Netflix a dat publicităţii rezultatele financiare pe Q4 din 2018 şi sunt nişte cifre interesante acolo care merită analizate puţin.

10% din timpul pe care îl petrec americanii în faţa unui televizor este alocat Netflix, ceea ce e impresionant având în vedere că SUA are vreo 325 de milioane de locuitori şi există doar 60 de milioane de conturi pe Netflix. Se bagă binging la greu ca să se ajungă la procentul ăla.

În ultimele 3 luni din 2018 s-au adăugat 8,8 milioane de conturi noi, mult peste previziunea de 7,6 milioane de conturi. Totuşi, acţiunile au scăzut imediat după ce s-au publicat rezultatele financiare pentru că veniturile au fost puţin sub ceea ce previzionaseră specialiştii: 4,19 miliarde vs. 4,21 miliarde. Mă rog, “puţin” în contextul ăsta înseamnă 20 de milioane de dolari.

730 de milioane de dolari a cheltuit Netflix pe marketing doar în Q4 din 2018. Pe tot anul vorbim de aproape 2,4 miliarde de dolari. Ca să punem în perspectivă, BMW a cheltuit 3,1 miliarde de dolari în 2015.

Cât despre tehnologie şi development, s-au băgat 1,2 miliarde de dolari doar în 2018 (probabil că aici intră şi costurile de hosting, nu doar salariile programatorilor care au dezvoltat platforma).

Tot la capitolul cifre interesante: 10 nominalizări la Oscar are filmul Roma produs de Alfonso Cuaron, fiind primul film original Netflix care e nominalizat la Best Picture. Pe lângă asta Netflix a intrat şi în Motion Picture Asociation of America, aşezându-se, practic, la masă cu marile studiouri de la Hollywood. Ceea ce mă face să cred că putem să considerăm că Netflix este un studio de film, care întâmplător are propriul canal de distribuţie în afara cinematografelor. Sigur, a pornit din direcţia opusă, dar acum e un studio de mare succes.

Şi apropo de succes, cică Bird Box (pe care eu încă nu l-am văzut) a ajuns la 80 de milioane case în care s-a vizionat după prima lună (adică probabil 100 de milioane de oameni, că unii îl văd în familie sau cu prietenii), dublu faţă de “You” şi “Sex Education”. Nu-i de mirare că există acel Bird Box Challenge, din moment ce peste 100 de milioane de oameni l-au văzut deja.

Şi puţin context: numărul de oameni care au văzut Bird Box se apropie de cel al telespectatorilor de la ediţia Super Bowl din 2018. Deci asta înseamnă că, prin absurd, 30 de secunde de reclamă ar valora 5 milioane de dolari?

Dacă sunteţi curioşi, cifrele sunt publice aici.