Zilele trecute s-a împlinit 1 an de la deschiderea Veranda Mall, iar brandurile de acolo s-au întrecut în promoţii şi oferte speciale. Pentru mine a devenit principalul loc de cumpărături alimentare şi o soluţie de avarie în ceea ce priveşte prânzul sau cina.

Per total, zona s-a civilizat foarte mult de când a apărut Veranda, însă mai ales după ce Primăria a catadicsit să încheie lucrările la staţiile de tramvai. N-a durat decât 6 luni. Încă aşteptăm acea legătură dintre Şoseaua Electronicii şi str. Ziduri Moşi, acolo ar trebui să fie la un moment dat un sens giratoriu care să permită accesul şi în mall şi care să aducă mult mai uşor traficul din zona Baicului / Pantelimon. Probabil că prin 2047 o să fie gata, vorbim, totuşi, de vreo 200 de metri de asfaltat, nu se rezolvă chiar aşa simplu.

Revenind la Veranda, din câte mi-am dat seama e mai mult un centru comercial, în care hipermarketul aduce cea mai mare parte a traficului, urmat de food-court. N-am intrat decât o dată sau de 2 ori să iau ceva de îmbrăcat de acolo şi doar când aveam ceva punctual de cumpărat de la H&M. Lipsa brandurilor din portofoliul Inditex (Zara, Pull&Bear, MassimoDutti etc.) mă cam scoate din target.

Comparativ cu planurile pe care le-am aflat în urma discuţiei cu fondatorul Andrei Pogonaru, lucrurile au evoluat ceva mai greu. Parcarea a tot avut probleme cu sistemul de monitorizare a locurilor şi barierele nu sunt funcţionale nici acum, becuri cu disponibilitatea fiecărui loc nu s-au montat, însă nici n-ar conta foarte mult pentru că lumea se îmbulzeşte mereu la primul nivel, foarte rar şi la -1.

Nici cinematograful nu s-a făcut momentan şi nici nu pare să se lucreze la asta, însă a fost inaugurat recent un cinema VR. N-am primit invitaţie la lansare (pentru că oameni de PR prea ocupaţi să facă documentare) şi nici n-am avut timp să merg „pe persoană fizică”, dar voi testa în curând.

Nu ştiu date financiare şi de trafic, dar feelingul meu e că lucrurile merg bine pentru chiriaşi, nu prea am văzut magazine care să se închidă. Au fost câteva schimbări, dar nimic notabil. Ceea ce mă face să cred că studiile au avut dreptate şi oamenii din zonă aveau nevoie de o alternativă cu magazine cu preţuri accesibile, precum Veer, C&A şi Tati. Practic, H&M e unul din brandurile „luxoase” de acolo 🙂 În plus, a apărut un nou spaţiu de joacă pentru copii (sau s-a mutat cel vechi, depinde cum pui problema) şi s-a deschis o zonă de gaming cu vreo 10 Playstationuri la care se joacă mereu adolescenţi Fifa și altele.

Şi în foodcourt lucrurile stau destul de bine, singurul brand care a dispărut a fost Oro Toro, iar spaţiul e acum gol, cc: Taco Bell / Gyros Thessaloniki.

Partea bună e că nu există urme vizibile de degradare, a fost întreţinut foarte bine magazinul. Totul e destul de curat, iar atenţia la detalii s-a păstrat pe tot parcursul anului.

Odată cu deschiderea Veranda a dispărut aglomeraţia de weekend şi prin magazinele din apropiere (Kaufland şi Lidl), aşa că e mult mai relaxant să faci cumpărături. Nu mai există cozi mai mari de 3-4 persoane, iar în timpul săptămânii am reuşit recorduri de 10-15 minute petrecute în Carrefour pentru un coş plin.

În momentul de faţă nu ştiu dacă există perspective reale de creştere pentru Veranda, probabil că ar fi nevoie de cinema, câteva opţiuni în plus pe zona de food şi branduri mai premium pe haine. Ceea ce s-ar putea să nu se potrivească cu targetul. Dar m-ar face pe mine să merg mai des (în caz că se pune asta 😀 ).

4 comentarii. Leave new

  • Mihaela Buican
    noiembrie 9, 2017 3:20 pm

    Zona de cinematograf ar dubla numarul de vizitatori si cred ca ar umple si spatiile neocupate cu noi Brand-uri.

