În 2024 îmi propusesem s-o las mai uşor. Nu prea mi-a ieşit. În primele 3 luni ale anului parcă a fost puţin mai lejer, deşi am ajutat-o pe Antonia cu diferite chestii, şi ea a făcut muuulte lucruri până în martie (două Art Cluburi, un Art Class, participartea la Târg de Frumos #4, plus apariţii la TV şi multe altele).
Din aprilie a început nebunia.
1. Agenție
Am crescut în 2024. Am luat mai multe proiecte de comunicare, am făcut şi destul web development. Am lucrat în continuare atât cu clienţi din România, cât şi cu parteneri din afara ţării.
M-am întors la Ideo Ideis, de data asta n-am mai fost singur, ci cu o întreagă echipă în spate. Am preluat rolul de Director de Comunicare şi m-am implicat activ în câteva campanii de comunicare. Au trecut 10 ani de când am ieşit din echipa Ideo Ideis, aşa că întoarcerea a fost o mare provocare. S-au schimbat multe în echipă şi foarte puţine în Alexandria, din păcate.
Mai jos clipul de promovare „Ai tot ce ai nevoie” pentru ediţia a 19-a.
Am continuat să lucrăm pentru Festivalul Internaţional de Teatru de la Sibiu şi am cunoscut reprezentanţi de la cele mai mari festivaluri de teatru din lume: Edinburgh şi Avignon. Am avut oportunitatea de a discuta puţin cu CEO-ul Edinburgh Fringe Festival şi cu echipa de comunicare de acolo. Sper să facem şi un schimb de experienţă în viitor.
Am interacţionat puţin cu John Malkovich, Neil LaBute, Tim Robbins şi mulţi alţi invitaţi speciali de la FITS, a fost un mare privilegiu.
2. Aceeaşi Mărie
Cred că cea mai mare reuşită la capitolul ăsta a fost deschiderea showroomului, însă foarte aproape este şi mutarea producţiei de eşarfe din mătase naturală în Italia. De altfel, am şi vizitat fabrica la care producem eşarfele şi batistele, în timpul unei vacanţe din vară.
Simt că anul ăsta s-au pus nişte baze pentru următoarea etapă a brandului, în anii următori vom vedea dacă am avut dreptate. Cred că businessul s-a dublat în 2024 faţă de 2023, ceea ce este excelent. Iar planurile pentru 2025 sună extrem de bine.
3. Maison Créative
Am început un business nou, i-am spus aici povestea. Ne găsiţi pe strada Suvenir nr. 9, în zona Moşilor-Eminescu, în cazul în care vreţi să organizaţi mici evenimente, workshopuri sau ateliere.
Eu am în minte două serii de evenimente şi o serie de workshopuri pe care mi-ar plăcea să le fac în 2025. Unele sunt dedicate industriei de Marcomm, altele sunt pentru publicul larg. Detalii la momentul potrivit, desigur.
4. Blog
Parcă nu-mi vine să cred că am publicat aproape 270 de articole pe blog. Anul trecut abia dacă am ajuns la 180. Nu mi se pare că am rupt blogul în două anul ăsta. Dar mă străduiesc din răsputeri să-mi fac timp şi pentru asta. A fost cu sughiţuri, dar am ţinut cu dinţii de scris. Încă îmi place să scriu pe blog, încă citesc cu plăcere blogurile (tot mai puţine) din România.
5. TopBlog
Am trecut la varianta automatizată de măsurare a traficului, ceea ce a fost o mică victorie. Bloggingul încă este o nişă interesantă, în care eu cred. Încă este comparată cu alte medii care fac cifre mai mari, însă mi-ar plăcea ca 2025 să vină cu schimbări şi în această industrie. Poate că după toată povestea cu TikTokerii plătiţi să-i facă campanie lui Georgescu o să-şi mai revizuiască şi brandurile atitudinea.
6. Substack: Bucureștiul de altădată
N-am mai reuşit să ţin pasul cu Micul Paris, deşi am în draft câteva postări. Pasiunea e acolo, cărţile sunt în bibliotecă, la un moment dat o să vină şi postările.
7. Alte proiecte
Am strecurat printre picături şi Ora de Digital anul ăsta, dar n-a mai fost timp pentru Digital Recap. Chiar mi-a scris cineva să mă întrebe ce s-a întâmplat cu proiectul. Life happened. Poate dacă ar fi venit vreun brand să susţină toată munca din spate aş fi reuşit să mă mobilizez. Mă gândeam inclusiv la varianta de a percepe o taxă pe fiecare download, dar sunt prea multe lucruri de făcut în doar 24 de ore.
Concluzii
Se întâmplă lucruri, eu muncesc la fel de mult sau chiar mai mult în anumite situaţii, dar pur şi simplu nu e timp pentru toate ideile pe care le am.