Acum fix un an scriam despre cărucioarele mizerabile de la Cora Militari, zilele trecute am trecut pe acolo şi am văzut că le-au schimbat. Bănuiala mea e că au văzut postarea de pe blogul ăsta, şi-au dat seama că au o problemă gravă şi au făcut ceva legat de asta în doi timpi şi trei mişcări. Serios vorbind, probabil că le-au spus o grămadă de clienţi că este absolut oribil să-ţi faci cumpărăturile cu aşa ceva. Acum sutele de cărucioare vechi zac în parcare, probabil până când va veni cineva să le ia şi să le recicleze.
Însă situaţia nu cred că s-ar fi schimbat dacă în zonă nu apăreau tot mai multe magazine noi, cu cărucioare decente. Pe lângă Cora Militari sunt vreo trei Lidl, iar ceva mai departe e şi un Kaufland. Normal că nu-ţi mai vine să cumperi din magazinul îmbâcsit, când ai alternative mai bune.
Cam asta încearcă şi UBER, care dă o lovitură mare pieţei de transport din Bucureşti. Preţurile coboară destul de mult, chiar sub cele de taxi. Ideea ar fi că lumea va prefera alternativa mai civilizată, dacă tot e acelaşi preţ. Până acum cârcotaşii puteau să spună că UBER e mai scump şi e în zona gri din punct de vedere legal, acum au rămas cu un singur argument.
Din păcate, în cazul ăsta concurenţa nu e bună. Să-ţi doreşti să te baţi cu taxiurile bucureştene e pur şi simplu greşit, oamenii ăia au rămas pe acelaşi preţ fix de acum vreo 10 ani. GPL-ul, şmenurile, ITPurile şi asigurările la mişto, toate au apărut ca urmare a concurenţei tot mai mari pe nişte preţuri nesustenabile. Şi acum UBER ce face? În loc să înveţe ceva din greşelile pieţei de taximetrie, intră în aceeaşi horă. Parţial pentru că UBER pierde bani, parţial pentru că e mai plauzibil să fie interzis decât să intre în legalitate. Aşa că oamenii bat fierul cât e cald. Însă genul ăsta de concurenţă nu cred că va aduce nimic bun. Ca să nu mai spun de creşterea limitei de vechime pentru maşini la 15 ani.















9 comentarii. Leave new
Nu inteleg de ce toata lumea presupune din oficiu ca preturile la taxi sunt nesustenabile. Saracii de ei, se afla la limita profitabilitatii. Le ramane si lor 1 leu pe zi. Dupa atata truda. Of. Tristut. De asta sunt cu miile, ca nu ies bani.
Consider ca un pic de concurenta nu strica deloc, mai ales ca vorbim de un cartel care e aliniat la pretul de 1.39.
Si pana / daca va fi interzis, batem noi fierul cat e cald, mergem in conditii decente cu oameni mai ok, si recent mai ieftin. Win!
Păi tocmai asta e problema. Că au tăiat costurile ca să nu le rămână 1 leu 🙂
Şi costurile alea tăiate înseamnă mers fără aerul condiţionat, spălat maşina mai rar, instalaţie GPL, stat mai mult pe traseu (deci şoferi transpiraţi şi obosiţi) etc.
Acum 7-8 ani erau o raritate să vezi un şofer cu rezervor de GPL în portbagaj, acum e ceva absolut normal.
Pai hai sa ii lasam sa isi puna in aplicare modelul de business, si votam cu portofelul transportatorul care ne ofera serviciul mai bun. Drobul de sare e inca pe horn, zic.
Din pacate taximetristul roman raspunde la concurenta prin protest si aruncat cu rahat, in loc sa isi puna niste intrebari despre ce ar putea imbunatati la serviciul pe care il ofera pentru a ramane relevant.
De curiozitate, cu ce te afecteaza pe tine, ca si client, butelia GPL?
Ca ŞI client mă afectează când vreau să merg la aeroport cu bagaje. De exemplu. Sau când nu pot să plec de la aeroport pentru că maşinile pe GPL nu au voie să intre.
Banuiesc ca nu lucrezi la aeroport, iar cand stii ca ai nevoie sa cari bagaj poti alege unul fara GPL.
GPLul la taxi inseamna „polutie” mai putina in oras. Stiu, e rau.
O butelie de gpl in logan, de exemplu, iti taie cam 100l. Tot intra bagaje de aeroport. Aia cu neintratul la aeroport e o prostie veche, pe care eu, de exemplu, o incalc linistit. Masina mea pe gpl nu are cum sa afecteze in nici un fel aeroportul.
Ma amuza sa vad cum gplul este o problema pentru cel care merge cu masina . Poti eventual sa zici ca sunt instalatii proaste puse in garajul personal. Asta da.
„Acum 7-8 ani erau o raritate să vezi un şofer cu rezervor de GPL în portbagaj, acum e ceva absolut normal” – tehnologia asta a intrat usor in piata pentru ca atunci a devenit rentabila / stabila. acum 20 de ani era o raritate sa vezi geamuri termopan, acum toata lumea le are ( stiu asta pt. ca in 97 cand eu aveam geamuri termopan erau inca 3 apartamente cu astfel de geamuri pe tot bulevardul pe care stau eu – si nu e mic )
din spusele unui taximetrist, pe luna daca sta cate 8 ore face 3000 ron, daca sta 12 ore sare de 5000 ron asa ca hai sa nu le mai plangem de mila. masina ok cumparata acum 1 an ceva kia, itp corect, gpl, spalata, el in haine decente fara sa puta, mananca acasa in jumate de ora pauza. nu stiu acum cati dintre cititorii tai pentru o munca relativ usoara – sa conduci o masina nu e ceva care sa-ti foloseasca creierul prea mult, 8 clase sa ai carnet si sa poti scrie corect (cu noroc ca unii au nevoie de mai mult), iti sunt de ajuns. eu depasesc 3000 ron salariu pe luna dar trebuie sa-mi folosesc destul de mult creierul pentru asta, am bagat ceva ani si bani in scoala si cursuri extra si oricat m-as chinui nu pot ajunge la 5000 ron – suma pe care un taximetrist o face face mai baga 4 ore in plus / zi. daca esti baiat istet ca taximetrist iti faci clientela fixa si ai curse toata ziua asigurate, la 7 duci pe madam x la munca cu copilul, la 7 jumate pe madam y cu copilul, la 9 ai alt copil, etc. banii astia primiti sunt toti negrii pentru ca la comenzi aranjate de genul asta omul sare si cu ceva in plus si nici nu cere bon /chitanta e multumit ca are taxi-ul la usa cand vrea el si nu se uita urat ca a coborat cu 10 minute mai tarziu. repet – nu vorbesc din auzite, vecinul meu face taximetrie la modul asta si nu are nicio problema
Vecinul tău e un taximetrist isteţ. Ştim cu toţii că există şi excepţii, dar varianta cu clienţi programaţi nu e sustenabilă. Din 10.000 de taxiuri probabil că 500-1000 au o clientelă stabilă, restul stau pe staţie şi pe aplicaţiile mobile.
Te înşeli în ceea ce priveşte munca de taximetrist, este extrem de solicitantă, mai ales prin Bucureşti. În primii ani de carnet aveam un job care mă obliga să merg foarte mult prin oraş, ajungeam şi la 100 de km conduşi în Bucureşti într-o zi (nu eram taximetrist 🙂 ). A fost o perioadă extrem de obositoare, ajungeam seara frânt.