Am văzut atât la Influencer Marketing Conference, cât şi la Webstock, nişte studii de caz bune. Cifre, idei mişto, clienţi care şi-au dat acordul pe nişte chestii edgy, multe planete aliniate. E excelent că se întâmplă astfel de campanii, chiar dacă mi se pare că sunt mai puţine decât în anii trecuţi. Însă nu acolo e problema, ci la diferenţele uriaşe între munca “de festival” sau nu neapărat de festival, cât “de showcase” şi munca aia de zi cu zi. Chestiile ne-sexy, briefurile banale, clienţii care plătesc prost şi care îşi doresc avioane, sau clienţii care ar merita mai mult şi pentru care nu facem suficient pentru că ne pierdem timpul cu cei care plătesc prost şi vor avioane.

Cred că acolo încă avem de lucru extrem de mult, la campaniile de zi cu zi, unde nu e pe masă niciun premiu, nicio oportunitate extra. Pentru a putea ridica nivelul, probabil că primul pas ar fi să mai diminuăm nivelul de încărcare de pe oamenii care sunt cu adevărat pregătiţi. Şi, evident, să angajăm alţii la fel de pregătiţi lângă ei. Abia asta va fi o provocare cu adevărat mare, pentru că sunt domenii în care aceşti specialişti nu există. Pe social media, de exemplu, lucrurile încă stau prost, chiar dacă au trecut nişte ani de când s-a dezvoltat acest domeniu. Şi chiar dacă sunt diferite cursuri care te învaţă cum să abordezi lucrurile corect, încă e nevoie de mulţi oameni care să intre şi prin companii (şi sunt multe companii care au nevoie de specialişti în social media!).

Cu influencer marketingul suntem într-o fază şi mai incipientă decât cu social media, aşa că nu prea există norme, abia acum se stabilesc. Partea mişto e că există deja un curs specializat pe aşa ceva, organizat de DallesGO şi susţinut de Oana Bulexa (Managing Partner MSL The Practice). Oana studiază fenomenul de câţiva ani şi a elaborat o programă stufoasă, ce se întinde pe parcursul a 12 sesiuni. Înscrierile au început deja de săptămâna trecută, aşa că ar trebui să vă hotărâţi repede dacă vă interesează, din câte ştiu nu sunt foarte multe locuri.

O să salveze Oana starea influencer marketingului românesc cu acest curs? Nu, evident, nici nu cred că îşi propune asta. Însă cu fiecare om care abordează mai serios acest domeniu şi care reuşeşte să înţeleagă corect cum te poţi folosi de influenceri pentru a comunica mesajele brandului, cu fiecare curs valoros, cred că suntem puţin mai aproape de o piaţă în care nu doar munca de case-study e făcută cu simţ de răspundere.

Şi un slide care nu e de la Oana, dar e tot de la Influencer Marketing Conference: