Probabil că aţi văzut deja spotul Bemol. Dacă nu l-aţi văzut, puteţi da Play acum, nu e timpul pierdut.
Istoric vorbind, fraţii de peste Prut ne-au dat mereu surse de inspiraţie, totul culminând cu celebra reclamă la internet. Eşti fan internet?
Dar să revenim la Bemol. Spotul de mai sus este dovada clară a intervenţiilor unui brand manager hotărât, care ştie să pună piciorul în prag.
Iniţial, reclama arăta cam aşa:
A venit brand managerul şi a zis: Ok, dar de ce n-au oamenii ăştia şi un copil? Şi de ce împinge doar el maşina? Adică brandul nostru consideră că femeile nu sunt egale bărbaţilor? În plus, de ce împinge maşina? Sugeraţi că nu avem destule staţii în teritoriu?
Hai mai bine să zicem „ca de obicei la Bemol”, să inducem o recurenţă. Şi apoi să intervină bărbatul, care să sublinieze factorul calitativ. Şi hai să băgăm şi un copil.
Apoi hai să-l facem pe omul de la pompă să fie mai politicos. Ocazie cu care arătăm şi cardul nostru de alimentare. Şi dacă tot filmăm spot nou, hai să băgăm şi promoţia nouă. Dar nu punem voice-over de la început, mai întâi vreau să arătăm exact procedura. Bărbatul dă bonul şi apoi extrage un talon pe care îl răzuieşte. Hai să arătăm toate astea, că poate oamenii vor să vadă. Şi să arătăm şi un premiu, ca să îşi dea seama oamenii că pot câştiga şi ei.
Mai departe vine VO şi zice valoarea premiilor. Ştiu că am arătat-o deja, dar hai să o şi rostim. Şi dacă tot avem atâtea premii, părerea mea e că ar trebui să le şi enumerăm. Nu mi se pare o idee bună să punem doar o poză cu toate. Ce înţelegi din poza aia?
Iar la final să le enumerăm:
Carnet + pix (să nu creadă lumea că dăm doar carneţele)
Breloc – ruletă (avem mai multe tipuri de breloc, deci hai să zicem ce face fiecare)
breloc – lanternă (avem lanternă mare, deci trebuie să facem distincţia)
deschizător – lanternă, deschizător – breloc, creioane colorate, jucărie de pluş,
ruletă – 3 metri, (foarte important să menţionăm că e o ruletă mare, folositoare, nu de-aia de 1-2 metri cu care nu poţi să măsori nici un covor).
termos, cană termos, lanternă, compresor, adaptor iuesbi, umeraş,
camion – jucărie (să nu creadă cineva că dăm un camion adevărat şi să ne facă plângere)
pix.
Şi încheiem aspiraţional: Fericirea este în micile bucurii, în fiecare săptămână.
3 comentarii. Leave new
[…] reclama moldovenească de la Bemol. Nu, problema nu e dulcele grai moldovenesc, ăla ne place, ci supraaglomerația de clișee din spot și faptul că e suprarealistă, ruptă complet de […]
Hai ca le aveti si voi pe ale voastre, nu e un spot oficial…de ce nu discutati spotul „Fructe din Moldova” de exemplu. E foarte bun! Sau sunteti ca vecinul invidios?
Irina, spotul nu e făcut de cineva la mişto. Deci are o legătură oficială cu brandul. Chiar dacă nu a fost acceptat, aşa cum am auzit. Oricum, era păcat să nu-l trec la arhivă 😀