Începând cu 28 august Grupul PRO face acea schimbare de brand despre care se tot vorbeşte de ceva timp. Pentru ProTV şi ProCinema e doar o schimbare de logo, în timp ce restul canalelor au parte de o schimbare de nume: Acasă TV devine Pro2, Acasă Gold devine Pro Gold, în timp ce Sport.ro devine ProX. Ideea e să exprime o unitate mai mare a grupului şi să dea greutate extra brandului PRO. 

Pe lângă asta, mişcarea e o confirmare a faptului că televiziunile nu se vor vinde la bucată, aşa cum se zvonea la un moment dat. Nu ştiu dacă cei de la CME au făcut rebrandingul special pentru a păstra grupul unit, dar mi se pare oricum util. Sport.ro avea nevoie de aşa ceva, nu mai dau de mult timp competiţii sportive, aşa că numele n-avea niciun sens, din moment ce programul conţine seriale şi emisiuni mai vechi. Practic, singura mişcare de aliniere la grup care nu era neapărat obligatorie e legată de Acasă şi Acasă Gold. 

Per total rebrandingul e binevenit şi are foarte mult sens din punct de vedere strategic, PRO-ul are o grămadă de conţinut propriu cu care va putea jongla oricum din 28 august, singurul criteriu de filtrare fiind targetul principal al fiecărui canal.

Pe lângă asta, au pregătit şi câteva emisiuni noi pentru toamna asta. Zilele trecute a avut loc lansarea grilei, însă n-am reuşit să ajung. Ce-am remarcat însă e că nu se mai pune aşa mult accent pe o singură emisiune-vedetă, aşa cum a fost Supravieţuitorul anul trecut. De data asta ar fi trebuit să fie Fort Boyard, care e producţia de mare amploare, însă cred că cei de acolo au învăţat din greşelile trecutului şi n-au mai investit atât de mult într-un singur show, preferând să-şi ţină ouăle în mai multe coşuri (după cum zice o vorbă englezească).

Celelalte emisiuni noi sunt: Gospodar fără pereche (o emisiune matrimonială cu ţărani şi Ana Maria Prodan pe post de prezentator) Pe bune?! (o emisiune concurs prezentată de Andi Moisescu), România, jos pălăria! (ceva cu Florin Busuioc şi vedete care fac întrecere de cultură generală).

Interesant e că Fort Boyard a fost pus duminica, iar de luni până vineri sunt programate alte emisiuni sau seriale (Las Fierbinţi, Ai noştri). Doar sâmbăta va fi dedicată filmelor de acţiune.

Nu în ultimul rând, ProTV a anunţat că va transmite în perioada 2018 – 2022 o mulţime de meciuri de fotbal, începând cu vreo 40 de partide ale echipei naţionale în preliminariile Euro 2020, plus Campionatul European şi UEFA Nations League (o competiţie nouă care va înlocui jocurile amicale dintre preliminarii). 

Cred că se anunţă o perioadă interesantă, în care grupul PRO va forţa consolidarea poziţiei de lider, în contextul în care diferenţele faţă de locurile 2 şi 3 au scăzut mult în ultimii 2 ani. Asta înseamnă sport + conţinut propriu (emisiuni şi seriale), ceea ce e mai scump decât clasicele filme cu Steven Seagal şi seriale pe care oricum le-a văzut toată lumea.

LE: Se pare că a mai fost o chestie interesantă pentru cei care au ajuns la lansarea grilei: CEO-ul ProTV a anunţat agenţiile de media că vor creşte preţurile cu 20% pentru toate staţiile începând cu 2018.