Singura informaţie relevantă pe care trebuie s-o avem în minte legată de taximetrişti este tariful: 1.39 lei/km. Preţul ăsta este valabil de prin 2009. Au trecut 8 ani de-atunci. Benzina era 3.6 lei, acum este 4,9 lei. O să-mi spuneţi că majoritatea taxiurilor sunt pe gaz. Păi oare de ce au făcut acei oameni investiţiile respective? 

Aveţi idee ce serviciu sau produs a rămas la preţul de acum 8 ani? Există aşa ceva?

Modul în care se joacă acum lucrurile nu ajută clienţii. UBER a dus preţul la 1.3 lei pentru a fi mai jos decât taximetriştii. Însă UBER are drept avantaj şi pârghia tarifului dinamic. În timpul ăsta există taximetrişti care trec pe UBER şi iau cu ei apucăturile din maşinile galbene. Asta ne va afecta tot pe noi, cei care beneficiem de serviciu.

Soluţia ar fi să avem două servicii distincte care să funcţioneze în paralel, legal, la preţuri adaptate la realitatea economică. Şi când zic “legal” nu mă gândesc la licenţe de transport pentru UBER. A zis cineva pe Facebook azi că ar prefera de-licenţierea taximetriştilor dacă asta înseamnă să se ajungă la o egalitate de şanse. Momentan, Statul Român nu justifică prin nimic taxarea acelor licenţe de transport. Reglementări şi controale din părţi, infrastructură ioc.

Cât timp nu mărim preţul vom avea cu toţii bani pentru mers cu taxiul, dar o să evităm asta, pentru că cele mai multe vor fi vechi şi murdare, conduse de nişte oameni frustraţi, care nu vor avea bani să-şi rezolve aceste probleme. 

PS: Înainte să comentaţi că taximetriştii sunt nişte nemernici idioţi care îşi merită soarta, faceţi un calcul care este procentul experienţelor nasoale cu taxiul. Pot să pariez că e destul de mic, însă avem tendinţa să ne amintim doar momentele proaste. De citit şi articolul ăsta al lui Tolo din 2015.