Instagram a făcut push la nivel internaţional cu Live Videos, asta după ce furase împrumutase Stories de la Snapchat. Messenger a introdus aceeaşi chestie, pentru că cineva de la Facebook are impresia că oamenii vor să facă cât mai mult conţinut, pe 10 reţele de socializare.

De fapt, adevărul e că cifrele scad. Nu pe numărul total de conturi, ci pe useri activi, acolo unde doare mai tare. Iată cum au evoluat cifrele în ultimele luni ale lui 2016 pentru Instagram, în România.

Luna
Utilizatori activi

(cf. Zelist.ro)
august230.939
septembrie225.841
octombrie197.253
decembrie137.251

De-asta se agită toată lumea să adauge noi features, pentru că utilizatorii îşi pierd interesul. Facebook este reţeaua principală, dar trebuie să scoată bani şi din Instagram, au cumpărat Whatsapp, dar vor să rupă şi Messenger-ul. 

Niciun specialist în social media n-ar putea să vă explice de ce e nevoie şi de stories pe Messnger şi pe Instagram, de ce avem Live atât pe Facebook, cât şi pe Instagram. Sigur, public diferit, dar de ce ai vrea să uniformizezi toate reţelele astea?

Deja se vede că direcţiile despre care se vorbea acum 5-6 ani nu funcţionează pentru toată lumea. De-asta scoate Twitter butonul de Buy, cifrele nu sunt îndeajuns de bune şi nu justifică efortul. Lumea nu vrea să poată cumpăra orice, de oriunde. Rămâne de văzut cum va merge transferul de bani prin Messenger, pentru care tocmai au luat licenţă în Irlanda. Bănuiala mea e că vor folosi hipsterii de câteva ori, apoi se vor întoarce la transferul prin bănci, că şi acolo s-au dezvoltat destul de mult sistemele online (la ING faci transfer prin sms în 2 minute, de exemplu). 

Google a înţeles că pierde lupta şi a simplificat conexiunea dintre Google+ şi Google Business. În felul ăsta oamenii care au clădit businessul Google, antreprenorii, pot să-şi listeze în pagina de căutare mai multe detalii despre afacerea lor. Nu vă miraţi dacă Google+ o să se închidă în 1-2 ani. Momentan mai încearcă diferite idei ale oamenilor de produs.

Nu mă aştept la niciun feature spectaculos în următoarele 6 luni, ceea ce va duce la o scădere a cifrelor şi mai mare. Twitter sunt primii care vor pica.