Treaba asta cu hotelul de anvelope a apărut de câţiva ani prin România, însă până acum am ales să-mi fac viaţa amară de 2 ori pe an, când trebuia să le schimb.

La început depozitam anvelopele undeva la curte, la nişte prieteni de pe lângă Bucureşti. Când m-am mutat din Militari a devenit o călătorie prea lungă drumul respectiv, aşa că am adus anvelopele acasă, pe balcon.

Şi de-aici a început distracţia. Fiecare schimbare de anvelope presupunea o jumătate de zi pierdută, în care aduceam maşina în faţa scării, duceam anvelopele la lift, de acolo la parter, apoi la maşină, pe rând, câte 2 bucăţi.

Mergeam să le schimb, ceea ce dura vreo 2 ore, apoi mă întorceam, căutam loc de parcare în faţa scării, urcam cu câte 2 anvelope pe rând şi distracţia continua în sezonul următor. Am calculat cel puţin 2 jumătăţi de zi pierdute, ca să nu zic 2 zile cu totul.

Iar de când a apărut în schemă şi Hoimobilul 2, ar fi însemnat să fac operaţiunea asta cu 2 maşini. Loc pe balcon oricum nu mai aveam pentru încă un set, aşa că am făcut nişte calcule şi am decis că merită banii.

Cât plătesc? 25 de lei pe lună per set, adică 300 de lei pe an, pentru ca anvelopele să fie depozitate undeva în condiţii ok, în siguranţă. Puteam să găsesc şi un prieten care să aibă garaj sau curte, dar avantajul e că de banii ăştia nu trebuie să mai car nimic. Mă programez la schimbare, mă urc în maşină şi merg la service, unde mă aşteaptă anvelopele gata de schimbat. Am scăpat şi de alte drumuri, şi de stres, am făcut şi loc pe balcon.

 

8 comentarii. Leave new

  • Cochetez si eu cu ideea asta, mai ales ca la AutoSoft, unde imi schimb de obicei anvelopele ai prioritate daca folosesti serviciul de depozitare a anvelopelor. 300 de lei pe an pana la urma nu e o avere, tinand cont cat te costa o masina per total, cu asigurari, impozite, carburant, revizii samd.

    Răspunde
  • Si eu aveam acelasi ritual pe care il uram din tot sufletul. Solutia salvatoare pentru mine au fost anvelopele CrossClimate. Daca nu am pana la roata, nu mai car anvelope si nu mai calc la vulcanizare cate 4-5 ani. Si dupa 4-5 ani, cu banii pe care i-as fi dat la hotelul de anvelope pot sa cumpar un set nou de anvelope.

    Răspunde
  • Suna bine 🙂 atat timp cat nu patiti ca mine: sunat ieri la AutoSoft pe la 3 sa ma intersez de programare , le aveam deja pe cele de iarna la ei in hotel si vroiam sa le pun in locul astora de vara . Nenea imi spune „da’ veniti acu’ daca vreti , ca sunt doar 2 masini pe rampa” Ajung repede , nu erau multe masini dar nici anvelopele mele nu le aveau pt ca „le tinem separat in alt depozit si daca nu ati zis ca le aveti la noi .. nu am stiut , abia acuma la chemam de acolo si veniti maine la 3” . Ok , am venit azi la 3 , am plecat de acolo la 4 . O ora sa schimbe patru roti !

    Răspunde
  • Te rog zi-mi ce dezavantaje vezi la ele, din punctul tau de vedere?

    Ai citit parerea lui RazvanBB aici https://razvanbb.ro/review-anvelope-michelin-crossclimate/ ?

    Nu lucrez la Michelin, nu am treaba cu ei 🙂 Dar am mai auzit parerea ta la multi oameni, si nu mi se pare intemeiata.

    Răspunde
    • Am încredere în ce zice Răzvan, dar mă simt eu mai safe cu nişte anvelope de iarnă. Poate voi încerca la un moment dat.

      La vreo 20k km pe an ajungi să le schimbi din 3 în 3 ani, ceea ce nu mi se pare aşa eficient.

  • Am All Season de 5 ani, sunt la al 2-lea set. Micheline Crossclimate. Impecabile pe umed, silentioase pe uscat inclusiv vara.
    Cand ma gandesc cum ma chinuiam inainte cu caratul lor si cu sictirul alora de la service roti.. bleahh.
    Singurul punct slab e cand mergi pe zapada, adica pe alb, pe sosea necurata, nu pe zloata. Distanta de franare creste considerabil. Dar in astea peste 1500 de zile am mers doar in 2 zile pe asemenea conditii si i-am dat usor, cu grija.

    Răspunde
  • Ca utilizator de CrossClimate pe o masina cu tractiune integrala iti pot spune ca sunt geniale!
    Inainte faceam ca tine – schimbat de 2 ori pe an, chinuit cu urcat in casa, coborat, loc lipsa in balcon.
    La masina mea folosesc CrossClimate de 3 ani, am 40.000 km cu ele si o sa detaliez mai jos plusuri si minusuri.
    Plusuri:
    – nu mai e nevoie sa schimb anvelopele
    – rezistente, utilizabile si pentru off-road usor (inlocuiesc cu succes anvelope AT)
    – uzura redusa – am 40.000 km si mai duc cel putin 10.000 km.
    – Pe zloata, sosea umeda, noroi – tractiune foarte buna.
    – consumul a crescut nesemnificativ – cam 0.3-0.5 l/100km.
    – distanta de franare este aproximativ egala cu cele de vara.
    Minusuri:
    – Sunt putin mai zgomotoase decat cele de vara.
    – Tractiune un pic mai proasta pe zapada alba si intarita decat unele dedicate (eu nu simt diferente ca am tractiune integrala)
    – Franarea pe zapada alba sau cu gheata putin mai slaba decat cu cele de iarna (testat la 50km/h, diferenta este de 1m).
    Daca le recomand? Da, cu toata increderea.

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog introdu o adresă email validă.

Meniu