Un fluierat scurt, două, apoi trei, toate pe aceeaşi tonalitate, la fel de puternice. Antrenorul îi transmite sportivei din bazin că a fost ajunsă din urmă de adversare. Alte fluierături sacadate răzbat prin hărmălaia generală pe care înotătoarele n-o aud decât la final.
Înotul este unul dintre puţinele sporturi în care te baţi cu adversarul fără să-l vezi, fără să ştii clar care e situaţia în clasament. Aceste fluierături sunt singura informaţie care ajunge la sportivi în cele câteva zeci de secunde de competiţie, cel mult minute (pentru probele de rezistenţă). 20-30 de secunde în care dai tot ce ai mai bun, îţi împingi limitele sperând să scoţi cel mai bun timp.
Anul acesta, sportivii care au participat la Campionatele Internaţionale de Înot ale României au avut o miză în plus luptând şi pentru calificarea la Jocurile Olimpice de la RIO 2016. Totuşi, cred că a fost şi o presiune mai mare, dat fiind atenţia de care s-a bucurat competiţia. Finalele au fost transmise live pe DigiSport, o serie de parteneri au avut acţiuni dedicate sportivilor, iar publicul a fost ceva mai numeros decât la competiţiile obişnuite.
Chiar am surprins o discuţie dintre o doamnă şi fiica ei care tocmai ieşise din bazin şi era puţin agitată de hărmălaia din sală „hai, bucură-te acum că săptămâna viitoare o să fie mai linişte”. Am presupus că urmau să meargă la o altă competiţie, una obişnuită, la care nu există atâta atenţie din partea publicului şi a sponsorilor. Şi mi-am dat seamă că liniştea asta cu care sunt întâmpinaţi sportivii la competiţii nu ar trebui să fie ceva normal, „obişnuit”. De-asta cred că e important să apreciem implicarea unor branduri mari, precum Mercedes-Benz, care aleg să susţină performanţa în o mulţime de domenii. Mai ales că uneori performanţa este ignorată cu graţie dacă nu are priză la public.
Dacă vreţi să aflaţi mai multe despre sportivii români care au concurat la Campionatele Internaţionale de Înot ale României, găsiţi interviuri aici şi aici.