După aproape 8 ani de utilizare, Hoimobilul (Renault Clio 3 facelift) se pregăteşte de pensionare. Aşa că am început să caut înlocuitor.

Brieful: Crossover, poate chiar compact SUV, pentru garda la sol şi spaţiul ceva mai mare. Cutie automată, merg 90% în oraş, deci aş vrea să scap de schimbătorul de viteze şi de piciorul pe ambreiaj. Buget până în 22.000 de euro, ăla fiind pragul psihologic maxim pe care l-aş dat pe o maşină în acest moment. Dacă e mai puţin nu se supără nimeni. 

Am rămas la crossover din mai multe motive: locuri de parcare puţine şi mici în zona în care stau, posibilitatea ca în următorii 5-8 ani să apară un copil la orizont etc. Dacă tot îmi iau o maşină nouă şi investesc nişte bani prefer să planific de-acum lucrurile.

The usual suspects: Nissan Juke, Renault Captur şi Kadjar, Citroen Cactus, Mazda CX-3, Volskwagen Tiguan.

Ar mai fi în piaţă Opel Mokka, Kia Sportage, Nissan Qashqai şi altele care dintr-un motiv sau altul nu-mi plac.

Ce caut

Mai vreau neapărat un motor mai mare de 1.4 litri, benzină. În momentul ăsta am 1.2 şi 75 de cai, aşa că am consum destul de mare (cam 7.8 în oraş) şi o putere foarte mică. Pentru o singură persoană care se plimbă prin oraş nu e mare problemă, dar parcă aş vrea să pot ieşi mai des cu maşina din oraş. Nu zic că acum e imposibil, Hoimobilul m-a dus la Budapesta, de două ori în Grecia şi pe multe drumuri din România, însă cred că pot număra pe degete depăşirile făcute în 80 de mii de kilometri, plus că pe autostradă consumul standard e cam de 10 la sută.

La capitolul dotări sunt importante doar câteva chestii standard: geamuri electrice, climă, cruise control, senzori de parcare, conectare USB. În rest nu mă pasionează nici pielea, nici încălzirea în scaune, trapa sau alte artificii. Cred că am condus suficient de mult încât să ştiu foarte bine ce-mi doresc de la o maşină, ce compromisuri pot să fac (tracţiunea integrală e unul din ele) şi ce vreau neapărat. 

Teste

Revenind la lista scurtă, am testat deja Nissan Juke şi voi reveni cu un articol separat, în curând urmează să testez şi Mazda CX-3. Singurul argument pentru care nu îmi îndrept încă atenţia asupra Renaulturilor e că aş vrea să încerc şi altă marcă, poate undeva mai sus ca poziţionare. Citroen C4 e o maşină care m-a impresionat acum câţiva ani când am condus-o într-un test, Citroen Cactus e pe aceeaşi platformă, cred că voi încerca să o iau la test. Ştiu că arată mai ciudat, la fel ca Juke, însă nu mă deranjează să am o maşină care iese în evidenţă.

Varianta de backup e un Golf 6-7 din Germania pentru 2-3 ani. Nu merg pe ideea SH de la început pentru că sunt genul de om care preferă parteneriatele pe termen lung, deci nu mă gândesc deloc cât scade preţul de vânzare pentru o maşină.

În următoarea perioadă o să public câteva teste de maşini, dacă tot le iau din poziţia de posibil cumpărător (mi s-a părut super dubios prima oară). Evident, vor fi nişte teste adaptate la nevoile mele şi o să fac, inevitabil, comparaţie cu ceea ce conduc acum, nu cu ce-am condus de-a lungul anilor. La drept vorbind, după ce ai condus BMW M6, toate maşinile par  leneşe şi slab dotate 😀

Până atunci, sugestii?

29 de comentarii. Leave new

  • Captur ți-ar plăcea, dar diesel are 90CP.
    Ecosport arată ca naiba.
    ai testat Juke? tot interiorul ăla mizer îl are?
    Opel Mokka ar putea fi o soluție.
    Honda și Toyota au niște hibride mici de oraș, dar destul de încăpătoare.
    problema ta cu benzinarul de 1.2 e că e prea mic motorul. 1.8 sau 2.0 benzină nu consumă atât de mult.

    cred că o să scriu azi un articol despre cum încap copiii în mașină, mai ales după discuția de pe fb-ul lui Deak.

    Răspunde
    • Nu servesc diesel, benzină au un 1.2 cu 120 de cai.

      Ford m-am convins că e o maşină foarte mişto, dar care nu mi se potriveşte mie.

      La Juke e plasticul ăla lucios pe consola centrală şi ecranul de la climatizare, însă nu acolo sunt problemele.

      Copil, cărucior, tot felul de alte bagaje, m-am interesat. Ştiu cam ce presupune.

      La Honda HRV mi se pare preţul de pornire prea mare. Sar peste buget. Opel Mokka e fugly. Am zis că vreau maşină, nu dulap.

