Marţi am intrat live pe pagina 2Performant alături de Cristina Hanganu, Andi Moisescu şi Costin Cocioabă să vorbim despre influencer marketing, cum ne adaptăm la situaţia asta şi cum mai stau lucrurile în 2020. 2Performant a avut o serie de live-uri foarte mişto în ultimele săptămâni, care mi s-au părut a avea un format mai interesant decât alte încercări din acest moment şi au adus nişte oameni cu backgrounduri diferite, de la Manafu la Cabral până la Marta Uşurelu, Cristina Hanganu şi alţii. Practic, au adus agenţii, influenceri-vedetă, oameni de la client şi organizatori de evenimente, jurnalişti, consultanţi, persoane cheie din toate zonele marcommului.

Am pus şi înregistrarea mai jos, dacă aveţi timp, dar notez şi nişte idei principale din ceea ce am zis eu (oricum voiam să detaliez pe subiectul ăsta):

în momentul ăsta suntem cu toţii egali – nu mai e nicio diferenţă privind oportunităţile de conţinut între influencerii mari şi influencerii mici, între bogaţi şi săraci etc. Mai exact, nu mai poţi să spui “sigur, ăla a făcut nu ştiu ce clip din dronă din Hawai, normal care are multe views”. Nu mai sunt bloggeri care să meargă la nu-ştiu-ce press tripuri prin străinătate, nu mai sunt invitaţii la evenimente exclusiviste. Fiecare produce fix cât îl duce capul. 
blogosfera rămâne la fel de relevantă pentru că oferă un content pe care restul creatorilor de conţinut nu-l pot oferi (sau nu vor să-l ofere). E simplu să faci trafic pe entertainment, mai o glumiţă, mai o textilă dată jos, dar pe conţinut serios e ceva mai greu.
– diferenţa între un blog şi un cont de Youtube sau de Instagram este că blogul n-a avut de la început un buton de “subscribe”, integrat în aceeaşi platformă. Astfel că acel “subscribe” sau “follow”, nu face decât să numere oamenii care “au trecut pe acolo”. Dacă ar fi existat astfel de butoane de subscribe integrate în browser încă din 2006, cu siguranţă aveam azi bloggeri cu 2-3 milioane de abonaţi. De altfel, avem bloggeri cu 1 milion de cititori pe lună, nu văd de ce ar fi cifra asta mai puţin importantă decât alea de pe Youtube. Dacă e nevoie, putem să facem şi noi butoane de platină sau de argint.
vorbim de un miraj al cifrelor şi unii marketeri pică în capcana asta. 2 milioane de abonaţi nu înseamnă automat că vei primi nici măcar 50% din reach pe audienţa respectivă. De-asta clipurile youtuberilor au cel mult câteva sute de mii de views (exceptând melodiile, care au mai multe views că sunt ascultate pe repeat, nu că ar ajunge neapărat la mai mulţi oameni). 
trebuie să judecăm realitatea, nu potenţialul, să comparăm cifrele dintr-o campanie a unui influencer cu cifrele unui blogger şi vom vedea că nu sunt diferenţe care să justifice un cost de 5x sau 10x.
– ce n-am mai spus în live: sunt situaţii în care e nevoie doar de reach mare, e adevărat. şi atunci se justifică să mergi la oamenii care îţi oferă un potenţial mare de reach. greşit este că am ajuns în punctul în care se tratează la fel toate campaniile, chiar dacă obiectivul e reachul sau nu.
Tik Tok e mai degrabă puternic în ceea ce priveşte toolurile şi posibilităţie infinite pe care ţi le oferă în crearea de conţinut. Probabil că va fi cumpărat la un moment dat de un player mare şi integrate toate acele features pe care le are.

A tăiat Vali fix bucata asta şi a mărit puţin viteza.