S-a oprit circulaţia tramvaiului 41. În paralel, a fost închis un sens de circulaţie pe podul Grant.

Ambele operaţiuni au fost anunţate încă din luna aprilie, nu e nimic nou. Podul Grant are mare nevoie de reparaţii, zici că treci prin tranşee pe acolo, iar linia lui 41 mai trece prin alte 2 obiective pentru care era nevoie de modificări. Mai exact, se vor da jos firele de curent de la Ciurel ca să se acopere ultima bucată a pasajului şi să se avanseze şi cu lucrarea aia + că se va lucra la conexiunea cu staţia de metrou de la piaţa Moghioroş (Drumul Taberei cu Strada Braşov).

Cum reacţionează bucureştenii? Prost, ca de obicei.
“Fix acum s-au găsit?”
“De ce nu au oprit circulaţia după ce dădeau drumul la metrou?”
“Nu s-a gândit nimeni că oamenii au nevoie de transport?”

Ba da, s-au gândit. Iar faptul că s-a oprit circulaţia tramvaielor pentru 3 lucrări în acelaşi timp este chiar o reuşită, o demonstraţie de planificare bună. Sigur, la modul ideal metroul trebuia să fie gata de ani buni, dar tot ar fi fost întreruptă circulaţia tramvaiului pentru zona pasajului Ciurel şi pentru podul Grant.

Indiferent de ce perioadă a anului este, oamenii se plâng că nu-i momentul potrivit pentru lucrări. Primăvara că oricum sunt gropi şi e haos cu 1-8 martie şi Paştele, vara că e prea cald, toamna că s-a întors lumea din concedii. Ziua că e trafic mare şi ar trebui să se facă noaptea, însă noaptea îi distrugi cu nervii pe oamenii care stau în zonele în care se lucrează.

N-ai cum să faci lucrări fără să fie nimeni afectat de asta. Vara e perioadă de concedii, studenţii sunt plecaţi, copiii nu mai merg la şcoală, cei mai norocoşi sunt pe la ţară, la bunici, probabil că oraşul e mai liber cu 20-30%. Ăsta e momentul potrivit în care să faci lucrări de anvergură.