    Răspunde
  • “Mama omida” revine cu impresii dupa un an de functionare Veranda Mall.
    In primul rand afirm ca in Romania nu exista o reala piata de consultanta de business.Consultantii platiti cu bani grei sau usori intotdeauna ii transmit clientului ceea ce ii place sa auda, niciodata partile mai intunecate sau riscurile majore ale unei investitii.Pana la declaratii in mass-media izvorate din “putul gandirii” mai ramane ceva mai mic de un pas.
    Pogonaru junior bate campii,
    “Miza este pe clienţii români care se întorc din străinătate şi vin să cheltuie bani în malluri,”
    http://www.zf.ro/business-construct/familia-pogonaru-extinde-mallul-veranda-dupa-un-an-de-la-inaugurare-cu-credit-de-la-banca-16812516
    Nu sunt prieten sau amic cu Junior dar am ceva relatii de afacesri(sau nu) cu ceilalti pripasiti prin Veranda care plang dupa banii investiti.Nu au parasit definitiv Veranda din simplul motiv ca si pretentiile financiare ale Juniorului au scazut si spera ca vor trece la un moment dat pe profit.Obligatoriu adaug ceea ce toti trebuie sa stie,”speranta moare intotdeauna ultima”.
    Predictii pentru anul urmator:
    – zona comerciala din zona Obor s-a aglomerat vizibil in ultimul an.Amatori de shopping sunt “cata frunza, cata iarba” dar sunt prezente si marile lanturi de retail plus o sumedenie de comercianti marunti.
    Carefour Veranda va ramane relativ gol, asa cum e azi si cum a fost si ieri, in timpul saptamanii “cuponiada pensionarilor” si in week-end coada 2-3 persoana la casele de marcat.
    – veniturile brute sau nete ale comerciantilor de produse sau servcii din Veranda Mall vor fi influentate direct de “revolutia fiscala”.Recunosc ca sunt un pic pesimist, pentru unii vor creste veniturile anul viitor dar pentru foarte multi vor scade.
    Cat despre auireala “miza este pe clienţii români care se întorc din străinătate şi vin să cheltuie bani în malluri” indraznesc sa o ofer o solutie.Gratis.
    Fosta uzina “Mase Plastice” beneficia de o cale ferata uzinala.Azi desfintata.
    Dar liniile de manevra ale garii Obor sunt in spatele centrului comercial.
    Mai intai eu as investi in niste “trenuri de cumparaturi la Veranda Mall”.Potentiali clienti ar fi pe relatia Bucuresti Oltenita ,Calarasi,Slobozia,Fetesti.
    Cu sau fara bilet subventionat pentru partea de venit la mall dar obligatoriu cu bilet gratuit cu bon de casa la partea de plecat acasa dupa ce ai chletuit toti banii in mall Veranda.
    Ceva similar e si in Las Vegas, dupa ce ai cheltuit toti banii la ruleta sau pacanele cazinoul iti plateste transportul pentru intoarcere acasa sau pentru a te trimite la o distanta de cel putin 200 kilometri.
    Daca aceste “trenuri de cumparaturi” vor avea succes atunci se poate spera si la banii unor cetateni care sa vina la mall tot cu trenul de pe traseu Otopeni – Veranda Mall.

    Răspunde
  • Ce articol mincinos .
    Auzi si tu cica s a eliberat kaufland ul de cand s a deschis veranda.
    Va spun eu ca locuiesc in zona,kauflandul este la fel de aglomerat pe cand carrefour ul e gol.

    Răspunde
  • Veranda 2 ani mai tarziu.
    Dupa ce sute de mii de omâni care se întorc din străinătate au cheltuit bruma de agoniseala din ultimi an
    https://www.zf.ro/business-construct/familia-pogonaru-extinde-mallul-veranda-dupa-un-an-de-la-inaugurare-cu-credit-de-la-banca-16812516
    in „mall” Veranda Pogonaru junior tot viseaza cu ochii deschisi.
    https://www.zf.ro/companii/proprietarul-veranda-mall-asteapta-vanzari-de-10-mil-euro-pana-in-2020-cu-2-mil-euro-mai-mult-decat-in-2018-17643591
    Cine stie, poate in 2020 in euro va fi la paritate cu leul.

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog introdu o adresă email validă.

Meniu