A trecut anul de când s-a dat în folosinţă linia de metrou din Drumul Taberei. 365 de zile. 8760 de ore. Timp în care nimeni nu s-a gândit că ar fi o idee bună să regândească intersecţia de la Răzoare. Locul ăla e un pericol public, îmi dă o stare nasoală fiecare drum pe-acolo. Pentru că vii din B-dul Timişoara sau din Drumul Sării, sau chiar din strada Progresului şi vrei să faci stânga, apoi dreapta spre Piaţa Leu.
În acelaşi timp cu tine, dinspre Şoseaua Panduri, vin maşini care vor să facă stânga spre giratoriu (Bulevardul Geniului). Ceea ce înseamnă că automat tu vrei să faci dreapta şi vii de pe benzile 3-4, iar unii şoferi vor să facă stânga de pe benzile 1-2. Şi e la mica înţelegere, pe o porţiune de 2-300 de metri tu vrei să te încadrezi, accelerezi, ei vor să se încadreze, accelerează şi speri că totul va fi ok.
Înţeleg că a fost şantier, că s-a lucrat la metrou, dar a trecut un fucking an şi intersecţia aia tot praf este. Presupun că s-au şi petrecut accidente acolo, nu-mi imaginez altfel.
Şi-atunci nu găsim vreun expert din Primărie care să gândească ceva acolo? Poate vrea Drulă să pună biciul pe oamenii din Minister ca să se termine lucrarea (nici nu mai ştiu, Metroul mai e la Minister sau a trecut la PMB?).
Hai să facem o petiţie ceva, nişte alegeri, ce-o fi nevoie. Că îmi place cum s-au demolat chioşcurile de la metrou, am distrus mafia, am tăiat caracatiţa, dar hai să rezolvăm şi cu intersecţia asta, că nu-i greu.
3 comentarii. Leave new
La Răzoare este mult de muncă și mulți bani de păpat până să se rezolve ceva…
Ca parte a problemei – conduc în București – pot să spun că problemele majore sunt generate în ”puncte fierbinți”. Multe se pot rezolva simplu – o semaforizare acolo unde nu există sau nu e funcțională (Rahovei cu Antiaeriană și Șos. Măgurele), semafoare inteligente în câteva locuri, sau măcar corelate cu realitatea intersecției, vreun giratoriu mai pe la periferie unde este loc. Ah, și o poliție rutieră care să-și facă treaba.
În ultimii 20 de ani însă nimic nu a dat de bănuit că există măcar o persoană din administrație căreia să îi pese de problemele astea. Cât despre poliție, e și mai rău… e o rușine națională.
Apropo, era vorba că un expert american de origine română își oferise (pro-bono!) serviciile pentru ameliorarea traficului din București. Mai știe cineva ceva?
Nu i-a raspuns Nicusor la telefon nici lui si a zis ca dragoste cu forta nu se poate.
Eu am ajuns la concluzia ca oamenii care ne conduc nu au trecut niciodata prin situatia asta. Eu trec o data pe saptamana pe la Razoare si-mi blestem zilele. Stiu toate problemele pe care le poti intalni pe vreo 3 linii de tramvai, ca le-am tot folosit pentru munca.
Eu nu cred ca Nicusor a mers cu tramvaiele din Bucuresti de la un capat la altul. Nu cred ca a condus pe la Razoare, sau prin Militari vinerea seara incercand sa iasa pe autostrada, sau sa treaca prin intersectia de la Fundeni cu Colentina, sau sa gaseasca loc de parcare la Obor, etc. etc.
Niciunul din oamenii care ne conduc nu cred ca s-au lovit zilnic de astfel de probleme.