Avem toate cifrele, s-au scris toate concluziile, să vedem cu ce rămânem după Super Bowl 2019. În special în ceea ce priveşte adurile, dar nu numai.

Meciul în sine a fost slăbuţ, New England Patriots au câştigat cu 13-3, în ceea ce a fost Super Bowl-ul cu cele mai puţine puncte din istorie. E ca şi cum un meci de handbal s-ar termina 10-4. Eu am văzut primul sfert şi n-a fost aşa rău, dar cu finalizarea mai greu.

Ratingurile au fost şi ele extrem de slabe, cam 97.45 de milioane de americani au văzut meciul, cea mai slabă audienţă din ultimii 10 ani, cu 6 milioane mai puţin decât în 2018 (care oricum a fost un an prost). Bine, a mai apărut de câţiva ani o valoare care se ia în calcul, aceea a oamenilor care au văzut meciul în baruri, restaurante şi hoteluri. Nielsen Rating estimează la 12 milioane acest public, însă e puţin stupid cum se încearcă toate variantele de a umfla puţin cifrele care sunt într-o continuă scădere.

În câţiva ani vor fi număraţi şi oamenii cărora li s-a povestit meciul a doua zi.

Pauza mare a fost una dintre cele mai plictisitoare de când urmăresc eu meciurile astea, băiatul ăla de la Maroon 5 pur şi simplu nu poate să cânte live, aşa că nu prea avea cum să facă show. Găsiţi aici video, dacă vreţi să pierdeţi 15 minute din viaţă.

Şi ca să fie tabloul complet, nici reclamele n-au rupt anul ăsta. Ce-am observat a fost că a scăzut numărul de spoturi pentru că mai multe branduri au cumpărat sloturi duble sau triple (60 sau 90 de secunde). Aşa că în loc să fie 70 şi ceva de spoturi, au fost 50 şi ceva. Din păcate, asta s-a materializat printr-o lălăială neinteresantă cu pretenţii de storytelling.

Marketoonist a surprins excelent situaţia:

Premiile Super Bowl Ads

Categoria când vreau să mă fac mare, aş vrea să fiu un spot la Dogde sau Ford. Kia Telluride.

Categoria ştii că treaba e nasoală când îşi face Washington Post reclamă ca să le amintească americanilor de ce e importantă presa reală: Democracy dies in darkness.

Categoria am dat bani mulţi şi speram să iasă mai bine, dar a ieşit OKPepsi – More than Ok (no, not really, just ok).

Mai amuzant a fost extended cut-ul.

Categoria Serena Williams poate să facă reclame la ce vrea ea, inclusiv la o aplicaţie de dating. Bumble.

Doritos a reuşit să ne facă să ne întrebăm ce naiba am văzut. Şi asta în doar 30 de secunde!

Categoria hai să facem cea mai dubioasă reclamă de la Super Bowl: TurboTax.

Categoria să zicem ceva de Game of Thrones, că sigur o să le placă oamenilor. Bud Light.

Categoria ar fi fost mişto acum 10 ani: Colgate – Close talker.

Categoria joacă jocuri de cuvinte: Bubly.

Turkish Airlines l-a luat pe Ridley Scott şi a ieşit un scurtmetraj de 6 minute. Aş putea să pariez că cineva de la client s-a gândit că ar putea să-l dea pe tot în pauza de la Super Bowl. Vorba aia, dacă l-ai luat pe Ridley Scott, ce mai înseamnă 60 de milioane de dolari? Obţineau şi un discount generos, sigur s-ar fi descurcat ei.

Eu unul am sperat până în ultima clipă că spotul ăla ASMR e la mişto şi că n-o să se dea pe post. N-a fost la mişto.

Toate spoturile sunt aici.

Povestea cu oul care a primit likeuri pe Instagram s-a fâsâit destul de repede. Era gândită ca o campanie de informare legată de sănătatea mintală powered by Hulu, dar n-a ieşit mare lucru.

Deci cu ce rămânem după acest Super Bowl? Mai nimic. Abia dacă au fost câteva spoturi la care am zâmbit. Cu toate astea, spotul Amazon a făcut 46 de milioane de views.

Să recapitulăm: spoturile sunt naşpa, meciul a fost slab, ratingurile au scăzut, iar între publicaţiile de advertising se vede clar că a scăzut interesul. Nu mai sunt 20 de siteuri care fac secţiuni speciale pentru Super Bowl, abia dacă mai sunt 2-3, nu mai e nebunia din jurul evenimentului. Într-un fel e normal, lucrurile erau exagerate până acum.

Şi o chestie care n-are neapărat legătură cu Super Bowlul, dar a apărut recent: NFL 2019 Bad Lip Reading.

Ce fac oamenii de la Bad Lip Reading ar trebui considerată o artă. Chestia asta a început prin 2012 sau 2013, apoi a revenit în fiecare an pentru că au luat pe clipul iniţiat vreo 70 de milioane de vizualizări.