    • Juke e urât cu spume, votez împotrivă.

    • Stai la coadă, sunt zeci de oameni care mi-au zis asta :)) Îmi place. Sper ca asta să nu afecteze prietenia noastră.

  • Ai incercat sa te uiti la Suzuki Vitara? Mai ai in aceeasi gama Duster, Honda HRV/CRV(sar din buget dar 10 ani nu ai batai de cap), Peugeot 3008, Mitsubishi ASX.

    Răspunde
    • Duster pică, nu-mi doresc Dacia. Am avut în familie, prima maşină pe care am condus-o a fost un Logan, am mers nişte mii de kilometri şi cu Duster.

      Suzuki Vitara nu-mi place nici la interior, nici la exterior. ASX am condus acum câţiva ani. Not impressed.

  • Alin, ASX automat e 30.000.

    Răspunde
  • Opel Crossland X, 1.2 110CP, AT6, de la €16.090.

    Răspunde
  • Peugeot 2008, 1.2 thp, 110 sau 130cp.

    Răspunde
  • destul de mare (cam 7.8 în oraş)

    hahahahha

    Răspunde
    • Ok. Reformulez: acum sunt la 7.8 în oraş. Mult timp a fost la 9.5-9.7. E o cutiuţă de o tonă şi ceva FFS!

      Şi 10 pe autostradă? 7-8 la drum lung fără AC? De-aia zic „destul de mare”.

  • De la skoda nimic?

    Răspunde
    • C’mon… Yeti?

    • Pot sa iti ofer un feedback corect dupa 15000 de km cu o Skoda Rapid 1.2 TFSI si prima revizie la reprezentanta daca vrei.
      Lasa-mi un reply daca te intereseaza ca sa nu scriu degeaba. Am vazut ca te intereseaza crossoverele, dar mi se pare ca te contrazici un pic la capitolul bagaj :)) Incearca sa bagi intr-un juke ce povesteai mai sus.
      Eu am mers 6 luni cu o Corsa, dupa ce s-a extinsa familia, si ne-am descurcat fara probleme. Am schimbat masina mai mult pentru vechime. Acum in Rapid exageram cu portbagajul 🙂

  • Răspunde
  • Ce aveti impotriva Nissan Qashqai. Am una noua din octombrie. Am deja 20000km parcursi. Cel putin 12000km am mers prin oras. La bord arata un consum mediu de 6.3l la suta. Motorina 1.6l.
    Din partea mea singurul incovenient este plasticul de la bord stralucitor la soare. In rest, pentru o familie cu 2 copii face fata foarte bine.

    Răspunde
  • How much?

    Răspunde
    • Pret de catalog circa 24000e. Cu reducerea dilerului, tichet rabla, si o prima pentru euro 6(tichetul si prima au ajuns la 7500lei) am ajuns la circa 20500. Set de siguranta si covorase cadou.
      Singurul dezavantaj, si aici iti dau dreptate, am luat cutia manuala.

  • Parca ati luat-o razna! Fara suparare si tu ca si Radu(nwradu) vreti masina de Bucuresti 4X4 ??? Crossover?? Over ce,unde in Buc?? Macar tu ai inteles cat de mult conteaza aia 2000 peste 20.
    Iti spun si tie. Mazda 6 sau Honda Civic. Astea sunt variantele. Eu caut de 2 ani si la concluzia asta am ajuns. Insa cutia automata este cam 1500 in plus.

    Răspunde
  • Uita de tichet rabla! S-a terminat deja.Poate mai suplimenteaza dar acum e gata.Si atentie oricum la emisii. Trebuie sa fie pana in 130! Honda Civic de exemplu are……131!!!! Fruatrant.

    Răspunde
  • Si eu imi schimb acum masina. Se termina leasingul. Opel Mokka, 1.6, ybenzina, manuala, 75k km, 2013. Cu f multe optiuni extra pe ea. O dau la buy back. Mi-au oferit 9000 eur. Cam putin… Si eu caut tot automata, diesel, cam acelasi buget, aceeasi clasa.

    Răspunde
  • Ce spui de Citroen Ds5?
    Hibrid, peste 200 cai si un interior superb!

    Răspunde
  • Volvo e mișto… Și un copil în urmatorii 1-2 ani 😊

    Răspunde
  • în cx3 nu încapi. mașina este extrem de mică. Nu e mazda 3 ci maxda 2.
    Dacă vrei maxda, în 22.000 euro, sigur găsești CX5 nou, modelul vechi (acum s-a lansat model nou) cu cutie automată și multe opțiuni pe stoc la dealer. Îți vor oferi discounturi foarte mari dar și mașina este mărișoară pentru oraș.

    Sfatul meu, nissan Qashqai – cel nou lansat. sau cel vechi dacă îți oferă un discount uriaș.

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Meniu