in Casual stuff

Oare cum se vor comporta companiile aeriene după pandemie?

Mă gândeam zilele trecute la cât zburam până anul trecut şi ce mişto era feelingul ăla. Apoi mi-am amintit de toate micile mizerii ale companiilor aeriene, de emoţiile că nu vei ajunge să zbori, de „meniurile” alea cu o prăjitură măgura sau un cookie, de drumurile lungi cu autobuzul pe pistă, până la avion şi aşa mai departe.

Dar cel mai rău lucru de care mi-am amintit e loteria tot mai des întâlnită cu overbookingul pe zboruri, în special pe low-cost. Toate situaţiile alea în care oamenii aveau bilet, făceau checkin la timp şi cu toate astea rămâneau pe dinafară, cel mult li se oferea un voucher pentru problemele create.

Mă întreb cum se vor schimba lucrurile astea după pandemie. E clar că unele companii aeriene vor da faliment, sunt multe care plâng după ajutoare la stat, situaţia va mai continua aşa până prin martie cel puţin, deci daună totală.

Dar cele care rămân oare cum vor reacţiona? Tot cu alergat piloţii până la epuizare? Tot cu preţuri de dumping de 5 euro un segment? Tot cu overbooking la greu? Sau vor pune frână în goana asta după profituri? Vor începe să ofere nişte servicii decente sau tot la rupere?

4 comentarii. Leave new

  • Overbooking-ul a fost mereu.
    Eu zic ca vor continua la fel, au de recuperat ce au pierdut pana acum.

    Răspunde
  • Tot ‘la rupere” vor actiona si dupa pandemie, sunt absolut convins. Ah, si sa nu uit: multa mwie pentru Blue Air, cand a inceput nebunia cu anulatul zborurilor din cauza lockdown-ului in care intrau diverse tari, nu au raspuns saptamani intregi clientilor disperati: nici la telefon, nici pe mail, nici pe retelele sociale, nada, nimic! Au tratat oameni cu o mare durere in penis, fara nici o urma de de bun simt. Nu cred ca se vor schimba vreodata jegurile de tipul asta!
    P.S. Nu ca alte companii aeriene au fost mai ok la capitolul asta (inclusiv cele „normale” ca Air France sau Lufthansa) dar astia au fost foarte nesimtiti…

    Răspunde
  • Problema e semi-monopolul. Daca vrei sa zbori in orasul X, ai 2-3 variante de companii de linie cu 400 de euro biletul si un low-cost, la 75 de euro. Ce faci? Tot low-cost alegi, ca aia 400 de euro inseamna cazarea pe 4-5 zile, plus ca si companiile de linie fac mizerii.

    Răspunde
  • La rupere si recuperat de profit pierdut.
    Am incercat sa zbor in interes profesional in Germania de mai multe ori ca sa evit sa conduc 20 si ceva de ore.
    Mai multe companii au anulat zborul, dar fara sa anunte nimic, nici macar pe email. Pentru ca sunt preventiv am sunat eu la call-center sau am verificat pe diverse site-uri situatia ca sa nu ajung aiurea in aeroport. Pentru ca unii au anulat zborurile fara sa existe restrictii am cerut compensatii si astept sa vad rezultatele.

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog introdu o adresă email validă.

Meniu