Seat a rupt de câţiva ani maşinile sportive într-un brand de sine stătător, căruia i-au spus Cupra.
Au câteva modele care întorc capetele, în special Cupra Formentor, iar odată cu intrarea pe zona de electrice mi se pare că designerii catalani s-au depăşit (auto-depăşit, no?).
Cupra Born e numele noului model electric, care va fi disponibil din toamna lui 2021.
Mie mi se pare că e un fel de Toyota Prius care a reuşit în viaţă.
Şi nu numai că arată bestial, dar are 204 cai putere şi autonomie de 427 de kilometri în versiunea mai scumpă, peste care poţi pune o extensie de autonomie ca să ajungi până la 548 de km. Nu e rău cu un „plin” de curent, dar dacă accelerezi de la 0 la 100 de km/h în 7.3 secunde, sunt curios cât ţine bateria să te dai cu ea din semafor în semafor.
Altfel, are multe chestii SF, inclusiv Heads-up Display cu realitate augumentată şi control direct din aplicaţie.
Preţurile nu sunt încă publice, dar ne putem aştepta la vreo 40.000 de euro pe puţin.
3 comentarii. Leave new
De fapt un ID3 care a reusit in viata. Arata mult mai bine si are cotiera normala, posibil sa fie si putin mai ieftin.
SEAT nu o sa fie niciodată ieftin, mai ales Cupra. Chiar și modelul electric de la SKODA e mai scump la ID4.
Ce mă deranjează pe mine la mașinile astea electrice, este că arată toate ca niște minivan-uri sau soccer mom car. Inteleg că din cauza bateriilor, dar sunt urâțele.
De la CUPRA, Formentor mi se pare că arată cel mai bine. L-am văzut și în realitate și superb, o mașină cu adevărat sport.
Interiorul e copie fidelă VW. Este clar că toate marile mărci auto se grăbesc să iasă pe piata cu ceva pentru a face față lui Tesla, chiar dacă nu sunt pregătiți. Chiar dacă nu sunt gata. Mută dintr-o parte în alta, copiază, adaptează, fac orice că să nu piardă startul. Stopurile de lanun model, butoanele de la altul, bordul de la altul și tot asa. Iese o varza. E munca multa, bani și timp sa faci o mașină electrica de la zero. Iar Tesla vinde de rupe între timp.