Ieri am vrut să fac o vizită pe plaiurile natale aşa că am pornit spre Militari cu nişte daruri potrivite, cum ar face orice copil iubitor, adică cu o şaorma de la Genin. Am ajuns în pasajul Victoriei şi m-am blocat acolo, ca într-o zi obişnuită de lucru, fix când iese toată lumea de la serviciu şi e traficul mai mare. Nu-i nimic, nu se strică şaorma dacă stau puţin în trafic. 15 minute mai târziu ajungeam la buza Podului Basarab, care era închis circulaţiei. Mii de corăbii scufundate! Ce scamatorie mai e şi asta? Am ocolit înjurând, iar azi m-am gândit să caut lămuriri.
Inainte de plecarea in mars, Jandarmii au cerut biciclistilor sa evite Sos. Kiseleff si sa mearga pe bd. Aviatorilor deoarece acolo se desfasura un targ, insa biciclistii nu au vrut sa renunte la traseul initial. Pana la urma marsul s-a incheiat fara incidente.
Deci după ce că un idiot s-a gândit să dea aprobare pentru acest marş pe Podul Basarab şi prin alte puncte cheie ale traficului bucureştean, după ce alt idiot a dat aprobare pentru un Târg de Imobiliare în parcarea de la Piaţa Victoriei (unde oricum găseşti foarte greu loc de parcare), cetăţenii verzi ai Capitalei, ecologiştii pe două roţi, s-au gândit că nu contează ce zice Jandarmeria, ei au un traseu stabilit.
Păi cum, nu vreţi voi înţelegere şi comunicare? Sau trebuie să fie înţelegere doar din partea celorlalţi bucureşteni? Asta e situaţia la ora actuală, se merge spre discriminare pozitivă.
Bonus: la întoarcere am dat de un cetăţean care mergea pe banda 1, pe mijloc. Că doar e cetăţean european şi are drepturi de biciclist, nu?
Ştirea e aici.
Foto: Broken bike via shutterstock








5 comentarii. Leave new
Toate masurile biciclistilor marcheaza saptamana mobilitatii urbane, sunt anuntate (data si traseu) si aprobate pana in 2020. Se intampla in aprilie si septembrie. In alte tari occidentale se interzice TOT transportul motorizat in TOT orasul 1-2 zile, la noi se face doar un mars. In Paris s-a trecut la regula cu par/impar pentru masini in weekend din cauza poluarii. Daca se facea si la noi cati oameni urlau ? Si Parisul are 24 pct poluare, Bucuresti are 40, norma europeana fiind de maxim 20. Problema este ca traim intr-un oras foarte congestionat si foarte poluat, 8000 de bucuresteni mor anual din cauza poluarii aerului. Motivele organizării adunării publice au fost:
– neaplicarea măsurilor de siguranţă rutieră
– încurajarea transportului motorizat în timp ce oraşul este cea mai poluată capitala europeană
– lipsa unei viziuni a administraţiei oraşului pentru creşterea calităţii vieţii
– menţinerea în funcţii a persoanelor vinovate de pagubele de milioane de euro provocate de recepţia ilegală a pistelor pentru biciclete
– neaplicarea măsurilor de eficientizare a transportului public prin asigurarea de benzi dedicate.
Ba, dar daca te gandesti putin inainte sa tastezi poa’ sa iasa si asa: e weekend, poate pe altii care vor sa faca si miscare, sa se plimbe, sa se relaxeze sau sa participe la un eveniment special, nu ii intereseaza de oamenii care crapa shaorma cudetoate si se misca doar cu masina peste tot. Orasul nu e un lung circuit pentru soferi, e si pentru pietoni. Aaaa, naspa ca se raceste shaorma, dar ai masina, ia alta ruta ca de aia e bun waze-ul. Asta e boala romanului care crede ca daca are masina e mai important. Era asa prin ’93, acu toti avem cate una prin parcare.
Cu drag, al tau coleg.
Dude, am mai zis şi pe Facebook: e foarte ok să anunţi. Ştiam de Maratonul Petrom, ştiam de Maratonul Raiffeisen, ştiam de multe alte situaţii în care traficul era blocat. Aici nu s-a comunicat. Asta în primul rând.
În al doilea rând, să blochezi porţiuni atât de mari din oraş pentru un protest e lipsă de bun simţ faţă de cetăţeni, de vecinii tăi. Aveau de suferit autorităţile din cauza protestului? Nu, tot oamenii.
Lasă anecdota cu şaorma şi priveşte problema serios. Şoselele sunt o convenţie socială. Pe acolo merg maşini, autobuze şi alte vehicule. Aici intră şi bicicletele. De ce e bicicleta MAI importantă? Sau de ce e orice altcineva mai important decât ceilalţi? De ce bicicletele au dreptul să interzică accesul maşinilor pe şosele? 🙂
Revenind la discuţia de bază, problema nu e protestul în sine, ci modul în care au reacţionat bicicliştii. Jandarmeria a făcut o recomandare, ecologiştii nu au respectat-o, deşi vor pace şi prietenie.
Nu interzic bicicletele accesul masinilor. Acum 2-3 luni a fost marsul persoanelor cu dizabilitati cand s-a inchis circulatia si oameni in scaun rulant au parcurs distanta Universitate- Victoriei (distanta mai mica pentru ca difera tipul de locomotie). Am fost de fata cand Uniunea transportatorilor facea protest si blocasera strada cu camioane si autocare. Sau cand se face Gay Parade si se inchid iar toate bulevardele si nici pietonii nu sunt lasati sa traverseze (la marsul biciclistilor au fost voluntari care opreau coloana la trecerile de pietoni cand era nevoie). Fiecare protesteaza in felul sau. Ca sa nu spui ca nu s-a anuntat, urmatorul mars este pe 23 aprilie 2016.
Bun! E bine de stiut. De fiecare data am evitat zonele cu trafic inchis cand am stiut din timp. De data asta nu s-a anuntat pe nicaieri (TV/presa)