N-aş fi crezut că o să o spun vreodată, dar după vacanţa asta scurtă am ajuns la concluzia că aglomeraţia e un lucru bun pentru Bucureşti. 

În 4 zile libere m-am tot plimbat prin oraş, din Militari în Colentina, prin Băneasa, prin centru. Şi am văzut cu ocazia asta cel puţin 6 accidente destul de grave. În două erau implicaţi pietoni, în alte două şoferii pierduseră controlul maşinii. Oraşul a fost foarte liber, la modul că am făcut 10-12 minute din Colentina până în Militari, pe ceas. Fără să gonesc prin oraş, pur şi simplu n-am stat la niciun semafor. Ştefan cel Mare gol, Titulescu, pasajul Basarab, splai, Militari.

În schimb, am văzut toate tipologiile alea de şoferi de care încerci să te fereşti pe şosea:

  • începătorii – “hai să ne plimbăm, că e mai liber pe străzi”. Sigur, e loc de greşeli, dar ăştia nu fac casă bună cu următoarea categorie.
  • vitezomanii şi motocicliştii – un viraj aiurea e suficient ca să produci un ditamai accidentul; cam ca aici.
  • şoferii de duminică – nu sunt doar femei, sunt şi bărbaţi care conduc extrem de rar, de obicei în weekend, că atunci e mai liber.
  • moşii – absolut oribil să fie tot bulevardul liber şi un cetăţean care ia deja pensie de vreo două decenii să se târască cu 40 la oră.
  • şoferii de provincie veniţi la rudele de la Bucureşti – n-ai cum să nu-i recunoşti. Sunt de obicei 5 în maşină, eventual şi cu un copil mic (fără scaun, că nu mergem mult). Unul a tăiat azi un bulevard cu 4 benzi prin faţa maşinilor pentru că şi-a dat seama că trebuia să facă stânga, însă nu s-a dus primul la semafor pe banda de stânga, ci a aşteptat pe banda a 3-a (care mergea înainte) să se facă verde. Ce contează că îl claxonau maşinile din spatele lui? Oamenii sunt răi la Bucureşti.

Deci da, aglomeraţia ne protejează de accidentele cauzate de toţi şoferii ăştia de mai sus. Plus că toată lumea se mişcă atât de încet, încât nu sunt aşa multe ocazii în care să loveşti pe cineva.

O fi şi asta vreo strategie din partea doamnei Firea, să nu rezolve traficul până când nu e gata spitalul ăla nou.