Apropo de articolele astea cu samsarii de maşini (1, 2) cred că pot face o listă asemănătoare şi pentru agenţii imobiliari, care nu se lasă cu nimic mai prejos.

Zilele astea caut un spaţiu de birouri şi m-am lovit de tot felul de specimene. Îmi povestise acum ceva timp un prieten şi am crezut că a avut el ghinion, dar treaba e nasoală rău.

  1. Zona din anunţ n-are nicio legătură cu adevărul – Scrie Pache? Înseamnă că e pe la Vatra Luminoasă. Obor? Atunci clădirea e pe Mătăsari. Universitate? Cel mai probabil o să ajungi la Armenească. Doar Pipera e sfântă, acolo poţi fi sigur că nu minte nimeni. N-ai ce să îndulceşti la Pipera. Înţeleg că agenţii nu vor să pună pin-ul pe adresă ca să nu te duci direct şi să-i sari la comision, dar de cele mai multe ori e mega nesimţire. Unii îţi spun de la primul telefon, alţii aşteaptă să stabileşti vizionarea şi abia apoi divulgă marele secret.
  2. Dimensiunea notată este absolut random. Cred că în curând o să mă plimb cu ruleta la mine ca să le demonstrez pe loc. Scrie în anunţ că sunt 25 de mp? Atunci probabil că sunt vreo 20-21 cel mult. 50 de mp? Poate cu locul de parcare din faţă şi cu boxa de la subsol. Dacă le zici că pare mai mic, scad preţul. “Ah, da, cred că e mai puţin, deci sunt doar 400 de euro, nu 450”. Pe asta chiar n-am înţeles-o, oricum scrie în contract, oricum se presupune că măsori înainte să semnezi.
  3. Tocmai s-a dat spaţiul ăsta mişto, dar uite altul mai urât şi mai mic/mai mare şi mai scump” – a fost cineva înaintea dumneavoastră şi l-a luat, se dau ca pâinea caldă. Superb, fă-mă să mă simt prost şi apoi vinde-mi un alt spaţiu mai nasol, sigur mă câştigi aşa.
  4. Dacă e preţul mai mic decât piaţa şi totul pare prea bine poţi fi sigur că e o bubă undeva. Nu există chilipiruri. Mare atenţie pe contract, pe vecini, pe omul care deţine clădirea. Bătusem palma pentru un spaţiu până când am văzut contractul. Un mic amănunt uitaseră să ne spună: clădirea era proprietatea unei firme în faliment şi urma executarea, deci mari şanse de evacuare în orice moment.
  5. Aceleaşi anunţuri repostate de 20-30 de ori, cu zone diferite, suprafeţe diferite şi cam acelaşi cost. Poze cropuite, unghiuri diferite, totul ca să te facă să suni. După câteva zile deja le ştii pe dinafară. Sunt spaţiile alea nasoale care aşteaptă vreun fraier disperat. Alea bune se dau instant. Am sunat vineri pentru o programare, agentul era full, a zis să revin luni. Când am revenit deja se dăduse.