bucuresti_ciurel

Doamna Firea a luat în mâini problema pasajului Ciurel şi a început să facă “ordine”, să schimbe proiectul, să grăbească lucrurile. Ceea ce în teorie n-are cum să fie nasol. Doar că practica e pe cale să ne omoare, imediat ce se dă drumul acestui pasaj. Ideea e să muţi traficul din zona Semănătoarea şi să mai eliberezi Bulevardul Iuliu Maniu. Ceea ce e super corect, că ieşirea aia din Militari este un coşmar.

Doar că drumul este gândit să treacă fix printr-o zonă care e extrem de circulată de studenţi: Regia. De fapt, aproape că e o zonă izolată, că sunt destul de puţine maşini care trec pe acolo şi alea numai dacă au treabă. Iar aici sunt fix 3 probleme: 

  1. Traficul oricum este praf la Orhideea, pe sub pasajul Basarab. Intersecţia aia e gândită prost, semafoarele nu sunt setate pentru a da cât mai mult timp celor de pe Splai, maşinile fac stânga în loc să o ia înainte etc. Problema ar trebui să se rezolve parţial cu timpi mai lungi pe semaforul de la punctul 1.
  2. A doua problemă e podul de pe Splai din dreptul Politehnicii. Ştiţi câţi studenţi trec pe podul ăla? Toţi. Fie că merg în parc, coboară din autobuzul 601 sau merg pe la Piranha şi celelalte terase, mii de tineri tranzitează zona aia. De unde rezultă limita de viteză la 30 sau 40 km/h. Deci degeaba laşi semaforul mai mult pe verde la Orhideea dacă te mişti încet aici.
  3. A treia problemă e podul de pe Splai de la staţia de metrou Semănătoarea (Petrache Poenaru). Studenţii care nu coboară la Grozăveşti, coboară la Semănătoarea. Iarăşi, vorbim de mii de oameni care trec pe acolo şi care în prezent au câteva treceri de pieton şi un singur semafor.

Într-o ţară civilizată lucrurile s-ar rezolva astfel: pasaj pietonal subteran (deşi pe lângă Dâmboviţa mai greu) sau suprateran. Limită 50 de km/h şi diminuarea riscului de accidente. Pentru că problema reală nu e că se vor mişca maşinile încet, ci că *unele* maşini se vor mişca extrem de tare într-o zonă în care circulă mii de pietoni tineri, care nu sunt atenţi, n-au răbdare să aştepte etc.

Ca să nu mai spun de zecile de maşini parcate aiurea în weekend, când mulţi studenţi merg să se distreze în Regie (da, încă mai sunt destui). De multe ori se întâmplă să se circule pe o singură bandă pe porţiunea aia de Splai.

Per total, pasajul Ciurel va rezolva nişte probleme de trafic dar va fluidiza fix printr-o zonă mare de risc, cu trafic pietonal intens. Ceea ce nu poate fi un lucru bun.