Şoc şi groază pentru utilizatorii de Google Home care au primit zilele trecute ceva reclame despre noul Beauty and the Beast. Păi cum e posibil aşa ceva? Că ei au dat 129 de dolari ca să aibă dispozitivul ăla în casă.

Problema e că Google Home costă doar 129 de dolari, iar în banii ăştia primeşti o secretară virtuală care nu cere abonament la sală şi nici asigurare medicală. Cu siguranţă Google a investit o mulţime de bani ca să producă acele dispozitive, aşa că acel preţ de 129 de dolari nu acoperă toate cheltuielile. 

În general, tehnologia modernă este extrem de scumpă, am trecut de epoca marilor descoperiri tehnologice. De-acum încolo se vor investi grămezi de bani ca să se perfecţioneze diferite dispozitive pe care oricum nu ni le permitem la preţul lor real. Aşa că fiecare business va apela la alte surse de venituri. Unele vor vinde date despre noi. Altele vor introduce reclame (vezi Facebook, Instagram, Twitter etc.). Unele vor investi până în momentul în care vor fi cumpărate de un peşte mai mare. 

Cert e că unele tehnologii sunt subvenţionate pentru a căpăta tracţiune, pentru a fi testate pe condiţii reale de folosire, cu sute de mii de oameni. Sincer să fiu n-am o problemă cu chestia asta, o înţeleg şi o accept. Mai ales că n-aş fi dispus să plătesc preţul real.