Google+, de exemplu, nu are nişte rezultate remarcabile în ceea ce priveşte interacţiunea, însă e o reţea utilă pentru SEO.

La prima vedere nici Instagram nu oferă o bază foarte mare de utilizatori, una care să justifice un concurs cu premii de câteva sute de euro. Dar dacă luăm în calcul ecourile pe care le-ar putea avea acest concurs, lucrurile încep să sune mai bine.

Aqua Carpatica a lansat un concurs pe Instagram pe tema #stropdeiubire. Habar n-am câţi oameni s-au înscris, dar mai important e că s-a scris despre asta pe vreo 10 – 15 bloguri. Sigur, e şi meritul echipei de PR, însă orice om de PR are nevoie de ceva bun de comunicat pentru a-şi pune în valoare relaţiile.

Nu e întotdeauna vorba de oamenii la care poţi ajunge pe o anumită reţea, ci de oamenii la care pot ajunge acei oameni. În termeni pretenţioşi asta se cheama propagation planning.

Aştept cu interes nişte cifre.