Dacă urmăriţi blogul ăsta, ştiţi că de vreo 3 ani şi jumătate există rubrica săptămânală Sunday’s Media Recap. Încerc să notez acolo cele mai importante ştiri din zona de media/IT/comunicare/online. Am peste 20 de surse din care sintetizez informaţia, siteuri sau bloguri mari, care tratează de obicei subiectele mari. Rar se întâmplă să-mi scape ceva, iar dacă descopăr pe parcurs vreo ştire pe care n-am inclus-o în recapitulare, o adaug la săptămâna respectivă.

Ideea e  ca la final de an să am o arhivă cât mai completă, pe baza căreia public ebookul anual Media Recap. Acolo se face o selecţie la sânge a evenimentelor, în funcţie de ce impact au avut anumite momente asupra pieţei, iar dacă ceva n-a ajuns în ebook înseamnă că pur şi simplu nu e îndeajuns de important.

Pentru că sunt într-o continuă expansiune cu sursele de informare, v-aş ruga să-mi spuneţi ce siteuri sau bloguri urmăriţi (din RO şi nu numai) ca să fiţi la zi. Vorbim de subiecte de media, oameni care scriu ştiri şi nu neapărat opinii. Eu sper că în momentul ăsta urmăresc tot ce-i mai important, dar nu strică o revizuire a listei.

shutterstock_199508234

online media monitoring via shutterstock

3 comentarii. Leave new

  • 2 cents, cat se poate de constructivi:

    5-10 linkuri pentru o saptamana cred ca e putin chiar si pentru dinamica online din romania, mai ales ca ai o abordare comprehensiva, nationala si internationala, si multe le ratezi.

    Probabil ca tocmai de aia eu, in locul tau, as incearca focus pe o nisa si nu putine deja stiute, si aici iti dau niste idei pentru monitorizarea carora chiar as plati: proiecte speciale pe media (online e de ajuns – sunt garla si cu o frecventa din ce in ce mai mare), activari pe categorii de branduri sau industrii, evolutii de proiecte standalone (trafic, bani, alti indicatori de performanta).

    Altfel, desi efortul tau poate deveni considerabil pe modul actual, ajungi sa faci doar o revista a presei pentru incepatorii si copiii care inca nu citesc refresh.ro, adage, mashable sau blogul lui Orlando. Si zau ca e loc de mai bine 🙂

    Si da, e o chestie de pozitionare: daca vrei pentru incepatori atunci 5-10 linkuri nu cred ca sunt de ajuns, daca vrei ceva de nisa atunci incerci o specializare.

    Răspunde
    • Super, merci de feedback! Simt nevoia sa mai schimb cate ceva, imi doresc sa imbunatatesc lucrurile. Am pornit din nevoia de a fi la curent cu niste chestii, dar au cam trecut ani de-atunci si sursele sunt aceleasi.

      Acum problema se pune asa: incerc sa tin doar ce-i stire si tot ce nu are neaparat un flux stabil. Nu prea includ happeninguri anuale de tipul „evenimentul X, conferinta Y”. In media urmaresc diferite subiecte mai mari, dar nu stiu cat de relevante sunt toate pentru publicul tinta. Scopul nu e sa intri si sa citesti tu sau Orlando sau Zainescu, ca n-aveti voi nevoie de selectia mea, sunteti indeajuns de conectati. Poate doar arunci un ochi. Scopul principal e sa am o sinteza pentru cei care nu stau pe toate siteurile alea zilnic. Iar scopul secundar e sa arhivez toate lucrurile astea ca sa poata fi parcurse usor ulterior. Deci da, clar e mai pentru „tineret” 🙂

      Treaba cu monitorizarea de proiecte speciale/campanii/etc. e altceva, as fi vrut sa o fac, dar nu prea mai am timp si de aia, speram sa o pot introduce de la inceputul lui 2014, am pierdut startul, poate de la anul.

      Revenind, ce subiecte crezi ca ar merita incluse, ce surse de informare? Dar ceva care sa nu fie criminal de monitorizat, gen WSJ sau NYT. Si ca teme ce-ar mai fi relevant in afara de Apple, Google, Yahoo, Amazon, Microsoft, Facebook, Twitter si inca cativa mari?

  • Eu te urmaresc exclusiv pe tine. Nu am nicio alta sursa de informare referitor la subiectele de mai sus.

    Nu e pe hoinaru.ro, nu s-a-ntamplat! 🙂

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Meniu