peugeot_rcz_01

În urmă cu câteva săptămâni am dat o fugă până la Braşov pentru workshopurile PRbeta şi aveam nevoie de înlocuitor pentru hoimobil, care se îmbolnăvise puţin. Cei de la Eurial Invest mi-au făcut o surpriză plăcută şi mi-au dat un Peugeot RCZ Facelift, maşină pe care îmi doresc s-o conduc de vreo 2 ani. Până acum nu s-au aliniat planetele.

Dar şi când s-au aliniat 😀 Ştiam eu de ce vreau să mă plimb cu RCZul, e o adevărată bucurie maşina asta. Din categoria compactelor sport m-am mai plimbat puţin cu Audi TT până acum şi am  mers în dreapta cu un VW Scirocco. Senzaţia e foarte mişto, cred că e singurul tip de maşină care îmi dă un gol în stomac. Chiar dacă am mers şi cu maşini mult mai puternice, o compactă sportivă mă face să zâmbesc şi trezeşte pilotul din mine.

Pe drumul spre Braşov n-am luat-o pe A3, era prea mare aglomeraţia spre Centură, dar chiar şi aşa am ajuns extrem de repede la Ploieşti. Şi asta fără să depăşesc limitele legale, diferenţa o face viteza de accelerare, după cum mi-a zis de o grămadă de ori amicul Răzvan. Nu trebuie să mergi cu 300 de km/h ca să ajungi repede undeva, e suficient să ai o maşină care să te aducă rapid la viteza maximă admisă.

peugeot_rcz_03

Motor/Consum

Deşi motorul diesel nu e extraordinar de puternic – 2 litri, 163 de cai – pentru mine e suficient cât să mă distrez. Pentru că asta faci cu un Peugeot RCZ, te joci pe şosea. Evident, trebuie s-o faci cu mare atenţie, pentru că e o maşină destul de nărăvaşă, ca orice sportivă. Rigidă, înfuriată, trebuie să-i dai timp până să vă obişnuiţi unul cu celălalt. M-am bucurat că am avut transmisie manuală, parcă nu se face să pui cutie automată pe o sportivă. Există o versiune pe benzină, dar nu ştiu cine şi-ar lua aşa ceva. Ori ne bucurăm la volan, ori stăm cuminţi.

Ştiu, e stupid să aduc vorba de consum la o sportivă, dar am scos mult prea puţin ca să nu mă laud. Un drum Bucureşti-Braşov-Poiana Braşov-Bucureşti m-a costat fix 150 de lei, cu un consum de 7.2 litri la sută. Asta în condiţiile în care la întoarcere am luat-o pe DN1A (pe la Vălenii de Munte) şi m-am cam dat pe serpentinele alea. Am profitat că eram singur în maşină şi am testat din plin. Pot să vă confirm că RCZul se ţine foarte bine pe curbe, te ajută să faci nişte depăşiri de manual şi în general nu e vreun moment în care să nu te facă să te simţi bine.

peugeot_rcz_02

Dotări

Pentru un model de 30.000 de euro, maşina asta are tot ce îi trebuie, n-am identificat ceva care să lipsească. De la comenzi pe volan, piele peste tot, chiar şi pe bord, un ceas extrem de classy pe consola centrală, cotieră reglabilă, pedale şi praguri cu inserţii de aluminiu.

Printre chestiile de mare efect: geamurile fără ramă şi eleronul care poate fi ascuns şi care iese la iveală prin acţionarea unui buton din interior. E o maşină în care te simţi bine, cum am mai zis.

La întoarcere s-a dovedit a fi foarte folositor cruise control-ul, deşi iniţial nu-i înţelegeam scopul. Teoretic e o maşină pe care vrei s-o conduci, dar din când în când e bine să-şi facă singură o parte din treabă.

Concluzii

O alegere excelentă pentru cine vrea să iasă în evidenţă (şi să iasă la agăţat), toată lumea întoarce capul după RCZ. E din categoria “aspirator de femei”, mai ales că n-au loc decât şoferul şi un pasager. Există şi banchetă în spate, dar e pentru geci şi bagaje mici, nu cred că încape cineva acolo. Şi e mai bine aşa, ca să plimbi piariste pe rând 😀

O maşină care impresionează prin design, printr-un portbagaj imens (dacă scoţi roata de rezervă e mai spaţios decât ce am eu la Clio) şi prin agresivitate. Îşi arată muşchii în fiecare curbă şi în fiecare depăşire, îţi pune un zâmbet pe faţă şi te face să simţi bucuria de a conduce, ba chiar te îndeamnă la joacă.

Mai multe detalii despre Peugeot RCZ găsiţi aici şi aici.

Fisa tehnica Peugeot RCZ facelift
Putere 163 CP
Cilindree (cmc) 1.997
Transmisie Manuală, 6 trepte
Motor Turbo
Combustibil Diesel
Norma poluare Euro 5
Pret 29.693 de euro cu TVA