A venit momentul ca TopBlog.ro să treacă la versiunea 2.0, care vine cu o serie de schimbări mult aşteptate.

Sunt câteva noutăţi importante pe care le detaliez mai jos, însă varianta pe scurt este că am trecut la integrarea automată cu Google Analytics 4, astfel încât datele sunt trase în timp real din conturile tuturor celor înscrişi.

Este un upgrade care era cerut de mult timp şi care mă bucur că s-a întâmplat într-un final. Au întârziat puţin lucrurile pentru că în a doua jumătate a anului trecut viaţa mea a fost un festival continuu (cu FITS şi Enescu despărţite de o vacanţă scurtă).

Pentru că am vrut ca tot procesul de integrare să fie unul 100% transparent, am externalizat integrarea cu Google Analytics. S-au ocupat cei de la Softlead, o companie cu o reputaţie foarte bună în piaţă. Softlead e un ecosistem dedicat companiilor care caută să aleagă un partener de dezvoltare software. Practic, fac legătura între soluţiile software şi cei care au nevoie de aşa ceva. Punctual fac şi ei anumite proiecte în funcţie de gradul de încărcare, complexitate, potrivire etc. 

De ce am apelat la ei? Ca să nu existe niciun fel de discuţii. Ei n-au nicio miză în toată povestea asta.

O altă noutate legată de proiect este că TopBlog este susţinut de eMAG începând cu acest an. Ce înseamnă asta? Că s-au oferit să susţină proiectul ca să fie acoperite toate costurile de întreţinere.

Aşa cum am mai spus-o aici, TopBlog a primit foarte mult feedback pozitiv de la branduri şi agenţii. A ajutat că am contacte cu toţi jucătorii importanţi din piaţă şi am putut să le prezint ideea ca să înţelegă exact unde vrem să ajungem. Dar eMAG a şi zis că vrea să suţină într-un fel toată munca asta. Nu a devenit proiectul lor, nu au cumpărat TopBlog, pur şi simplu au pus umărul la un tool care este util tuturor celor din industrie.

Cele mai importante updates ţin de integrarea cu Google Analytics 4 şi profilele individuale. Le iau pe rând.

Integrarea cu Google Analytics 4

E un proces foarte simplu, prin care daţi acces la contul vostru de Google Analytics după completarea unui formular. A durat destul de mult toată povestea cu aprobarea contului în Google Developer Console, dar asta şi pentru că am prins perioada sărbătorilor. 

Chiar dacă sunteţi deja în clasamentul TopBlog, trebuie să reluaţi procesul de înregistrare, ca să daţi permisiunile din Google.

Am împărţit clasamentul în două: bloguri individuale şi bloguri colective. Sunt anumite bloguri care au adevărate redacţii în spate şi care, automat, au trafic mai mare decât un blog individual. E o chestie pe care au semnalat-o mai mulţi bloggeri, aşa că am făcut această separare. În continuare o să existe o filtrare, nu băgăm pe toată lumea la grămadă doar pentru că au un site pe platforma WordPress. 

În acest moment traficul afişat este cel din ultimele 30 de zile, dar în scurt timp se va trece la afişarea pe ultima lună încheiată. Adică în ianuarie vom vedea datele pentru luna decembrie.

Pe lângă asta am adăugat şi un procent de evoluţie MoM, adică de la lună la lună. Adică cât a crescut sau a scăzut traficul faţă de luna precedentă.

Profile individuale

Pentru că TopBlog este un tool cu un scop informativ, am creat şi aceste profile individuale cu informaţii despre fiecare blog. Veţi găsi prezentări ale blogerilor, date de contact, numele real al autorului blogului, categoria, poziţia în clasament şi numărul de unici pe lună.

Un exemplu aici, altul aici, altul aici.

Uşor-uşor vor intra şi ceilalţi bloggeri mari în clasament şi vor fi completate şi celelalte profile individuale.

Ce urmează?

Voi continua să discut cu oamenii din agenţii şi să le prezint TopBlog ca pe un tool pe care îl pot folosi în pregătirea campaniilor.

Pentru 2024 pariul meu legat de piaţă este că vor exista mai des mixuri smart în campanii, compuse dintr-un influencer de Instagram pentru expunere în timp real, un Youtuber pentru conţinut video de calitate şi un blogger, ultimii doi livrând conţinut cu o durată de viaţă mai mare (vs. story-urile de 24 de ore). Sunt deja branduri care abordează aşa lucrurile, dar mă aştept ca acest fenomen să se extindă. Vremurile în care se tocau banii doar pe nişte story-uri pentru acel snackable content s-au cam dus. Au trecut 3-4 ani şi ne-am trezit că nu rămânem cu nimic după campaniile astea.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Meniu