Zilele trecute s-a împlinit 1 an de la deschiderea Veranda Mall, iar brandurile de acolo s-au întrecut în promoţii şi oferte speciale. Pentru mine a devenit principalul loc de cumpărături alimentare şi o soluţie de avarie în ceea ce priveşte prânzul sau cina.

Per total, zona s-a civilizat foarte mult de când a apărut Veranda, însă mai ales după ce Primăria a catadicsit să încheie lucrările la staţiile de tramvai. N-a durat decât 6 luni. Încă aşteptăm acea legătură dintre Şoseaua Electronicii şi str. Ziduri Moşi, acolo ar trebui să fie la un moment dat un sens giratoriu care să permită accesul şi în mall şi care să aducă mult mai uşor traficul din zona Baicului / Pantelimon. Probabil că prin 2047 o să fie gata, vorbim, totuşi, de vreo 200 de metri de asfaltat, nu se rezolvă chiar aşa simplu.

Revenind la Veranda, din câte mi-am dat seama e mai mult un centru comercial, în care hipermarketul aduce cea mai mare parte a traficului, urmat de food-court. N-am intrat decât o dată sau de 2 ori să iau ceva de îmbrăcat de acolo şi doar când aveam ceva punctual de cumpărat de la H&M. Lipsa brandurilor din portofoliul Inditex (Zara, Pull&Bear, MassimoDutti etc.) mă cam scoate din target.

Comparativ cu planurile pe care le-am aflat în urma discuţiei cu fondatorul Andrei Pogonaru, lucrurile au evoluat ceva mai greu. Parcarea a tot avut probleme cu sistemul de monitorizare a locurilor şi barierele nu sunt funcţionale nici acum, becuri cu disponibilitatea fiecărui loc nu s-au montat, însă nici n-ar conta foarte mult pentru că lumea se îmbulzeşte mereu la primul nivel, foarte rar şi la -1.

Nici cinematograful nu s-a făcut momentan şi nici nu pare să se lucreze la asta, însă a fost inaugurat recent un cinema VR. N-am primit invitaţie la lansare (pentru că oameni de PR prea ocupaţi să facă documentare) şi nici n-am avut timp să merg “pe persoană fizică”, dar voi testa în curând.

Nu ştiu date financiare şi de trafic, dar feelingul meu e că lucrurile merg bine pentru chiriaşi, nu prea am văzut magazine care să se închidă. Au fost câteva schimbări, dar nimic notabil. Ceea ce mă face să cred că studiile au avut dreptate şi oamenii din zonă aveau nevoie de o alternativă cu magazine cu preţuri accesibile, precum Veer, C&A şi Tati. Practic, H&M e unul din brandurile “luxoase” de acolo :) În plus, a apărut un nou spaţiu de joacă pentru copii (sau s-a mutat cel vechi, depinde cum pui problema) şi s-a deschis o zonă de gaming cu vreo 10 Playstationuri la care se joacă mereu adolescenţi Fifa și altele.

Şi în foodcourt lucrurile stau destul de bine, singurul brand care a dispărut a fost Oro Toro, iar spaţiul e acum gol, cc: Taco Bell / Gyros Thessaloniki.

Partea bună e că nu există urme vizibile de degradare, a fost întreţinut foarte bine magazinul. Totul e destul de curat, iar atenţia la detalii s-a păstrat pe tot parcursul anului.

Odată cu deschiderea Veranda a dispărut aglomeraţia de weekend şi prin magazinele din apropiere (Kaufland şi Lidl), aşa că e mult mai relaxant să faci cumpărături. Nu mai există cozi mai mari de 3-4 persoane, iar în timpul săptămânii am reuşit recorduri de 10-15 minute petrecute în Carrefour pentru un coş plin.

În momentul de faţă nu ştiu dacă există perspective reale de creştere pentru Veranda, probabil că ar fi nevoie de cinema, câteva opţiuni în plus pe zona de food şi branduri mai premium pe haine. Ceea ce s-ar putea să nu se potrivească cu targetul. Dar m-ar face pe mine să merg mai des (în caz că se pune asta :D ).