eurosport_premierleague

Eurosport a anunţat astăzi, în cadrul unei conferinţe de presă, că a cumpărat drepturile de difuzare exclusivă pentru Premier League în următorii 3 ani. Vestea e foarte bună, mai ales că precedentul contract a început târziu, abia prin luna decembrie a anului 2013.

Peter Hutton, CEO-ul Eurosport a fost prezent la conferinţă şi a subliniat importanţa pe care o are România în zona CEE, a zis că suntem “key market in the region” . Şi ca să demonstreze asta, mi-a promis că vom avea în curând şi în HD meciurile din Premier League 😀 Nu, serios, am întrebat ce se întâmplă cu transmisia, răspunsul a fost următorul: ştim care e problema, avem drepturi de difuzare şi pe HD (citisem pe unele forumuri că e o problemă de drepturi), e o problemă tehnică şi lucrăm la asta.

Practic, Eurosport HD România nu există ca transmisie propriu-zisă, ci se dă streamul european peste care se adaugă comentariul românesc. Pentru a difuza altă transmisie presupun că trebuie făcute nişte modificări. Vecinii unguri sunt mai norocoşi, ţin minte că la Budapesta am putut vedea meciurile în HD. Erau în maghiară, dar You’ll Never Walk Alone se aude bine indiferent de comentariu. Presupunerea mea e că momentan sunt prea puţini oameni care au receptor digital, aşa că nu prea rentează investiţia deci nu se grăbesc cu ea.

Vestea bună e că nu sunt singurul nebun care are problema asta, mi-a povestit cineva din echipa de comunicare a Discovery că asta e întrebarea #1 pe care o primesc de la telespectatori.

O altă parte bună e că există drepturi şi pe digital pentru Eurosport Player, deci puteţi vedea pe tabletă sau telefonul mobil meciurile transmise pe Eurosport 1. Am întrebat dacă plănuiesc să extindă opţiunile de difuzare şi pentru alte meciuri, iar răspunsul a fost că e şi asta în plan. Cu puţin noroc, în curând vom putea avea o alternativă digitală (plătită şi la o calitate bună) pentru momentele în care un meci nu se transmite la TV.

Aici discuţia e mai amplă: în primul rând depinde de cum vor fi aranjate transmisiile pentru următoarele sezoane. În prezent Eurosport are un parteneriat cu Telekom şi a vândut mai departe opţiunile 2 şi 4, care se pot vedea în fiecare etapă pe Dolce (se face un clasament în funcţie de importanţa meciurilor de la etapă la etapă – derby-uri, echipe care se bat la titlu şi echipe cu mulţi fani; în principiu se alege ce să rămână netransmis dintre Liverpool, Chelsea şi Tottenham). Peter Hutton a declarat azi că sunt încântaţi de cum merge parteneriatul şi că rămâne de văzut dacă vor continua aşa. Probabil că un astfel de deal se va păstra pentru că Eurosport are foarte multe competiţii sportive achiziţionate şi nu poate să ocupe weekendurile exclusiv cu meciuri de fotbal din Premier League şi Bundesliga. Aşa că mai obţin nişte bani şi păstrează şi opţiuni bune.

A doua direcţie a discuţiei legate de meciurile din Anglia difuzate pe Eurosport Player ţine de orar. După cum ştiţi (dacă aţi ajuns până la paragraful ăsta al articolului), Premier League are sâmbăta la ora 15:00 (17:00 în România) drept KO time tradiţional pentru cel puţin 5 meciuri pe etapă. Pentru că se joacă în paralel, nu pot fi transmise toate, aşa că unii fani rămân să asculte la radio meciurile echipei favorite. EFA (liga profesionistă de fotbal din Anglia) vrea să mute meciurile la ore diferite ca să poată vinde mai mult. Şi au făcut deja primul pas, din 2016-2017 vom avea meciuri şi vineri seară în Anglia. Asta înseamnă un plus de 14 partide transmise la TV. Evident, e vorba de bani mai mulţi, ăsta e singurul scop. Probabil că în următorii ani englezii vor renunţa de tot la tradiţii şi vom avea câte un meci de dimineaţă până seara în weekenduri.

Per total e bine pentru fanii echipelor din Anglia, vom vedea meciuri mai multe, la o calitate mai bună şi cu tot felul de alte detalii care te ajută să intri în atmosferă. Peter Hutton povestea azi că pentru ei sunt eforturi de program să intre cu 15 minute mai devreme în direct şi să transmită imagini de la încălzire şi de pe tunelul de la vestiare, însă fac asta tocmai pentru că li se pare o parte importantă din experienţă. Mi-a plăcut cum a explicat-o: “We’re trying to make people more passionat about sports”. 🙂