shutterstock_148706063

Ştiu că la politică, fotbal şi social media se pricepe toată lumea, dar poate că din când în când ar trebui să ne aducem aminte că şi treaba asta cu reţelele de socializare ţine de o specializare anume. Ţine tot de comunicare şi de cele mai multe ori nu-i suficient să fii doar un pasionat de domeniu ca să te descurci bine, trebuie să ai şi ceva background pe aşa ceva.

Numai că lumea nu pricepe treaba asta şi apar derapaje ca aici. Am lucrat cu artişti şi ştiu că e un domeniu destul de complicat, chiar dacă aparent e uşor de gestionat. Asta pentru că “pe hârtie” e excelent să laşi artistul să posteze singur, să se apropie de public şi să ofere o experienţă reală. În practică, oamenii ăştia rămân nişte artişti, nu nişte oameni de PR. Şi te trezeşti că te loveşte veridicitatea în cap când ţi-e lumea mai dragă. Iar aici e momentul în care un consultant în comunicare trebuie să intervină.

Pentru că nu-i nimic greşit ca Alifantis sau X sau Y să fie în sinea lor alături de Antena 3. Fiecare om are motivele şi argumentele lui, de orice fel or fi ele. Problema e când ajungi să comunici asta publicului, fanilor tăi. Şi e destul de răspândită situaţia, ţin minte că am întâlnit-o la un moment dat la o instituţie de cultură din Bucureşti care chema publicul în stradă ca să-l dea jos pe Traian Băsescu. Totul pentru că directorul respectivei instituţii era implicat în politică. Ăla ar fi fost momentul în care un specialist de comunicare ar fi trebuit să spună: “povestea asta nu intră pe canalele noastre sociale, domnule director!”.

Şi e nasol că trebuie să se revolte o lume întreagă la astfel de mesaje şi la reacţiile ulteriore ca să vină cineva şi să-l înveţe cum trebuie procedat.

Foto: Social media via shutterstock