in Web

Starea procesatorilor de plăţi la zi (2021)

Anul trecut a fost unul în care au bubuit magazinele online, multe afaceri au căutat metode să rămână în activitate.

Pentru noi, asta a însemnat sute de ore de lucru cu platforme de shopping, care au inclus și integrări de plată cu cardul. 

N-am calculat niciodată câte magazine online am pus pe picioare, dar din peste 350 de clienți în 10 ani de Superior Media probabil că în jur de 100 au fost shopuri.

Față de 2016, când am scris articolul ”Ce procesator de plăți să aleg?”, lucrurile s-au schimbat foarte mult. 

PayU par să fi schimbat strategia puțin, nu mai resping din start ideea oricărei colaborări, dar țintesc în continuare clienții mari. eMAG, Fashion Days, Blue Air, Avon, Flanco, Altex, Hornbach, NN, Generali și alte nume mari sunt pe lista lor de clienți. Categoriile lor de clienți sunt ”sub 650.000 de lei vânzări pe an” și ”peste 650.000 de lei pe an”. Nu știu dacă iau în calcul și IMMurile aici.

LibraPay a devenit o corvoadă, cel puțin în ceea ce privește supportul. Acum câțiva ani se diferențiau prin comisioane mici și banii a 2-a zi, cu condiția să deschizi un cont la ei. Acum pluginurile de integrare nu mai merg aproape deloc, la support se ridică din umeri de multe ori, iar integrările dau rateuri tot mai mari. Cred că s-au concentrat prea mult pe colaborările cu fintechuri precum Revolut sau Monese și au uitat de linia asta de business, care e chiar importantă. Am început să le recomandăm clienților să-i evite, pentru că nu doar că n-au evoluat, dar au involuat în ultimii 4 ani.

MobilPay / Netopia – au evoluat destul de mult în ultimii ani, au fost super activi și în perioada pandemiei, venind cu tot felul de soluții rapide în sprijinul antreprenorilor care erau în dificultate. Asta mi s-a părut mișto, că au dat dovadă de agilitate. Au mai început să schimbe și interfața de login, au schimbat și pluginurile de integrare cu diferite platforme de ecommerce, le-au îmbunătățit mult. La WordPress/WooCommerce, de exemplu, nu mai e nevoie de acel plugin dezvoltat de un terț, așa cum se întâmpla acum câțiva ani. 

Pe de altă parte, încă n-au schimbat interfața de administrare, încă arată ca în 2007 sau 2008, când am lucrat prima oară cu ei. Sper că e în lucru și bucata aceea și că o vor modifica. Altfel, răspuns rapid, cea mai rapidă înrolare în sistem, cu cont nou deschis rapid și pași simpli. Singura chestie ușor deranjantă e că cer ca logo-ul lor să fie tot mai mare în footer.

EuPlătesc.ro – au o mică cotă de piață, dar nu par să se agite foarte mult să o crească. În ultimele luni deși i-am prezentat ca opțiune mai multor clienți, niciunul nu i-a ales. Nu știu dacă ofertele sunt problema sau e altceva la mijloc, cert e că au rămas în urmă. Supportul există, dar nu e extraordinar.

Stripe au intrat pe piață în vara anului trecut, dar până acum nu am auzit pe cineva care să-i fi ales drept procesator de plăți. Comisioanele sunt prea mari pentru piața de la noi, dar cota de piață din România nu e vreo mare miză pentru americani, care sunt interesați să dea bine pentru listarea la bursă.

Pe termen lung s-ar putea să fie o problemă că MobilPay devine singurul procesator de plăți decent din piață, pentru că nimeni nu-și dorește un jucător fără concurență reală. Însă acolo pare că ne îndreptăm, cu PayU soluția pentru companii mai mari și MobilPay soluția pentru cele mai mici, în timp ce LibraPay, EuPlătesc și restul jucătorilor mai mici vor ajunge să conteze tot mai puțin.

17 comentarii. Leave new

  • Adrian Gavrila
    ianuarie 4, 2021 4:24 pm

    ING WebPay ?

    Răspunde
  • De ce trebuie sa fie neaparat din Romania? Ce-i rau la Ingenico sau Mollie?

