Se pare că Disney s-a hotărât să iasă de pe Netflix şi îşi va face propriul serviciu de streaming online pentru filme şi seriale + unul pentru sports, pentru că au auzit ei că oamenilor le place să plătească multe abonamente.

Mişcarea e oarecum normală, în condiţiile în care Netflix a ajuns să concureze în mod real cu studiourile şi televiziunile. Iau filme produse de studiouri, iau filme pe care le-ar fi vrut studiourile şi le dau direct pe net + că au o bază tot mai mare de seriale premiate. Mult conţinut original. Cum zicea Orlando aici, David a devenit Goliat, iar studiourile nu stau cu mâinile în sân. Deşi semnase recent un nou deal pe 3 ani, Disney s-a sucit şi va scoate de pe Netflix filmele pe care le deţine începând cu 2019.

Cred că e o greşeală pentru Disney. Şi nu pentru că oamenii nu şi-ar dori să vadă Moana, Finding Dory, Piraţii din Caraibe, Ant-man sau ceva Star Wars. Însă lumea pur şi simplu n-o să renunţe la Netflix doar ca să se aboneze la un alt serviciu cu o ofertă mai slabă. 

Există un studiu (despre care am mai scris) care a arătat că doar 2,6% din americani au abonamente la 3 servicii de streaming video. 10% au abonament la 2 servicii, în timp ce 30% au un singur abonament. Care e la, aţi ghicit, Netflix. Înţeleg să te muţi pe Amazon, pe Hulu, pe HBO. Să consolidezi concurenţa, să vii cu o alternativă la Netflix. Dar să îţi faci propriul serviciu de streaming care va avea un procent infim de abonaţi este pur şi simplu greşit. 

Fanii filmelor Marvel oricum vor merge în cinema, desene animate pentru copii se găsesc suficiente pe net, aşa că nu faci decât să îţi izolezi conţinutul şi să pierzi nişte bani pe care îi încasai.