A venit momentul să tragem nişte concluzii despre Black Friday 2020, partea I, că mai urmează şi alte campanii de reduceri în următoarele 2 weekenduri.

Cifrele importante:

  • 585 de milioane de lei vânzări pentru eMAG (asta înseamnă o creştere de 17% faţă de anul precedent – e un tabel comparativ la finalul articolului)
  • doar 13 comenzi de servicii de telefonie, cred că putem spune că serviciul ăsta nu merge pentru eMAG, anul trecut au vândut vreo 75 măcar
  • 8,2 kg de aur până la finalul zilei, aproape de 3 ori mai mult faţă de 2019.
  • Vizitele de mobil au ajuns la 80%, iar eMAG are un public atât de divers încât nu poţi să spui că nu e reprezentativ la nivel de ţară procentul. 
  • Plata cu cardul a ajuns la 55%, s-a dublat faţă de acum 5 ani.
  • 39% livrări în Easybox acolo unde era opţiunea disponibilă. Iar asta a fost limita dată de infrastructură, cred că era mai mare procentul dacă mai aveau sloturi disponibile.

Mai jos e ultimul screenshot pe care l-am făcut eu când m-am culcat, n-am rezistat până la finalul campaniei, la 1:59. Radu a făcut şi un timelaps cu toată evoluţia.

Câteva idei:

  • Reducerile importante din acest an de la eMAG au fost mai degrabă pe produse mid range. N-au mai fost neapărat produsele de top, sau cel puţin aşa am perceput eu lucrurile.
  • Huawei P30 Pro a avut cel mai mare stoc pe care l-am văzut eu vreodată la o campanie de reduceri, a stat ore întregi pe homepage la un preţ excelent, de 2000 de lei. E ultimul Huawei top range cu Google, mi-e greu să cred că nu s-a bătut lumea pe el.
  • Deşi eMAG a avut o creştere de 17%, magazinele mai mici, specializate, au fost marii câştigători ai acestei ediţii de BF. Cele de alcool, cele de parfumuri, cele de fashion.
  • Unele magazine au avut creşteri 2x-3x faţă de anul trecut, altele au avut şi 5x (pe cifre de afaceri mai mici, nu zeci de milioane de euro).
  • Au fost 2 surse de creştere: oamenii care nu cumpărau online până acum şi oamenii care nu au mai avut pe ce să-şi spargă banii şi au cheltuit extra faţă de ediţiile precedente.
  • Procesatorii de plăţi şi-au frecat mâinile de bucurie, a fost în sfârşit momentul lor, au fost creşteri uriaşe.
  • M-am bucurat că n-am mai văzut Black Friday chiar la orice serviciu posibil, lucrurile o luaseră razna la primele ediţii.
  • Eu mi-am luat totul plătit cu cardul şi livrat în easybox. Pur şi simplu n-am mai vrut să mă alerg cu vreun curier prin cartier.
  • Reversul medaliei este că acum stau la mila altor clienţi emag, în funcţie de cât de repede îşi vor ridica ei comenzile o să pot şi eu să ajung în posesia produselor.
  • Previziunea mea e că o să fie un mic fail partea asta de planning pe livrarea în Easybox pentru că oamenii pur şi simplu nu-şi vor lua comenzile la timp, ceea ce va cauza întârzieri. Greu să planifici chestii când depinzi de clienţi.

Nu-mi dau seama cum am reuşit să sparg 1000 de lei şi anul ăsta, în condiţiile în care chiar nu-mi făcea cu ochiul nimic. M-am uitat un pic la acel Huawei P30 Pro, dar am decis că vreau mai degrabă un Samsung S10.

Până la urmă am luat aparat de cafea pentru birou, nişte prize smart, căşti pentru birou, antivirus pentru 2 ani x 3 PC-uri şi alte mărunţişuri. Sper să le primesc până pe 23 noiembrie.

Nu uitaţi, Aceeaşi Mărie face Black Friday pe 20 noiembrie, PORC începe joi seară, pe 19 noiembrie.

 
2016 (real)
2017 (real)
2018 (previziune)
2018 (real)
2019 (previziune)
2019 (real)
2020 (real)
Vizite6,2 mil.8,3 mil.-9,5 mil.-10,8 mil.12,4 mil.
Valoarea
comenzilor
301 mil.360 mil.400 mil.460 mil.500 mil.499 mil.585 mil.
Produse
vândute
1,1 mil.1,1 mil.
2 mil. stoc
3 mil.
(în stoc)
1,28 mil.3,5 mil.
(în stoc)
1,33 mil.1,73 mil.
Vizitatori
simultani
450.000473.000-405.000-437.000415.000
KG aur13 kg4 kg5,8 kg2,98 kg8,28 kg
Clienţi noi-100.000-55.249-56.93164.175
Trafic mobil64,17%68,19%-77,83%-76,11%79,81%
Plăţi card26,11%30,69%-33,94%-42,37%54,58%