    Răspunde
    • Ingenico văd că au firmă și în România, dar Mollie e pain in the ass pentru o firmă mică. Operator intracomunitar etc.

      Oricum, în 10 ani n-am auzit vreun business românesc care vinde aici să aibă plata procesată de unul din ăștia 2.

  • Twispay?

    Banca Transilvania?

    I-ai încercat? Vrei?

    Răspunde
    • N-am testat, dar până la urmă depinde ce oferă în plus pentru clienţii noştri, că ei iau decizia finală. Noi putem doar să le facem nişte recomandări.

  • https://btepos.ro/module-ecommerce#stayhere

    https://twispay.com/en/pricing

    eu știu 2 magazine online care le folosesc serviciile ambelor soluții și am fost foarte surprins să aflu ce comisioane mici au, mai ales cei de la Twispay.

    aparent, e loc pe piața din România pentru disruption și pe zona de plăți.

    Răspunde
  • Salut! Este un articol cu dedicație?

    Răspunde
  • De exemplu:
    – PayU tinteste in continuare clientii mari si dai exemple, doar ca acesti clienti mari sunt demult in portofoliul lor, unii sunt parte din grup si era si culmea sa nu fie clientii lor. Scuze, dar ca si cum ai spune ca apa este uda…
    – Solutii inovative de la MobilPay: adica link-ul de plata cu care vine in ajutorul business-urilor care vor sa se mute in online si care in cazul celorlalti procesatori este standard?
    – referitor EuPlatesc: stii cine a preluat clientii pe care PayU i-a dat la o parte acum cativa ani? Nu cred ca am vazut vreun articol despre asta la acel moment.
    Legat de support, chiar ai avut de-a face cu ei si este slab?
    Spuneai ca niciunul din clientii vostri nu a ales EuPlatesc, dar am verificat pe site-ul CAG(clientul vostru) si se pare ca ii foloseste…

    Răspunde
    • Aha. Văd că răspunsul e cu dedicație 🙂

      1. PayU, din oferte, din ceea ce comunică, arată că sunt în continuare interesați doar de pesti mari. Am dat exemple de clienți pe care îi au, n-am zis că i-au semnat acum. Practic, am definit ce înseamnă „client mare”.

      2. Am zis că am prezentat varianta EuPlătesc în ultimele luni și nu i-a ales nimeni 🙂 CAG e implementat de mulți ani, vreo 2 dacă îmi amintesc bine.

      Vezi că am mai scris un articol și în 2016 pe tema asta, am explicat atunci ce s-a întâmplat cu clienții de la PayU.

    • Equalizer, nu-ți bate capul. Articolul este 100% cu dedicație. Nu are nicio legătură cu ce se întâmplă în piață, te asigur. Nici celelalte nu au avut, pentru ca au fost pe același model. În rest, fiecare este liber să creadă ce dorește sau ce citește! Doar câteva clarificări pe acest articol. 40% din clienții Payu enumerați în prima parte fac parte din același grup de firme. Linkul de plată menționat a fost inventat de alții și este utilizat de mai bine de 12 ani. Woow, asta da inovație a anului 2021. Modulele de plată menționate pentru WordPress și woocommerce, să nu comentăm…. . Câteva exemple de module de plată, ale unui procesator vizat în mod special în acest articol, pe care le are doar pentru WordPress ca doar despre asta s-a menționat în articol: “(WooCommerce, WooSubscriptions, EuPlătesc FormPay, EuPlătesc Donations, Jigoshop, EasyDigitalDownload, Charity, Native Rent System, Espresso, Tickera)”. Probabil de multe dintre ele nici nu ați auzit, dar ei le-au dezvoltat în regie proprie și implementat. De restul modulelor pe care le au și câte versiuni în funcție de fiecare versiune a platformelor de comerț electronic opensource sau API – uri, nici nu mai vorbim și astea sunt doar câteva din tot ce se pune la dispoziție. Dar așa cum precizezi și tu în unul din comentarii, nu vedem și articole legate și de lucrurile bune pe care le fac și alți procesatori, ci doar ca anumiți procesatori au dezvoltat un modul de woocommerce în anul 2021. Nu am auzit de primul procesator de plăți care a implementat plățile recurente în România în 2011, primul care a implementat și trecut la noul standard EMV (obligație pentru toți jucătorii din piață pentru a fi compliant cu PSD 2) în Martie 2020 și care a oferit feedback cu privire la impactul intrării în vigoare a acestei directive și a SCA pe baza studiilor făcute din tranzacțiile procesate 3DSv2 în premieră, etc., dar ne-am obișnuit cu astfel de articole. A devenit o rutină discreditarea unor oameni care chiar contribuie la dezvoltarea acestei piețe prin scrierea de articole fără o minimă informare corespunzătoare. Sau poate, pe principiul Payu este prea mare ca să fie credibilă o discreditare ne mulțumim și cu cei care chiar se implică activ și pun umărul la dezvoltarea acestei pieței? Din analiza și catalogarea serviciilor de mai sus făcute pe anumiți procesatori, că nu doresc să numesc altfel acestă acțiune, se pare că, cu o probabilitate de 99.99% nu s-au testat niciodată serviciile unora dintre cei menționați. Un astfel de articol se scrie doar după ce ai testat toate soluțiile și serviciile unui procesatori, ai făcut o analiză minuțioasa și ai pus în balanță plusurile și minusurile fiecăruia, oferind un scor pe fiecare element analizat: cost, calitate suport, timp de răspuns la solicitări, costuri personalizări custom, etc. Asta este ceea ce așteaptăm noi, publicul și nu o campanie marketing pentru anumiți jucători.
      Mulțumesc anticipat

