in Web

În ianuarie 2021 WordPress era pe la 39.2% din totalul siteurilor de pe internet. A câştigat 4 puncte procentuale şi a ajuns la 43.2% în numai 1 an.

Ceea ce înseamnă că în acest moment 2 din 5 siteuri la nivel mondial sunt pe WordPress.

Şi la cum merg lucrurile probabil că până la finalul anului 2022 vom ajunge la 50%, adică 1 din 2 siteuri. Jumătate să fie pe WordPress, cealaltă jumătate să fie împărţită între Wix, Shopify, Magento, Open Cart, OS Commerce, Joomla, Dupal şi siteurile custom.

CMSurile au o cotă de piaţă de 66%. 2 din 3 siteuri sunt pe un CMS, restul sunt pe platforme custom. Sau HTML chior, că mai sunt şi de-alea.

Iar din acel 66%, WordPress are 65.2%. Apoi urmează Shopify, care are 4.4% din totalul de siteuri la nivel mondial şi 6.6% din plăcinta de CMS, Wix cu 1.9% din total, Squarespace cu 1.8%, Joomla cu 1.7%, Drupal cu 1.3%. Sursa e aici.

WordPress a crescut incredibil de mult în ultimii 15 ani, țin minte că era strict o platformă de blogging prin 2006, dar se făceau deja siteuri basic cu el.

Acum lucrurile au avansat atât de mult încât se fac proiecte extrem de complexe cu WordPress la bază. Și noi îl folosim destul de mult în agenție. Iar față de ce se întâmpla acum 10 ani, a reușit să zdrobească celelalte CMSuri.

Și cu toate astea încă mai sunt oameni care consideră că WordPress e nesigur, că nu e profi, că are probleme de securitate. Zeci de mii de siteuri importante îl au la bază și cu toate astea se gășește câte un băiat care are nevoie de un CMS custom pentru siteul lui de prezentare.

Ce mă întreb de câțiva ani e ce s-ar întâmpla dacă unul dintre giganții tech ar cumpăra Automattic și ar scoate din Open Source kitul de instalare. Să fie o mică taxă de licențiere sau un abonament lunar. Poate Apple ar face asta, sau Microsoft, de ce nu?

15 comentarii. Leave new

  • știe Vbulletin cum merge treaba asta cu licențierea.

    Răspunde
  • E.DREPTUL.MEU.CONSTITUTIONAL.WORDPRESS.MOCA

    Răspunde
  • Doar nu crezi că nu s-a gândit la asta teancul ăla de costume de la corporații.
    Installer-ul ăla îl face orice băiat mai răsărit și e pe github în 2 zile, maxim.
    Nu asa funcționează open source-ul și licențierea. Poate licență ar putea pune pe ceva modul closed source dar cam atât.

    Răspunde
    • Păi fix asta ziceam. Closed source. WordPress 6 să aibă codul total schimbat şi să te pună să faci update automat, habar n-am.

    • Dacă l-ar face closed source, in juma de ora e fork pe github si dispar de pe piata in cateva luni.
      Unul dintre motivele importante pentru care a ajuns unde este acum este tocmai pentru ca e open-source.

    • da, 14.000 forkuri, întreținere zero, mort după 2 ani. vezi WLW.

    • @vali, crezi ca fork-ul îl face Gigel?
      Ai sute de firme de hosting care depind de asta, nu-ți face griji, are cine să-l ducă mai departe.

    • de vorbit vorbești, de gândit nu vrei. hai, fă un efort, interesează-te ce e WLW.

    • @vali, iar vorbești sa te afli în treabă.

      Ia vezi tu mysql (mariadb), elasticsearch(opensearch), postgresql (Oracle buy Sun Microsystems), Oracle java(openjdk). Și astea doar câteva exemple rapide de proiecte care au încercat marea cu degetul prin diferite forme de monetizare, au fost luate de alții și duse mai departe cu mai mare succes.

      Depinde foarte mult de câtă nevoie este de ele cu adevărat.

      Uită-te la IBM, a f***t Redhat-ul și au decis ei că anulează suportul pentru CentOS, de la 10 ani, la 1 an, asta la sfârșitul anului trecut.

      Jumătate de infrastructura internetului este Rhel și derivate. În niciun an au apărut două distribuții Rocky/Alma, care acum au luat aproape complet locul CentOS-ului 8.

      Sunt tot felul de detalii care nu se văd așa ușor în lumea opensource, dar este foarte dinamică în punctele cheie.

    • Fix la Redhat mă gândeam și eu. Faza e că putem specula oricât, însă ce știm sigur din experiență e că marile corporații reușesc des să ia câte un proiect de succes și să-l dea de gard.

      Cu forkuri sau fără, valoarea WP-ului stă în pluginuri. Degeaba faci 1000 de forkuri dacă nu sunt 100% compatibile cu toate pluginurile. Apoi mai apare discuția legată de comunitate. Ce faci, mergi tot pe WordPress sau dezvolți pe noile variații?

      Sunt convins că s-ar putea ajunge la abonamente anuale dacă vreo minte luminată ar considera ca WP e „too big to fail”.

  • Creșterea asta constantă vine mai mult de la clienții WordPress.com și mai puțin de la cei care folosesc WordPress.org.

    Răspunde
    • Oh, wow! Nu mi-ar fi trecut prin cap. Ce-i drept, văd că e 4 dolari pe lună un site cu tot cu domeniu, care permite o grămadă de funcții.

      În capul meu era o versiune de bază, de mult uitată.

  • Nu eram sigur dacă erai ironic sau nu. 🙂

    Răspunde
    • Nu, chiar nu mă gândeam că are .com o cotă de piață așa mare. Eu l-am folosit câteva luni, în 2007, apoi am trecut pe domeniu propriu și instalare din kit. Dar are mult sens, în toată bătaia cu Wix. O să-mi fac cont să văd ce mai oferă acum pe .com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog introdu o adresă email validă.

Meniu