Am în cartier, la 2 paşi de scara blogului, un magazin cu produse de curăţenie. Un domn şi o doamnă muncesc acolo de ani buni şi fac faţă concurenţei cu vreo 3 Mega Image-uri, un Kaufland şi alte magazine de cartier. Pe lângă produsele greu de găsit pe care le aduc şi preţurile destul de bune, oamenii mai au un atu: ştiu să facă client service. Şi nu zic vânzare, ci chiar client service. Am fost la ei acum vreo 3 luni după un plic de Mr. Muscle. Mi-au pus câteva întrebări și au făcut un adevărat plan de desfundare a chiuvetei de la baie. Mi-au zis ca prima oară să încercăm cu un plic, apoi dacă mai e nevoie să vin şi să iau o soluţie specială. Am luat plicul, am cam rezolvat problema şi gata.

Ieri m-am gândit să dau cu ceva şi la celelalte scurgeri, pentru că mi se părea că nu se scurge cum trebuie şi pentru că #gospodar. M-am dus la același magazin, le-am spus oamenilor că vreau plicuri şi, după ce le-am zis că am mai luat de la ei și a fost OK mi-au prezentat vreo 3-4 soluţii mai bune, cu eficientizarea costurilor și tot ce trebuie.

Iar la final doamna mi-a zis ca mi-ar fi putut vinde plicurile, dar peste câteva luni aș fi venit iar, pe când soluţia recomandată o să-mi ajungă mai mult.

Și oamenii au mereu magazinul plin, nu pentru că ar vinde super ieftin, ci pentru că la supermarket nu stă nimeni să îţi dea toate detaliile astea. Dar pentru astfel de abordare ai nevoie de oameni care să priceapă cât de importantă e relaţia cu clientul, mai ales când tot venitul familiei depinde de asta.