    • Da, amuzant. Un angajat al unui sistem de plată care s-a simțit lezat lasă comentarii și zice că „asta așteaptă publicul”.

      Între timp am mai dat de un client care se plânge de erori dese la LibraPay, o să-l mutăm la PlățiOnline probabil, ca să testăm și serviciul acela.

      Asta nu înțeleg oamenii de la procesatori, că pâinea și cuțitul sunt tot la agenții. Ele fac recomandări, ele nu vor bătăi de cap aiurea.

  • Nu este cu dedicație, doar că, uite cum niște marketing stunts și numele fac să ajungă informații nu neapărat corecte în piață.

    1. Ok.
    2. Acum aproape un an, prin Martie, nu aveau metoda de plată.

    Bineînțeles că am citit acel articol, conține o mențiune, două, nu date concrete(timp implementare, clienți care au acceptat etc)

    Răspunde
    • Nu prea înțeleg unde e problema. Care e informația ”nu neapărat corectă”?

      2. Verific cu colegii și revin, CAG nu a fost un proiect de care să mă ocup direct.

      Nu cred că am făcut mai mult de 5% implementări cu EuPlătesc de-a lungul timpului. Asta ca să-ți dau niște cifre. Altfel, nu stă nimeni să contabilizeze lucrurile astea, pur și simplu reții când lucrurile nu merg așa smooth, când se întâmplă să te împotmolești și ajungi să eviți ușor-ușor, cum s-a întâmplat cu Libra.

      Dacă aveam cifre oficiale de la procesatori le dădeam, dar nimeni nu prea shareuiește așa ceva.

  • Va recomand sa cereti o oferta si la http://www.Plati.online
    Sunt sigur ca o sa fiti surprinsi placut atat de preturile competitive precum si si de suportul prompt si eficient ( atat pentru integrari cat si operational ).
    Suplimentar puteti integra si optiunea Click&Collect – livrare produse comandate online prin reteaua nationala de Pachetomate PostaPanduri – 100+ Locatii Premium https://postapanduri.ro/harta-locatii/
    https://plati.online/service/posta-panduri-reteaua-nationala-de-pachetomate/

    Răspunde
    • Am pus pe listă şi cu prima ocazie o să recomandăm clienţilor să încerce şi Plăţi Online.

      N-am lucrat până acum, dar nu e timpul pierdut.

  • Raspuns primit de la euplatesc dupa aplicare:

    “ Buna ziua,
    In primul rand dorim sa va multumim pentru interesul acordat serviciilor noastre.
    Societatile/asociatiile infiintate mai recent de 1 Ianuarie 2021 nu pot fi inrolate in sistemul nostru prin contract direct.
    Va recomandam sa va adresati unei banci si sa solicitati contract de acceptare plati online din partea acesteia.”

    A mai primit cineva un asemenea raspuns?

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Meniu