Am avut acum ceva timp în agenţie un client pentru care am făcut un magazin online. Un produs bun, care mi-a plăcut şi care avea potenţial. Aşa că m-am entuziasmat, cum mi se întâmplă de multe ori, şi am început să arunc cu idei în stânga şi în dreapta, să le propun chestii etc. 

Adevărul e că pentru acel produs chiar se puteau face lucruri, ceea ce ar fi ajutat extrem de mult vânzările. Clientul a zâmbit şi m-a ignorat prima oară, m-a ignorat şi a doua oară, şi până la urmă mi-a zis că n-are nevoie de servicii de comunicare, că vrea să încerce singur o perioadă. Apoi mi-a explicat mândru că singur a adunat cei 20 de mii de fani de pe Facebook, aproape fără buget şi că pentru început vrea să crească aşa, organic.

Am ridicat din umeri, şi, cu părere de rău, am încheiat socotelile cu el, ne-am strâns mâna şi am mers mai departe. 

Fast forward câteva luni mai târziu, îmi scrie clientul să modificăm ceva la site, mă loghez în backend şi văd şi un sumar de vânzări: zero. De fapt, era zero pe linie. Nici măcar o comandă. M-am gândit că poate n-au anunţat magazinul încă, apoi am văzut că în tot timpul ăsta oamenii s-au străduit, dar n-au primit altceva decât likeuri şi câteva comentarii.

Pentru că una e să postezi pe Facebook chestii şi să primeşti likeuri şi e cu totul altceva să vinzi. Oamenii care stau şi dau likeuri non-stop sunt cei care au mult timp liber. Adică pensionarii, şomerii şi copiii. Din păcate, încă există clienţi care cred că likeurile alea înseamnă ceva. Că ele se vor transforma la un moment dat în vânzări. Ceea ce se întâmplă foarte rar de fapt.

Foto via