Acum câteva săptămâni cei de la Carrefour Veranda au organizat un eveniment caritabil, în cadrul căruia au adunat nişte bloggeri şi i-au pus la treabă. Mai exact, ne-au pus să facem vin fiert după o reţetă proprie şi să-l vindem clienţilor din magazin. Cu casă de marcat, cu pahare şi şerveţele, cu anunţuri prin boxele de la casa centrală. Banii obţinuţi au ajuns la Fundației HOSPICE Casa Speranței.

Sincer să fiu am luat provocarea asta mai mult în joacă, iniţial am crezut că o să fie nişte vin fiert pe acolo pe care o să-l turnăm noi în pahare, lumea o să doneze şi cam atât. Nu mă gândeam că o să şi facem ceva, ce să mai vorbim de reţetă proprie, că eu nici nu beau vin fiert prea des. Dar m-am repliat repede şi am decis că trebuie să mă poziţionez cumva în raport cu concurenţa. 

Oana Brătilă avea un vin alb, după reţetă proprie, venise cu temele făcute. Victor Kapra prepara un vin roşu cu puţin piper, iar echipa Golin-Carrefour avea tot un vin roşu, varianta clasică. Eu aruncasem deja pe Facebook ideea să fac ceva fără scorţişoară, dar nu credeam că o să şi prindă. 

La început n-am marketat în niciun fel vinul meu, aşa că nu vândusem mai nimic. Victor aburea muşterii de zor, iar eu n-aveam niciun diferenţiator faţă de celelalte două produse concurente.

Din momentul în care am zis că vinul meu e fără scorţişoară au început să se mişte lucrurile. Brusc, aveam o nişă a mea, iar unii oameni îşi aminteau că detestă scorţişoara. Am vândut cam 1 pahar din 4, în condiţiile în care lumea era atrasă de reţeta interesantă a Oanei şi de talentul de salesman al lui Victor. Se putea şi mai bine, dar ce să-i faci dacă era ocupată piaţa?

Sigur, puteam să vând oricum tot vinul, dar numai după ce terminau ceilalţi stocurile. Or, în piaţa liberă asta nu se întâmplă niciodată. Aşa că un astfel de diferenţiator te ajută să te nişezi şi să supravieţuieşti.

Iar după ce ei au terminat oalele cu vin ştiţi ce-am făcut? Am pus scorţişoară 🙂