Recent, am trecut într-o zi de joi pe la Golin pentru o bere. Vreo 4 ore mai târziu am plecat cu un mare zâmbet pe faţă şi feelingul că există viaţă la birou şi în afara orelor de program.

Joia are loc la Lowe Group un eveniment de networking pentru angajaţi numit Roaba cu bere. Ceea ce sună cool, până când vezi că efectiv au o roabă pe terasă în care pun multă gheaţă şi o umplu cu bere, vin şi alte băuturi mai mult sau mai puţin alcoolice :)) N-am văzut-o venind pe asta. Se joacă beer pong, foosball, însă cel mai important e că se discută chestii. Constant sunt invitaţi oameni din afara agenţiilor ce fac parte din grup (MullenLowe, Initiative, Golin, Profero, Medic One şi BPN), iar angajaţii sunt încurajaţi să-şi aducă prietenii la un pahar de vorbă.

Ăsta fiind doar unul dintre beneficiile pe care le au. Poate că aţi auzit de faza cu tatuajele. Orice angajat nou din grup are un tatuaj inclus, asta dacă vrea să-şi dea frâu liber creativităţii. Aniversarea de 25 de ani a Lowe Group a început cu deschiderea unui salon de tatuaj in-house, la care s-au putut tatua primii 25 de oameni care s-au înscris pe listă. Am înţeles că a fost mare bătaie. Nici nu mă mir, vorbim de o industrie în care e mare densitate de creativi pe metrul pătrat.

Tot în jurul acestui concept de #25YearsYoung a venit şi OBBerea (iniţialele vin de la One Big Band – platforma de comunicare internă a grupului), care e produsă de Clinica de Bere de la Timişoara (cei care fac şi Terapia) în 3 sortimente diferite, cu etichete personalizate pentru fiecare dintre cele 6 agenţii.

Pe lângă asta, vinerea este Light Friday (adică zi scurtă), iar alteori este Pet Friday (aici am înţeles că e un calendar în funcţie de care îşi aduc doritorii animăluţul la birou, pe rând, ca să nu li se transforme sediul în platoul de la Jumanji 3).

Însă beneficiile importante sunt legate de perioadele în care angajaţii pot lipsi de la birou. Şi aici vorbim de clasicele call in sick (au 3 zile pe an care se adaugă la cele de concediu), work from home (care e destul de clar, n-are nevoie de explicaţii) şi sabbatical leave. Am mai auzit în vreo două companii din România de povestea asta cu perioada sabatică în care pleci, te rupi total de job pentru 2-3 luni, însă în niciun caz în agenţii de marketing/advertising/PR. De altfel, în Lowe Grup sunt singurele agenţii din România care oferă aşa ceva.

Asta mi se pare cu adevărat tare, să existe deschidere din partea companiei pentru ca orice angajat să poată pleca câteva luni în lume. În PR sau în advertising perioadele astea mi se par o eternitate, se pot scurge o mulţime de proiecte din momentul în care pleci până ajungi să revii la birou, şi cu toate astea poţi să găseşti jobul aşa cum l-ai lăsat.

Ce-am observat eu schimbat în Lowe (şi mi s-a confirmat ulterior din mai multe surse) e că lucrurile s-au schimbat în bine în ultima perioadă, că toată lumea e mai chill de când se fac aceste eforturi susţinute pentru a păstra angajaţii happy. Cât am stat la poveşti cu una dintre tipele plecate în sabatic, am urmărit cu coada ochiului şi ce făceau restul celor rămaşi la o bere pe terasa de la Golin. Şi pot să vă spun că pentru câţiva dintre ei seara s-a încheiat cu o mare îmbrăţişare şi promisiunea că vor repeta întâlnirea respectivă.