În ultimii ani, mai ales de când am Android Auto, am observat că m-am lenevit foarte tare când vine vorba de traseele din oraș. Pun Waze în 90% din situații și rar trec prin filtrul minții soluțiile oferite de soft.
Mi se pare că m-am lenevit prea tare, nu mă mai gândesc deloc cum să ajung din punctul A în punctul B. Și chestia asta cred că e super dăunătoare, că mai puneai creierul ăla să facă ceva.
Pe de altă parte, în ultimii ani a și crescut numărul de taskuri zilnice, așa că o ”plimbare” dintr-un colț în altul al orașului cu tot traseul gândit nu mai e pe lista de priorități.
Însă țin minte cum era în epoca dinainte de Waze: fiecare drum presupunea un traseu mental făcut înainte. Ok, deci trebuie să ajung la Piața Alba Iulia. Pe unde o iau? Cobor la Semănătoarea, drept înainte pe Splai, apoi dreapta la Cantacuzino, urc pe lângă Casa Poporului, ies la Piața Constituției, stânga spre Bulevardul Unirii și evit aglomerația de la Curtea de Apel.
Acum din 3 apăsări de ecran am deja traseul făcut, inclusiv cu ora de sosire. Doar când mă grăbesc super tare mi se întâmplă să mai sar peste recomandările lui Waze și să-mi fac eu singur traseul cu scurtăturile alea mai bune.
Probabil că peste 15-20 de ani, dacă o să ajungă și la noi autonomia, o să râdem de problemele astea în timp ce stăm pe spate și ne duc singure mașinile până la mall.
3 comentarii. Leave new
Luam de-a gata foarte multe tehnologii din ziua de azi si nu ne vedem viata fara ele. Cateodata mi-e dor de plimbarile prin tara facute pe baza unei harti fizice cumparate dintr-o benzinarie/magazin de papetarie. Tin minte ca aveam in torpedou tot felul de harti rutiere pe diferite zone ale tarii. A, si statul la coada la un telefon public atunci cand aveai nevoie sa suni acasa in era pre-mobil, alta distractie.
Eu încă mă descurc mai bine ca el, în sensul că știu trasee mai bune decât le sugerează el (e adevărat că uneori mai iau și țeapă). Marea problemă a acestor aplicații este însă că ele distrug infrastructura, prin devierea traficului către zone care nu au fost concepute pentru astfel de volume. Iar primăriile, în loc să descurajeze asta, facilitează, de exemplu, prin introducerea de sensuri unice, care afectează locuitorii zonei, fără vreun beneficiu real.
De fiecare data cand am mers cu Waze si am urmat instructiunile, am ajuns in timpul specificat… ish, ca mai sunt si chestii neasteptate.
De fiecare data cand am crezut ca sunt mai destept, aka e un traseu mai liber, stiu eu sigur, ei bine… am intarziat destul de mult.
Deci, fieca distanta e scurta sau lunga, prefer Waze.
Dar si asta cu deteriorarea este o problema: inainte, cu telefonul fix – vremuri taica – tineam minte o gramada de numere, inclusiv de mobil. De cand cu agenda si backup pe Google… oh well!
Si asta se extinde: cand eram mic, stiam o gramada de bancuri, acum foarte putine.
Asta a fost doar un exemplu, dar e clar ca atunci cand… externalizam catre masini din serviciile pe care le facea creierul, se intampla un… dezechilibru, sa nu zic o depreciere chiar.
Pe scurt, tehnologia este buna, dar abuzul dauneaza.
Ar fi mult de elaborat, cam asta este ideea mea si nu trebui sa fii de acord cu ea, la mine cam asa este, la altii nu stiu cum este.