Mă gândeam zilele trecute la cât zburam până anul trecut şi ce mişto era feelingul ăla. Apoi mi-am amintit de toate micile mizerii ale companiilor aeriene, de emoţiile că nu vei ajunge să zbori, de “meniurile” alea cu o prăjitură măgura sau un cookie, de drumurile lungi cu autobuzul pe pistă, până la avion şi aşa mai departe.

Dar cel mai rău lucru de care mi-am amintit e loteria tot mai des întâlnită cu overbookingul pe zboruri, în special pe low-cost. Toate situaţiile alea în care oamenii aveau bilet, făceau checkin la timp şi cu toate astea rămâneau pe dinafară, cel mult li se oferea un voucher pentru problemele create.

Mă întreb cum se vor schimba lucrurile astea după pandemie. E clar că unele companii aeriene vor da faliment, sunt multe care plâng după ajutoare la stat, situaţia va mai continua aşa până prin martie cel puţin, deci daună totală.

Dar cele care rămân oare cum vor reacţiona? Tot cu alergat piloţii până la epuizare? Tot cu preţuri de dumping de 5 euro un segment? Tot cu overbooking la greu? Sau vor pune frână în goana asta după profituri? Vor începe să ofere nişte servicii decente sau tot la rupere?